۱۳۰۴۸۹۳
۱۱۵۹
۱۱۵۹
پ

راز مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان کشف شد

مومیایی کردن فرعون ها کاملا قابل درک است و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگ دیرینه مصر به‌حساب می‌آید. هرچند که در مصر باستان حیوانات را نیز مومیایی می‌کردند؛ اما راز اینکار چه بود.

گجت نیوز: مومیایی کردن فرعون ها کاملا قابل درک است و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگ دیرینه مصر به‌حساب می‌آید. هرچند که در مصر باستان حیوانات را نیز مومیایی می‌کردند؛ اما راز اینکار چه بود.

راز مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان کشف شد

در دنیای مصر باستان خدایان بسیار زیادی وجود داشتند. هرکدام از این خدایان قدرت بخشی از جهان را در اختیار خود قرار داده بودند و قربانی‌های متفاوتی را طلب می‌کردند. همچنین مصری‌ها برای هرکدام از آنها تصویر خاصی در نظر گرفته بودند. همین نیز باعث شده بود که باستان‌ شناسان مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان را بخشی از آداب‌ و‌ رسوم مذهبی بدانند. هرچند که یافته‌های جدید به مسیر دیگری اشاره می‌کنند.

راز مومیایی کردن حیوانات در عشق و نفرت نهفته است

راز مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان کشف شد

چندی پیش بود که خبر پیدا کردن ۶ تابوت بازنشده در مصر منتشر شد. این تابوت‌ها از جنس مس بودند. همین نیز توجه دانشمندان را جلب کرد؛ زیرا اینگونه تابوت‌ها معمولا تا چند هزار سال بازنشده باقی نمی‌مانند. روی سه تا از تابوت‌ها تعدادی دایره و همچنین شکل مارمولک و مارماهی دیده می‌شد. آنها به سال‌های ۵۰۰ تا ۳۰۰ پیش از میلاد تعلق داشتند.

تابوت چهارم با نقش یک مارمولک تزیین شده بود و متعلق به سال‌های ۶۶۴ تا ۳۳۲ پیش از میلاد بود. دو تابوت آخر نیز ترکیبی از سر انسان را روی بدنه‌ای که بخشی مارماهی و بخشی کبرا بود، نشان می‌دادند. این تابوت‌ها یادگاری از سال ۶۵۰ تا ۲۵۰ پیش از میلاد بودند. همین یادگاری‌ها توانستند راز مومیایی کردن حیوانات را در مصر باستان فاش کنند.

راز مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان کشف شد

دانشمندان در ابتدا می‌خواستند با استفاده از پرتو ایکس از محتویات تابوت‌ مومیایی های اشاره شده پرده بردارند؛ اما ناکام ماندند. همین نیز سبب شد که به‌سراغ روش برش‌نگاری نوترونی بروند. در این روش ذرات نوترون به هدف تابانده می‌شوند تا براساس میزان بازگشت آنها تصویر به‌دست آید. در سه تابوت استخوان‌های مربوط به گروهی از مارمولک‌های دیواری بومی شمال آفریقا دیده شد. همچنین در یکی از آنها یک جمجمه کامل وجود داشت.

همچنین استخوان‌های این حیوانات کاملا با کتان پوشیده شده بودند. پارچه‌ای که استفاده از آن در مومیایی کردن انسان ها و حیوانات کاملا رایج بوده است. اما چیزی که از همه مهم‌تر جلب توجه کرد و به پیدا کردن راز مومیایی کردن حیوانات منجر شد، پیدا کردن مقداری سرب درون سه‌عدد از تابوت‌ها بود. دانشمندان در توضیح یافته‌های خود اعلام کردند که تابوت‌های سبک‌تر به‌صورت آویز در مراسم‌های مذهبی و مکان‌های مقدس قرار می‌دادند.

راز مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان کشف شد

این موارد بیشتر جنبه ادای احترام به‌خدایان را داشته‌اند. حتی در مواردی این کار برای ادای احترام به یک فرعون قدرتمند که فرزند خدای اتون به‌حساب می‌آمد، انجام می‌شد. اما سرب در مصر باستان به‌‌عنوان یک ماده جادویی معروف بود. بدین‌ترتیب راز مومیایی کردن حیوانات به‌همراه سرب برای ایجاد طلسم‌های مختلف و استفاده در جادوگری بوده است. به‌عنوان مثال برخی از آنها برای ایجاد عشق یا نفرت بین دو نفر کاربرد داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج