۱۳۰۴۹۱۷
۴۱۳۱
۴۱۳۱
پ

این خودروی چینی هم‌قیمت بنز است!

شرکت چینی ژیپنگ در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ از شاسی‌بلند کوپه G۶ رونمایی کرد. این خودرو در نسخه‌های سطح بالای خود ۴۶۰ اسب بخار قدرت و حدود ۴۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

پدال نوشت: شرکت چینی ژیپنگ در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ از شاسی‌بلند کوپه G۶ رونمایی کرد. این خودرو در نسخه‌های سطح بالای خود ۴۶۰ اسب بخار قدرت و حدود ۴۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

G۶ بر پایه نسل دوم پلتفرم SEPA ۲.۰ شکل گرفته و از معماری شارژ سریع ۸۰۰ ولتی سود می‌برد. G۶ در واقع اولین خودروی برقی ژیپنگ است که از پلتفرم یاد شده استفاده می‌کند. قدبلند برقی یاد شده به دو صورت تک و دو موتوره عرضه خواهد شد. مدل تک موتوره ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتون متر گشتاور دارد درحالی‌که خروجی مدل دوموتوره به ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۶۰ نیوتون متر می‌رسد.

این خودروی چینی هم‌قیمت بنز است!

از نظر ابعاد باید گفت ژیپنگ G۶ طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۷۵۳/۱۹۲۰/۱۶۵۰ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری‌اش نیز به ۲۸۹۰ میلی‌متر می‌رسد. تریم فول این خودرو از لیدار استفاده خواهد کرد هرچند تمامی نسخه‌ها به‌صورت سفارشی با سیستم خودران XNGP در دسترس هستند. خودروساز موردبحث می‌گوید قیمت این خودرو از ۳۴,۹۰۰ دلار شروع شده و در نسخه‌های سطح بالا به ۴۳,۶۰۰ دلار خواهد رسید.

این خودروی چینی هم‌قیمت بنز است!

باتری شاسی‌بلند کوپه ژیپنگ G۶ را شرکت CALB تولید می‌کند و اگرچه در نسخه پایه از باتری LFP استفاده خواهد شد اما نسخه‌های فول به باتری NMC مجهز خواهند بود. ظرفیت باتری این مدل‌ها هنوز اعلام نشده اما برخی منابع خبری می‌گویند نسخه باتری ظرفیت ۶۶ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۵۹۰ کیلومتری خواهد داشت درحالی‌که باتری ۸۷.۵ کیلووات ساعتی مدل‌های فول تر شعاع حرکتی ۷۸۰ کیلومتری را به ارمغان خواهد آورد. البته شعاع حرکتی نسخه دوموتوره به دلیل قدرت بیشتر به ۷۰۰ کیلومتر محدود خواهد بود. ژیپنگ ادعا می‌کند با ۱۰ دقیقه شارژ باتری می‌توان به شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری دست یافت که دلیل آن استفاده از معماری شارژ ۸۰۰ ولتی است. این خودروساز با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشته است:

G۶ از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که باعث ادغام باتری در بدنه شده و به این ترتیب سوای، ایمنی و سروصدای کلی خودرو بهبود می‌یابد. این تکنولوژی همچنین استحکام پیچشی بدنه را برای پاس کردن استانداردهای ایمنی چین، آمریکای شمالی و اروپا افزایش داده است. علاوه بر این شاسی G۶ توسط تیمی آلمانی ارتقا یافته تا عملکرد بهتری داشته باشد

این خودروی چینی هم‌قیمت بنز است!

ژیپنگ همچنین می‌گوید از نام G۶ فقط برای بازار داخلی چین استفاده خواهد کرد. اولین نمونه‌های این خودرو قرار است از اواخر سه‌ماهه دوم امسال راهی بازار شوند. G۶ خودروی مهمی برای این شرکت محسوب می‌شود چراکه شاسی‌بلند پرچم‌دار G۹ نتوانست انتظارات را برآورده سازد. اگرچه چینی‌ها تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند اما بازار خودروهای برقی به‌ویژه در چین شدیداً رقابتی است. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به بی وای دی سانگ L و تسلا مدل Y اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج