جاباما
۱۳۰۵۲۹۴
۲۱۹۹
۲۱۹۹
پ

گمانه‌زنی درباره نامزدی لاریجانی در انتخابات

حرف و حدیث ها در مورد نامزدی لاریجانی در انتخابات بالا گرفته است.

نامه نیوز: حرف و حدیث ها در مورد نامزدی لاریجانی در انتخابات بالا گرفته است.

این گمانه زنی ها بعد از انتشار عکس لاریجانی و قالیباف در کنار یکدیگر قوت گرفته است. سایت ایلنا در همین زمینه گفت و گویی  دارد با یکی از نزدیکان لاریجانی.

گمانه‌زنی درباره نامزدی لاریجانی در انتخابات

منصور حقیقت‌پور گفت: شواهد و قرائنی نمی‌بینم که آقای لاریجانی بخواهد در انتخابات مجلس شرکت کند. هرکس که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باید در جامعه حضور بیشتری داشته باشد و صحبت‌های بیشتری انجام دهد که من این حضور و ظهور را در آقای لاریجانی نمی‌بینم.

یک فعال سیاسی گفت: شواهد و قرائنی نمی‌بینم که آقای لاریجانی بخواهد در انتخابات مجلس شرکت کند. هرکس که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باید در جامعه حضور بیشتری داشته باشد و صحبت‌های بیشتری انجام دهد که من این حضور و ظهور را در آقای لاریجانی نمی‌بینم.

منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آقای قالیباف دیداری با آقایان حجت الاسلام ناطق نوری، حداد عادل و علی لاریجانی در یک ضیافت افطاری داشتند. با توجه به اینکه شخصیت‌های مطرح شده در گذشته جایگاه ریاست مجلس را در اختیار داشتند، اما این برداشت مطرح می‌شود که آقای قالیباف به دنبال بازی جدید در جریان اصولگرایی با استفاده از چهره‌های محافظه‌کار و اعتدالی است و می‌خواهد با جریان افراطی اصولگرا که به نام جبهه پایداری شناخته می‌شود رقابت کند. تحلیل شما در این مورد چیست، گفت: این افطاری یک دعوت ساده بر پایه اخلاق و ادب بود که آقای قالیباف رؤسای پیشین مجلس قبل از خود را دعوت کرد. تا آنجا که بنده مطلع هستم در این جلسه هیچ بحث سیاسی صورت نگرفت و هیچ تفاهم و توافقی بین این افراد صورت نگرفته است.

وی افزود: اینکه آقای قالیباف با جبهه پایداری مشکل دارد، درست است. جبهه پایداری یک جریان تمامیت‌خواه، خود حق‌بین و خود ولایت‌بین بوده که فقط خود را می‌بیند و بقیه اگر خارج از این چارچوب باشند، غیرولایی و جاسوس هستند. در خانواده جریان اصولگرایی هم خیلی افراد را نمی‌پذیرند. در گذشته هم این رفتار را انجام داده‌اند. با آقای هاشمی‌رفسنجانی برخورد کردند، با آقای ناطق برخورد کردند و همچنین با آقای لاریجانی هم برخورد کردند، حالا هم رسیده‌اند به اینکه با آقای قالیباف برخورد کنند. در اختلاف جبهه پایداری با آقای قالیباف، هر چقدر به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شکاف بیشتر خواهد شد.

وی افزود: حتی در انتخابات ریاست مجلس خواهیم دید که اگر آقای قالیباف بخواهد رئیس شود، ۱۸۰ تا ۱۹۰ رأی نمی‌آورد، مگر آنکه با تعدادی کمتر از این رئیس مجلس شود. اینکه آقای قالیباف یک رویکرد دیگر داشته باشد طبیعی است. مردم از این نگاه خشک و تند جبهه پایداری خسته شدند و حتما به دنبال فضای سیاسی دیگری هستند. شاید آقای قالیباف فضایی را ترسیم کند که مردم احساس کنند در این فضا می‌توانند راحت‌تر باشند و بهتر می‌توانند جلو بروند، بنابراین به سمت آقای قالیباف بیایند.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که در تحلیل‌ها این نکته وجود دارد که در انتخابات آینده آقای لاریجانی به مجلس برگردد و آقای قالیباف در انتخابات مجلس شرکت نکرده و خود را برای حضور در انتخابات ۱۴۰۴ آماده کند. چقدر با این تحلیل موافق هستید و آیا این احتمال وجود دارد که آقای لاریجانی در انتخابات مجلس آتی حضور داشته باشد گفت: من شواهد و قرائنی نمی‌بینم که آقای لاریجانی بخواهد در انتخابات مجلس شرکت کند. هرکس که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باید در جامعه حضور بیشتر داشته باشد و صحبت‌های بیشتری انجام دهد که من این حضور و ظهور را در آقای لاریجانی نمی‌بینم.

وی افزود: ما حتما در وضعیت مجلس تغییراتی خواهیم داشت که افرادی حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر بیایند و مدیریت مجلس را بر عهده بگیرند تا در مجلس ایفای نقش داشته باشند تا در خروجی مجلس، قوانین متقن، چند جانبه‌گر و جامع داشته باشیم. اما اینکه خودشان به صورت جدی در انتخابات حضور داشته باشند من این موضوع را مشاهده نمی‌کنم، اما آقای قالیباف می‌توانند برای انتخابات مجلس و انتخابات ۱۴۰۴ برنامه داشته باشد و آن پوزیشنی که برای خودشان تداعی می‌کنند، محتمل است و باید دید در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد در جریان اصولگرایی شاهد رقابت داخلی طیف‌های متفاوت اصولگرایی باشیم، گفت: در گذشته این اتفاقات به این شکل بوده است. مگر در زمان احمدی‌نژاد اینطور نبود؟ آقای احمدی‌نژاد با چه کسی رقابت می‌کرد؟ با آقایان قالیباف، ولایتی و سایر اصولگرایان دیگر رقابت می‌کرد. اصولگرایان فقط یک حزب نیستند که دارای چارچوب و مقررات خاصی باشند. اصولگرایی بیشتر یک طیف و محفل است. جریانی که آقای بذرپاش به راه انداخته چه جریانی است؟ از اصولگرایان جدا شده است. همین جبهه پایداری که در مقابل آقای قالیباف ایستاده، تیم آقای رئیسی هم یک طرف قضیه است. آن‌ها هم اصولگرا هستند؛ بنابراین ما هم دود سفیدی از اردوی اصولگرایی نمی‌بینیم، دودش سیاه است و احتمال هم دارد دو، سه شاخه شوند و در جریان انتخابات به صورت جداگانه لیست دهند و وارد صحنه انتخابات شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج