۱۳۰۵۴۵۵
۱۷۹۲
۱۷۹۲
پ

در پوشک کثیف نوزادان چه خبر است؟

تحقیقات مربوط به پوشک‌های کثیف نوزادان دانمارکی اطلاعات زیادی را در مورد ویروس‌های ناشناخته قبلی و بهترین دیدگاه تا این لحظه درباره ترکیب میکروبیوم روده نوزاد را ارائه کرده است.

فرارو: یک تیم بین المللی از محققان در مجله Nature Microbiology نوشته اند که ۱۰۰۰۰ ویروس جدید را در مدفوع نوزادان کشف کرده اند. در این مطالعه مدفوع ۶۴۷ کودک سالم یک ساله دانمارکی مورد بررسی قرار گرفت که در یک مطالعه طولانی مدت آسم و بیماری التهابی مزمن ثبت نام شده بودند. پوشک‌های کثیف نوزادان مجموعه‌ای از ویروس‌ها را به شکل شگفت انگیزی تولید می‌کنند بسیاری از آن ویروس‌ها هنوز توسط علم توصیف نشده اند. به طور کلی پژوهشگران ۱۰۰۰۰ گونه ویروسی از ۲۴۸ خانواده ویروسی را کشف کردند. از این خانواده‌ها صرفا ۱۶ خانواده از قبل شناخته شده بودند.

در پوشک کثیف نوزادان چه خبر است؟

به نقل از واشنگتن پست، ویروس‌ها ۱۰ برابر بیش از گونه‌های باکتریایی موجود در مدفوع کودکان بودند. ۹۰ درصد آن‌ها باکتریوفاژ‌ها بودند که به جای سلول‌های انسانی به باکتری‌ها حمله می‌کنند. این باکتریوفاژ‌ها باعث ایجاد بیماری نمی‌شوند. در عوض، تصور می‌شود که آن‌ها توانایی‌های رقابتی باکتری‌ها را شکل می‌دهند و جمعیت باکتری‌ها را در میکروبیوم روده متعادل می‌سازند.

چرا این حجم از ویروس در روده نوزادان وجود دارد؟

فرضیه مطرح شده از سوی محققان آن است که از آنجایی که سیستم ایمنی هنوز نیاموخته که گندم را از پوسته آن در سن یک سالگی جدا سازد حجم قابل توجهی از گونه فوق العاده‌ای از ویروس‌های روده ظاهر می‌شود و احتمالا برای محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مانند آسم و دیابت در آینده مورد نیاز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج