۱۳۰۵۶۹۴
۲۳۱۴
۲۳۱۴
پ

کشفی تازه درباره زود خاکستری شدن مو‌ها

محققان با قرار دادن موش‌ها در فرآیند پیری اجباری به این درک رسیدند. موش‌های مسن ۳۵ درصد بیش‌تر برآمدگی فولیکول‌های مو داشتند که با سلول‌های بنیادی ملانوسیت مسدود شده بودند.

فرارو: دانشمندان دلیل توقف تولید رنگ مو را در سلول‌های خاص تولید کننده رنگدانه یعنی ملانوسیت‌ها کشف کرده اند. اگرچه دانشمندان خاطر نشان می‌سازند که ژنتیک، استرس مزمن یا بیماری‌های جدی هنوز هم می‌توانند عواملی برای سفید شدن مو‌ها باشند. با افزایش سن افراد سلول‌های بنیادی ملانوسیت (McSCs) در برآمدگی فولیکول به دام می‌افتند و از تبدیل شدن به ملانوسیت جلوگیری می‌کنند.

کشفی تازه درباره زود خاکستری شدن مو‌ها

به نقل از جروزالم پست؛ نتایج پژوهشی پیش‌تر صورت گرفته توسط دانشکده پزشکی NYU Grossman نشان داد که سیگنال دهی WNT مسیر انتقالی که در آن پروتئین‌ها سیگنال‌ها را از طریق گیرنده‌های سطح سلول به سلول‌ها منتقل می‌کنند برای تحریک سلول‌های بنیادی ملانوسیت به منظور بالغ شدن و تولید رنگدانه مورد نیاز است. مطالعه جدید با

بررسی نتایج مطالعات مشابه که در نشریه نیچر منتشر شده ادامه روند تحقیق درباره این موضوع بوده است.

محققان چگونه و چه چیزی را کشف کردند؟

محققان با قرار دادن موش‌ها در فرآیند پیری اجباری به این درک رسیدند. موش‌های مسن ۳۵ درصد بیش‌تر برآمدگی فولیکول‌های موی مسدود شده با سلول‌های بنیادی ملانوسیت داشتند. سلول‌های موش نتوانستند به بازسازی یا بلوغ رنگدانه ادامه دهند.

محققان دریافتند که سلول‌های بنیادی ملانوسیت می‌توانند بین حالت سلول‌های بنیادی و حالت تقویت کننده انتقال جابجا شوند. حالت تقویت کننده انتقال حالتی است که در آن سلول بنیادی به طور کامل به سلول‌های ملانوسیت تبدیل نشده است. حالت تقویت کننده ترانزیت یک مرحله حیاتی برای سلامت سلول‌های بنیادی ملانوسیت و ادامه تولید رنگ مو است. با این وجود، همان طور که محققان کشف کردند سلول‌های تقویت کننده انتقال تنها می‌توانند در مکان‌های خاصی رشد کنند و شامل برآمدگی‌های فولیکولی که در آن گرفتار شده اند نمی‌شوند.

"مایومی ایتو" متخصص پوست از دانشگاه نیویورک می‌گوید: "از دست دادن عملکرد آفتاب پرست مانند در سلول‌های بنیادی ملانوسیت ممکن است مسئول سفیدی و از دست دادن رنگ مو باشد".

این اطلاعات بدان معناست که سلول‌های بنیادی ملانوسیت برخلاف سلول‌های دیگر به شیوه‌ای منحصر به فرد رفتار می‌کنند. تحرک و انعطاف پذیری سلول‌ها برای تولید مداوم رنگدانه رنگ ملانین ضروری است.

محققان نوشتند: "این نتایج مدل جدیدی را شناسایی می‌کند که به موجب آن تمایز زدایی برای نگهداری سلول‌های بنیادی هموستاتیک ضروری است و نشان می‌دهد که تعدیل تحرک سلول‌های بنیادی ملانوسیت ممکن است یک رویکرد جدید برای جلوگیری از سفید شدن مو باشد".

مو‌ها بدنبال از دست دادن رنگ می‌توانند به رشد خود ادامه دهند، زیرا سلول‌های بنیادی فولیکول مو نیازی به تبدیل به سلول‌های فولیکولی ندارند.

"چی سان" متخصص پوست از دانشگاه نیویورک می‌گوید: "مطالعه ما به درک اولیه مان از نحوه عملکرد سلول‌های بنیادی ملانوسیت برای رنگ کردن مو‌ها می‌افزاید. سازوکار‌های جدید کشف شده این احتمال را افزایش می‌دهند که موقعیت ثابت سلول‌های بنیادی ملانوسیت ممکن است در انسان وجود داشته باشند. اگر چنین باشد این یک مسیر بالقوه برای معکوس کردن یا جلوگیری از سفید شدن موی انسان با کمک به سلول‌های گرفتار شده برای حرکت دوباره بین محفظه‌های در حال رشد فولیکول مو ارائه می‌دهد".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج