جاباما
۱۳۰۶۳۱۰
۱۱۵۳۸
۱۱۵۳۸
پ

خبر مهم آمریکا درباره اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی

این سخنگو گفت که وجوه مزبور در یک حساب «محدودشده» که «برای تجارت بشردوستانه قابل دسترسی است» نگهداری می‌شود.

ایرنا نوشت: بخش فارسی رسانه آمریکایی «صدای آمریکا» در خبری اختصاصی به نقل از یک سخنگوی شورای امنتی ملی این کشور بدون ذکر نام وی و همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن، این مطلب را منتشر کرد.

خبر مهم آمریکا درباره اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی

براساس گزارش صدای آمریکا، بخش فارسی این رسانه آمریکایی پیشتر از کاخ سفید پرسیده بود که آیا دولت ایالات متحده این هفت میلیارد دلار، و دیگر دارایی‌های ایران را که در اختیار سایر متحدان و شرکای ایالات متحده است، ابزارهای موثری برای چانه‌زنی می‌داند که می‌تواند آزادی آمریکایی‌های بازداشت‌شده و زندانی در ایران را تسهیل و یا محقق کند؟

این سخنگو گفت که وجوه مزبور در یک حساب «محدودشده» که «برای تجارت بشردوستانه قابل دسترسی است» نگهداری می‌شود.

او افزود که ایالات متحده پذیرای توصیه‌های کره‌جنوبی و دیگران بوده است تا اطمینان حاصل شود که این مبالغ می‌تواند «از جمله از طریق انتقال به سایر بانک‌های مورد اعتماد و در حساب‌های محدودشده مشابه» برای اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با این حال تاکید کرد که در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات روزآمد یا برنامه تازه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

این سخنگو مطالبی نیز در خصوص موضوع زندانیان مطرح کرد و ادعا کرد: آمریکایی‌هایی که «به طور غیرقانونی در ایران زندانی هستند» باید فورا آزاد شوند.

تارنمای بخش فارسی صدای آمریکا در ادامه گزارش خود نوشت: پیشتر خبرگزاری آمریکایی ان‌بی‌سی به نقل از مقامات آگاه گزارش داده بود که دو طرف در حال بررسی پیش‌نویس طرحی شامل تبادل زندانیان و آزادی‌سازی میلیاردها دلار از پول‌های بلوکه ایران در بانک‌های کره‌جنوبی هستند. در آن گزارش نیز تاکید شده بود که مطابق با این پیش‌نویس، در صورت آزاد شدن این منابع مالی، جمهوری اسلامی تنها می‌تواند از آن برای خرید غذا و دارو و یا مسائل انسان‌دوستانه استفاده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج