۱۳۰۶۶۵۷
۲۷۳۹
۲۷۳۹
پ

بازی طالع‌بین هلندی با روح و روان مردم ایران

در توییتر و اینستاگرام عکس‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از شهروندان با فرش کردن پیاده‌رو، زندگی روزمره‌شان را می‌گذرانند.

دنیای اقتصاد: زلزله صبح روز گذشته قدمگاه و نیشابور و مشهد با آنکه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته، اما بعد از تحقق پیش‌بینی طالع‌بین و آسترولوژیست هلندی در مورد ترکیه و نام بردن از یک زلزله بزرگ در ایران، شایعاتی در مشهد دست به دست می‌شود که گویی این ۶/ ۴ ریشتر یک پیش‌درآمد برای فاجعه بزرگی است که بیخ گوش ایران نشسته است.

بازی طالع‌بین هلندی با روح و روان مردم ایران

حرم امام رضا (ع) تا آنجا که جا داشته مردم را پناه داده، باقی که دست‌شان نرسیده از همان ۲ بامداد، به خیابان‌ها و پارک‌ها و هر جا که سقفی جز آسمان ندارد پناه برده‌اند. «فرانک هوگربیتس»، هلندی پیش‌تر زمین لرزه ۸/ ۷ ریشتری ترکیه را پیش‌بینی کرده بود. او احتمال وقوع زمین‌لرزه‌ای قدرتمند در ایران بین ۹و۱۰ اردیبهشت را داده بود.

با وجود آنکه کارشناسان می‌گویند این واقعه طبیعی قابلیت پیش‌بینی ندارد، اما شبکه‌های اجتماعی، زلزله مشهد و قدمگاه را به آن پیشگویی پیوند زده‌اند و به ترس عمومی دامن می‌زنند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری وقوع زلزله ۶/ ۴ ریشتری در قدمگاه در شرق نیشابور و در عمق ۸ کیلومتری بوده است. شهر‌های مشهد و نیشابور نیز در ساعت ۲:۰۹ بامداد لرزیدند. با نخستین لرزه‌ها و اطمینان از وقوع زمین‌لرزه، مردم دسته دسته از خانه‌هایشان خارج شدند و به نخستین پناهگاه‌های سرباز هجوم بردند و شب را به صبح رساندند.

با وجود آنکه از نخستین لحظه‌ها تیم‌های امداد و نجات در شهر‌های لرزیده حاضر شدند و اطمینان دادند که خسارات جانی و مالی در پی زمین‌لرزه تحمیل نشده و زندگی طبیعی و ماشینی به حالت عادی بازگشته و پرواز‌های فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد برقرار است، اما هیچ کدام از وحشت مردم نکاست و دلیلی نشد آن‌ها به خانه خود باز گردند و روز جمعه و تعطیل خود را در خیابان‌ها و پارک‌ها و حرم امام رضا (ع) می‌گذرانند. برخی می‌گویند شدت زلزله به حدی بوده است که آن‌ها از خواب پریده‌اند. هجوم مردم به خیابان‌ها برای رسیدن به نقطه‌ای امن‌تر از خانه یا خارج از شهر، خیابان‌های شهر‌های مشهد و نیشابور را در بامداد جمعه قفل کرد.

با توجه به آنکه مشهد و نیشابور شهر‌های زیارتی و توریستی هستند، جمعیت قابل توجهی نیز مسافران این شهر‌ها بودند. مسافرانی که با دیدن لرزش زمین، از اتاق‌هایشان در هتل‌های محل اسکان خود از راه‌پله‌ها پایین رفته‌اند، چرا که این زمان حتی نمی‌توان به آسانسور‌ها اعتماد کرد. شهروندان عکس‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد دیوار و سقف و نمای برخی خانه‌ها ترک خورده است. همچنین در توییتر و اینستاگرام عکس‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از شهروندان با فرش کردن پیاده‌رو، زندگی روزمره‌شان را می‌گذرانند.

در همین شرایط اخباری با عنوان «خبر فوری» دست به دست می‌شود که استناد آن به فرانک هوگربیتس هلندی است با متن پیش‌بینی او به زبان انگلیسی. متن فارسی تاکید دارد که پیش‌بینی‌های فرانک هوگربیتس هلندی محقق شده است، در حالی که او اصلا نامی از مشهد نبرده است و در متن انگلیسی نیز اشاره‌ای به این تاریخ و محدوده جغرافیایی نکرده است، اما احساس ناامنی را در شهروندان تشدید کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج