۱۳۰۶۷۴۱
۵ نظر
۹۷۹۰
۵ نظر
۹۷۹۰
پ

این مرد، پدر بیش از ۶۰۰ فرزند در سراسر دنیاست

جاناتان میجر پس از اینکه در سال ۲۰۱۷ با حکم دادگاهی در هلند از اهدای اسپرم به کلینیک های این کشور منع شد، به دنبال گیرندگان در خارج از کشور رفت و بیش از ۵۰۰ نطفه اسپرم به خارج از هلند تحویل داد.

عصر ایران: دادگاهی در لاهه هلند روز جمعه به مردی که به گفته قضات این دادگاه، پدر ژنتیکی حدود ۶۰۰ کودک و نوجوان در سراسر جهان  است، دستور داد از اهدای اسپرم خود خودداری کند.

به نقل از رویترز، در حکم دادگاه آمده است که این مرد هلندی ۴۱ ساله که با نام "جاناتان میجر" معرفی شده است، از اهدای اسپرم به کلینیک های داخلی و خارجی منع شده است. دادگاه حکم داده در صورت سرپیچی از حکم دادگاه، برای هر بار ۱۰۰ هزار یورو جریمه شود. 

دادگاه همچنین به میجر دستور داده که به کلینیک های خارج از این کشور نامه بنویسد و از آنها بخواهد هر کدام  از آنها که اسپرم او را در انبار دارند، از بین ببرند، به جز دوزهایی که پیشتر برای والدین گیرنده در نظر گرفته شده است.

این مرد، پدر بیش از 600 فرزند در سراسر دنیاست

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک پرونده مدنی علیه این اهدا کننده سریالی اسپرم از سوی یکی از مادران گیرنده اسپرم به جریان افتاد. 

شاکی پرونده استدلال کرده بود که این اهدا کننده پرکار همچنان در شبکه های اجتماعی به دنبال یافتن متقاضیان اسپرم است و این مساله حق زندگی خصوصی فرزندان گیرندگان اسپرم او را نقض می کند.

دادگاه نیز در تایید این مساله در حکم خود گفته که اهدای مستمر اسپرم از سوی این مرد 41 ساله هلندی، می تواند پیامدهای روانی منفی بر روی کودکان متولد شده از اسپرم او بر جای گذارد.  

این مرد  هلندی از سال 2007 اقدام به اهدای اسپرم به کلینیک های باروری هلند کرده است و تا سال 2017 بیش از 100 فرزند از اسپرم او متولد شده است.

این در حالی است که بر اساس دستورالعمل های کلینیکی هلند، اهداکنندگان اسپرم نمی توانند اسپرم خود را به بیش از 12 زن اهدا کنند یا نباید بیش از 25 فرزند داشته باشند.

اما در سال 2017 و پس از افشای اینکه این مرد از طریق اینترنت به دنبال متقاضیانی در سراسر دنیا و اهدای اسپرم به آنهاست، دادگاهی در هلند حکم داد که او دیگر به هیچ کلینیکی در این کشور اهدای اسپرم نداشته باشد.

با این حال این مرد هلندی در سال های گذشته به دنبال پیدا کردن مشتریان بین المللی بود و تخمین زده می شود دستکم بیش از 500 فرزند که 400 مورد آنها در خارج از هلند است، از اسپرم این مرد به دنیا آمده باشد.

گفته می شود او تاکنون به 13 کلینیک در داخل و خارج هلند (11 کلینیک از این تعداد در داخل هلند بوده است.) اهدای اسپرم داشته است و حتی پس از حساس شدن دادگاه و رسانه ها و به اهدای سریالی اسپرم، تلاش کرده با نام های دیگر به متقاضیان اسپرم اهدا کند.

جاناتان میجر از سال 2017 به صور گسترده به خارج از هلند اهدای اسپرم کرده است؛ از جمله همکاری نزدیکی با بانک اسپرم دانمارکی "کرایوس" که در سطح بین المللی فعالیت می کند، ادامه داده است. 

این مرد، پدر بیش از 600 فرزند در سراسر دنیاست

وکیل میجر در دادگاه استدلال کرده که این اهدا کننده مصمم اسپرم، می‌خواهد به والدینی در سراسر جهان که قادر به بارداری نیستند کمک کند و هدف دیگری ندارد.

این مرد هلندی یک موسیقیدان است که هم اینک در کنیا اقامت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      زشته

    • ناشناس

      اصلا جالب نیست ..رحم اجاره ای قابل درکه ولی ......چطور زنان میخوان به هر قیمتی بچه دار بشن حتی از مردی که اصلا نمیشناسند.واقعا عجیبه!

    • امین

      زشت نیست دراروپا خارج. همچی کاملا عادی است

    • ناشناس

      بچه دار شدن تو این دوره زمونه که دولت ها خشن شده و مردم به هم دیگه رحم نمیکنند زیاد اخلاقی به نظر نمیاد

    • ناشناس

      حالم بهم خورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج