۱۳۰۶۹۶۶
۱۳۸۴
۱۳۸۴
پ

مشکل بزرگ لپ‌تاپ احتمالا برای همیشه حل شود

شرکت Compal از یک کانسپت جدید رونمایی کرده که باعث رفع مشکل داغ شدن لپ تاپ و سهولت در تعویض قطعات آن خواهد شد.

گجت نیوز: شرکت Compal از یک کانسپت جدید رونمایی کرده که باعث رفع مشکل داغ شدن لپ تاپ و سهولت در تعویض قطعات آن خواهد شد.

شرکت تایوانی IT Compal به‌تازگی برنده جایزه طراحی iF برای کانسپت لپ‌تاپ Veneno خود شده است. اگرچه لولای دوگانه این دستگاه از نمایشگری با قابلیت تنظیم زاویه استفاده می‌کند که قبلا نیز دیده شده بود، اما می‌تواند به دلیل موقعیت قرارگیری اجزا و در نتیجه زاویه جدید خنک‌کننده بیش‌تر مورد توجه قرار بگیرد. این طراحی جدید با قرار دادن اجزای عملکردی تولیدکننده گرما در پایه لولای عقب، منجر به رفع مشکل داغ شدن لپ تاپ و خروح بهتر هوا از روی سطح می‌شود.

شرکت Compal از بزرگ‌ترین طراحان دستگاه‌های هوشمند جهان است و علاقه‌مندان رایانه‌های شخصی آن را به‌واسطه طراحی محصولات باکیفیتی نظیر الین‌ویر و XPS دل، سری اسپکتر اچ‌پی و اپل می‌شناسند.

مشکل بزرگ لپ‌تاپ احتمالا برای همیشه حل شود

به‌دلیل جدید بودن این مفهوم، هنوز نمی‌توان وارد جزئیات طراحی آن شد یا در مورد اجزای سخت‌افزاری بحث کرد. بااین‌حال طبق تصاوی منتشر شده، برخی از متریال تشکیل دهنده این لپ تاپ مشخص هستند. بزرگ‌ترین تغییر در طراحی Venono، جابجایی اجزای عملکردی از محل همیشگی به استند پشتی لپ‌تاپ است.

حل مشکل داغ شدن و تعویض قطعات لپ تاپ با کانسپت جدید Venono

Compal مدعی شده که کانسپت جدید این شرکت، مشکل داغ شدن لپ تاپ را رفع می‌کند. هم‌چنین این تغییر ظاهری نه‌تنها باعث آزادسازی بدون مانع حرارت برای بازدهی حداکثری خواهد شد، بلکه اجازه می‌‌دهد ارتقای سیستم و تعمیر و نگهداری قطعات نیز با سهولت بیش‌تری انجام شود تا طول عمر کلی دستگاه افزایش یابد.

علاوه بر آن، به‌لطف طراحی جدید، اکنون نفوذ پرز و گرد و غبار که معمولا به‌راحتی راه خود را به لپ تاپ باز می‌کنند نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. امروزه معمولا هر کسی که لپ تاپ خود را به‌روزرسانی سخت‌افزاری یا تعمیر کرده باشد، با مشکل دسترسی به خنک‌کنننده، اسلات‌های رم، پورت‌ها و کانکتورهای SSD مواجه می‌شوند.

مشکل بزرگ لپ‌تاپ احتمالا برای همیشه حل شود

اما اکنون با قرار گرفتن قطعات در یک منطقه فشرده در بخش پایه، تعمیرپذیری و ارتقای سخت‌افزاری Venono آسان‌تر از گذشته خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که موقعیت باتری بدون تغییر باقی بماند و سیستم نیز ممکن است به یک یا چند جزء سنگین برای جبران کاهش وزن پایه و نمایشگر نیاز داشته باشد.

قطعا مدتی زمان خواهد برد تا برندهای شاخص این حوزه، از تاثیرات مثبت طراحی Veneno آگاه شده و با Compal وارد مذاکره شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالا باید تا رویداد CES 2024 منتظر بمانیم تا این شرکت یک شریک تجاری قدرتمند پیدا کرده و بیش از هر زمان دیگری ما را به حل مشکل داغ شدن و تعویض قطعات لپ تاپ نزدیک‌تر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج