adexo3
۱۳۰۷۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

احمدی نژاد: دعوت شود به مصر می روم

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با روزنامه مصری تاکید کرده است هرگز به زورگویان جهان اجازه نخواهیم داد، نقش ما را متوقف کنند و در مقابل تجاوزکاران دست بسته نخواهیم بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با روزنامه مصری تاکید کرده است هرگز به زورگویان جهان اجازه نخواهیم داد، نقش ما را متوقف کنند و در مقابل تجاوزکاران دست بسته نخواهیم بود.

روزنامه الاخبار مصراعلام کرده است مصاحبه ای با دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام داده است که وی به سئوالات مختلف خبرنگار این روزنامه پاسخ داده است.

احمدی نژاد در این مصاحبه گفته است : ما بمب هسته ای نداریم، اما هرگز به زورگویان اجازه نخواهیم داد، نقش ما را متوقف کنند، ایران هرگز در مقابل هر تجاوز نظامی علیه خود ساکت نخواهد نشست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : اسرائیل با داشتن ۳۰۰ کلاهک هسته ای، بزرگترین تهدید برای منطقه به شمار می رود.

وی گفته است : به مصر و ملت آن افتخار می کنیم و هرگونه نزدیکی و همسویی میان ما، دشمنان را نگران می کند.

مشروح این مصاحبه به این شرح است :

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال این روزنامه درباره سناریوی ساختگی اخیر آمریکا علیه ایران و ادعای تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن گفت : هدف آمریکا از این سناریوی ساختگی، تحقق منافعش بود، ایران و ملت ایران حتی، فکر دست زدن به چنین جنایاتی را در سر نمی پرورانند، چه رسد به انجام آن، اما آمریکا همواره علیه ایران توطئه چینی می کند، ما همواره در چنین شرایطی بر اساس فرامین الهی عمل می کنیم، خداوند در قرآن کریم می فرماید : اى کسانى ‏که ایمان آورده‏اید! اگر فاسقى براى شما خبرى مهم آورد تحقیق کنید، مبادا (از روى زودباورى و شتاب‏زدگى تصمیم بگیرید) ناآگاهانه به گروهى آسیب رسانید، سپس از کرده‏ خود پشیمان شوید.

سئوال من این است، آیا دولت آمریکا فاسق نیست؟ این آیه بر این کشور تطبیق می کند، آنها دشمنان ما و سعودیها و تمام ملتها هستند، آمریکا این دروغ را برای ایجاد اختلاف و شکاف میان ما و سعودیها مطرح کردند، آمریکا سردمدار تروریسم در جهان است و از تروریسم برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند.

احمدی نژاد گفت : آمریکا از هر گونه دوستی میان ما و سعودیها می ترسد به همین سبب به اختلاف افکنی میان ملتها دست می زند، برای خنثی کردن این تلاشها باید برای تعمیق پیوندهای دوستی و تحکیم روابط میان یکدیگر تلاش کنیم، اتهام اخیر آمریکا یک دروغ است، ایران هرگز نمی تواند دست به چنین جنایتی بزند.

وی درباره اینکه آیا امکان گفتگوی مستقیم میان مسئولان ایرانی و سعودی برای حل مشکلاتی که حل نشده، وجود دارد؟ اظهار داشت : ما برای این کار آماده ایم، به ویژه اینکه روابط میان ما برقرار است و قطع نشده است، مذاکراتی میان ما وجود دارد و به لطف الهی، آمریکا نمی تواند کاری کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به گزینه نظامی علیه ایران گفت : این تهدیدها تازگی ندارد، ایران هیچ بمب هسته ای ندارد، در حالی که اسرائیل با داشتن ۳۰۰ کلاهک هسته ای شری است که تمام منطقه را تهدید می کند، ایران تنها به دنبال فناوری هسته ای برای اهداف صلح آمیز بر اساس معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای است که آن را امضا کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی گزینه نظامی علیه ایران را چه از سوی آمریکا یا اسرائیل را بعید نمی دانند، گفت : قدرت و پیشرفت ایران روز به روز در حال افزایش است به همین سبب توانسته است وارد رقابت در جهان شود، رژیم صهیونیستی و غرب به ویژه آمریکا از قدرت ایران و نقش آن وحشت دارند و به همین سبب تلاش می کنند جهان را برای عملیات نظامی علیه ایران با هدف متوقف کردن نقش آن با خود همراه کنند، اما زورگویان جهان باید بدانند که ایران هرگز اجازه هیچ اقدامی بر ضد خود را نخواهد داد.

وی در خصوص انتقادها از موافقت ترکیه با استقرار سامانه موشکی ناتو در خاک این کشور گفت : ما دوستان ترکیه هستیم و روابط دوستانه و خوبی با این کشور داریم، معتقدیم مسئله استقرار رادار موشکی ناتو بر ملت ترکیه تحمیل شده است و به زیان مصلحت این کشور و تمام ملتهای منطقه است، ما نظر خود را به صراحت به دوستان ترک خود در این خصوص بیان کردیم.

خبرنگار الاخبار درباره سوریه پرسید : برخی معتقدند آنچه در سوریه رخ می دهد، توطئه ای است که طرحهای آمریکایی صهیونیستی برای ضربه زدن به جبهه مقاومت در پیش گرفته اند، نظر شما چیست؟ احمدی نژاد در پاسخ گفت : شکی نیست که سلطه گران آرزوی ضربه زدن به مقاومت را در سر می پرورانند، سوریه یکی از مراکز اساسی مقاومت و حتی در خط مقدم آن به شمار می رود، به همین سبب غرب زورگو و سلطه طلب سیاست بهانه تراشی برای فشار بر سوریه و دخالت در این کشور را دنبال می کند، اما در عین حال باید بگوییم که اختلافاتی در داخل سوریه وجود دارد .

و البته ایران هر دو طرف(دولت و مخالفان) را به تفاهم و گفتگو و منع دیگران از دخالت در امور داخلی کشورشان تشویق کرده است، معتقدیم ملتها و دولتها می توانند همه مشکلات را با گفتگو و تفاهم حل کنند، ما یقین داریم که مخالفان و دولت سوریه قدرت حل هر گونه مشکل فیمابین را دارند و آنها باید با تحرک عملی برای انجام اصلاحات مانع هر گونه دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه شوند.

وی در پاسخ به خبرنگار الاخبار درباره تلاش آمریکا برای قطع ارتباط میان اعضای محور مقاومت که شامل ایران، سوریه، حزب الله و حماس هستند، گفت : در پس این تمایل آمریکا، علاقه به نجات رژیم صهیونیستی نهفته است، اما هرگز نخواهد توانست این رژیم را نجات دهد، صهیونیستها محکوم به نابودی و زوال هستند.

خبرنگار الاخبار پرسید : درباره روابط مصر و ایران، برخی از امکان ایجاد ائتلاف دفاعی مشترک میان دو کشور سخن می گویند که می تواند در صورت تحقق، سبب کاهش حجم سلطه جویی و سیطره آمریکا بر منطقه شود، نظر شما چیست؟

احمدی نژاد پاسخ داد : ما از این مسئله استقبال می کنیم، اما معتقد نیستم که دو کشور به ائتلاف دفاعی نیاز دارند، اینکه این ائتلاف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد، کفایت می کند، همکاری و همسویی میان ایران و مصر می تواند سبب کاهش سیطره آمریکا شود، هیچ زمینه ای برای دخالت آمریکا در منطقه باقی نمی ماند.

زیرا هر گونه نزدیکی و همسویی در روابط مصر و ایران، دشمنان را نگران می کند، زیرا آنها می دانند حمایت دو کشور از یکدیگر، مجالی برای سلطه جویی و سیطره دشمنان بر منطقه نمی دهد، ایران به تنهایی در مقابل آمریکا ایستاده است و به تنهایی آمریکا را شکست داده است، اگر مصر در کنار ایران باشد، چه خواهد شد، در آن صورت خواهیم دید که در آینده چه رخ می دهد، در آن صورت آمریکا باید از منطقه به طور کامل عقب نشینی کند.

وی درباره اینکه نظرش در خصوص تلاشها برای نزدیک شدن ایران و مصر و تقویت روابط دوجانبه چیست؟ گفت : ما مصر و ملت این کشور را دوست داریم، ایران و مصر دارای پیوندهای تاریخی و تمدنی مشترک هستند و هر دو کشور در یک جبهه قرار دارند وآن جبهه عدالت و انسانیت هستند که باید در مقابل جبهه باطل و ظلم بایستد، مصر وزن و تاریخ و تمدنی دارد که ما به آن افتخار می کنیم، و همسویی و نزدیکی میان دو کشور به نفع آنهاست.

خبرنگار الاخبار پرسید : شما چه زمانی به مصر می آیید؟

احمدی نژاد گفت : هر وقت از من برای مصر دعوت رسمی به عمل آید، بلافاصله خواهم آمد، من خوش بین هستم که زمان آن فرا خواهد رسید، من مصریها را از صمیم قلبم دوست دارم و برای مصر آرزوی رفاه و پیشرفت و شکوفایی دارم.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

احمدی نژاد: دعوت شود به مصر می روم


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج