۱۳۰۷۷۷۸
۳۶۰۱
۳۶۰۱
پ

سه نکته درباره فروش خودرو در سامانه یکپارچه

فروش خودرو در سامانه یکپارچه به دومین مرحله خودش رسیده است. بعد از تعیین تکلیف تقریبا ۹۳۰ هزار متقاضی خرید خودرو در مرحله اول حالا قرار است سامانه یکپارچه فروش خودرو از روز شنبه ۱۶ اردیبهشت در دسترس متقاضیان جدید قرار بگیرد.

فرارو: فروش خودرو در سامانه یکپارچه به دومین مرحله خودش رسیده است. بعد از تعیین تکلیف تقریبا ۹۳۰ هزار متقاضی خرید خودرو در مرحله اول حالا قرار است سامانه یکپارچه فروش خودرو از روز شنبه ۱۶ اردیبهشت در دسترس متقاضیان جدید قرار بگیرد.

سه نکته درباره فروش خودرو در سامانه یکپارچه

شرایط ثبت‌نام در دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو کاملا شبیه به مرحله اول است و متقاضی در قدم اول باید برای افتتاح حساب راهی بانک شود و علی‌الحساب ۱۰۰ میلیون به آن واریز کند. تا الان حضور هیچ‌کدام از خودروسازان داخلی و مونتاژکاران در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه قطعی نشده، اما می‌دانیم که ایرانخودرو قصد فروش مدل‌های پرفروش داخلی خودش را ندارد و در این مرحله فقط آماده عرضه هایما است.

۱- غیبت ایرانخودرو در دومین مرحله فروش سامانه یکپارچه

به گزارش فرارو، مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه درغیاب محصولات پرفروش ایرانخودرو آغاز خواهد شد. اوایل اردیبهشت امسال مدیرعامل ایرانخودرو اعلام کرد به‌خاطر اینکه هنوز امکان تحویل خودرو‌هایی مثل رانا، تارا و آریسان در سال جاری وجود دارد و حجم عرضه در مرحله قبلی قابل قبول بوده، احتمالا این شرکت در مرحله دوم فروش خودرو هیچ محصولی عرضه نمی‌کند. البته چند روز بعد از صحبت‌های عظیمی، ایرانخودرو از عرضه هایما در این مرحله خبر داد، اما تا الان غیبت محصولات داخلی و پرفروش ایرانخودرو در مرحله جدید فروش سامانه یکپارچه قطعی است. درعوض گفته می‌شود سایپا در این مرحله مثل مرحله قبلی اغلب محصولات خودش را روی میز می‌گذارد. البته در روز‌های گذشته طرح فروش محصولات ایرانخودرو برای مادران موجب سردرگمی بخش بزرگی از متقاضیان و حتی همکاران ما شده است. ماجرا به عرضه محصولاتی مثل دنا پلاس، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و سورن پلاس دوگانه‌سوز برمی‌گردد که درواقع این طرح روز ۱۰ اردیبهشت برگزار شده و فقط مادرانی را شامل می‌شود که طبق اولویت‌بندی موعد تحویل‌شان مشخص شده و در شهریور ۱۴۰۲ صاحب خودرو می‌شوند.

۲- مونتاژکار‌ها مجاز به افزایش قیمت نیستند‌

افزایش قیمت خودرو‌های مونتاژی مورد تایید وزرات صمت قرار نگرفته است. اواخر فروردین امسال و به‌دنبال افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا، اغلب شرکت‌های مونتاژکار بالافاصله فهرست محصولات خودشان را با اعداد و ارقام جدید آپدیت کردند. کرمان‌موتور و بهمن‌موتور در همان روز‌های پایانی فروردین اقدام به افزایش قیمت محصولات کارخانه‌ای کردند و قیمت مدل‌های خودشان را تا ۵۲ درصد افزایش بالا بردند. حالا گفته می‌شود وزارت صمت با این افزایش قیمت موافق نیست و اصلا امکان دارد شورای رقابت حکم به کاهش قیمت محصولات مونتاژی بدهد. امید قالیباف به‌عنوان سخنگوی وزارت صمت به خبرگزاری فارس گفته، سازمان حمایت به خودروسازان مونتاژی اعلام کرده اجازه تغییر قیمت خودرو را ندارند و شورای رقابت هم به آن‌ها هشدار داده تا زمانی که این شورا قیمت‌های جدید را اعلام نکرده، خودروسازان مونتاژی اجازه افزایش قیمت ندارند. آنطور که قالیباف می‌گوید، اگر شرکتی تا الان اقدام به افزایش قیمت کرده، باید قیمت‌ها را به عدد و رقم‌های قبلی برگرداند. البته هنوز هیچکدام از خودروسازان مونتاژی مثل فرداموتور، مکث‌موتور، فرداموتورز، ایلیا، کرمان‌موتور، بهمن‌خودرو و ... که در مرحله اول حضور داشتند، حضورشان در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه قطعی نشده، اما تا الان می‌دانیم آن‌ها فعلا اجازه افزایش قیمت ندارند و باید منتظر اعلام خبر و مجوز از سوی شورای رقابت باشند.

۳- شرایط ثبت‌نام در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو

شرایط ثبت‌نام در دومین مرحله فروش سامانه یکپارچه کاملا شبیه به مرحله اول است. یعنی متقاضی شرکت در دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه باید در قدم اول به بانک برود و حساب وکالتی باز کند. مثل مرحله قبلی متقاضی باید این حساب را به‌اسم سازمان حمایت افتتاح و ۱۰۰ میلیون تومان به آن واریز کند. البته مسئولان وزارت صمت تاکید کردند که افتتاح حساب وکالتی باید در بازه اعلام شده از سوی وزرات صمت باشد و متقاضیان تا آن زمان به بانک مراجعه نکنند. شرایط ثبت‌نام در دومین مرحله سامانه یکپارچه نشان می‌دهد مثل مرحله قبلی و اساسا سازوکاری که در این سال‌ها وجود داشته، نباید هیچ پلاک انتظامی فعالی به‌اسم متقاضی وجود داشته باشد. داشتن گواهی‌نامه رانندگی و حداقل ۱۸ سال سن جزو شرایط بعدی است و اگر متقاضی از سال ۹۸ تا الان از خودروسازان داخلی محصولی خریده، امکان ثبت‌نام در دومین مرحله فروش سامانه یکپارچه را نخواهد نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج