۱۳۰۸۳۷۸
۵۷۴۸
۵۷۴۸
پ

نام خیابان محل زندگی شهید الداغی تغییر کرد

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: به منظور پاسداشت اقدام انسانی و جوانمردانه شهید حمیدرضا الداغی، خیابان محل زندگی این جوان غیور سبزواری به عنوان "جوانمرد" مزین شد.

ایرنا: رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: به منظور پاسداشت اقدام انسانی و جوانمردانه شهید حمیدرضا الداغی، خیابان محل زندگی این جوان غیور سبزواری به عنوان "جوانمرد" مزین شد.

امین الله مظلوم در نشست شورای اسلامی شهر سبزوار افزود: این جوان غیرتمند دیار سربداران با اقدام ارزنده و شایسته خود، ثابت کرد که هنوز غیرت و جوانمردی از جامعه رخت برنبسته و خوی مروت در میان مردم ما زنده است، و شورای شهر به پاس این رفتار مردانه،‌ با تغییر نام خیابان و میدان "ابومسلم" به نام "جوانمرد" موافقت کرد.

نام خیابان محل زندگی شهید الداغی تغییر کرد

وی تصریح کرد: شهید بزرگوار الداغی با دفاع از شرف و ناموس این دیار، پرچم عزتمندی را برافراشت و بار دیگر شعار تاریخی "سر به دار می دهیم، تن به ذلت نمی دهیم" را اذهان ایرانیان زنده کرد.

مظلوم گفت: اقدام این شهید اقدامی جوانمردانه بود و غیرت این شهید اجازه نداد این صحنه زشت و بی حرمتی به دختر ایرانی را ببیند و مثل خیلی ها از کنار آن بی تفاوت بگذرد.

وی تصریح کرد: شهید الداغی، چاقو را در دست اوباش دید، حالت آنها را دید، مشخص بود ورود به این صحنه بدون خطر نیست و ممکن است به قیمت جانش تمام شود، اما حتی بعد از خوردن ضربه اول‌ و دوم صحنه را ترک نکرد و تا زمان گریختن مهاجمان شرور،‌ میدان را خالی نکرد.

رییس شورای شهر سبزوار گفت: این یک اقدام بی سابقه و کم نظیر بود که تنها از غیرت ایرانی و سربداری می توانست برخیزد و این اقدامی شایسته بود که منتخبان مردم در شورای شهر نام با مسمای "جوانمرد" را برای محله و خیابان این شهید عزیز برگزیدند.

پیش از این با موافقت شروای شهر سبزوار، بوستان محل شهادت این شهید آمر به معروف به نام وی متبرک شده بود.

شهید حمیدرضا الداغی، جمعه‌شب گذشته، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست و در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

انتشار فیلم دوربین های خیابان از این درگیری در فضای مجازی، تحسین جامعه را نسبت به این اقدام متهورانه شهید الداغی برانگیخت و وی را در ذهن و دل مردم به عنوان نماد غیرت و مردانگی برجسته کرد.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید بزرگوار یک دختر به یادگار مانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج