۱۳۰۸۹۳۶
۲۷
۲۷
پ

رپورتاژ آگهی

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

ارتودنسی ارزان به چه روش هایی انجام می شود؟ در این مقاله به این پرسش مهم پاسخ می دهیم و راجع به هزینه آن صحبت می کنیم.

ارتودنسی ارزان به شیوه های مختلفی انجام می شود که مهم ترین عامل در هزینه آن، انتخاب متد مناسب است. در ادامه به 3 روش برای انجام این کار می پردازیم و شما را با فاکتورهایی که در قیمت آن موثر هستند، آشنا می کنیم.

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

کلینیک دندانپزشکی ایثار

ایمپلنت درجه یک کره‌ای با شرایط اقساط

۲۵ درصد تخفیف ویژه کاربران برترین ها

برای مشاوره همین حالا تماس بگیرید.

شروع ساعت کاری از ۱۰ صبح تا ۸ شب

۰۲۱-۳۳۴۹۹۹۵۰

۰۹۳۸۵۰۰۸۱۳۰

ارتودنسی ارزان چیست؟

ارتودنسی ارزان، راه حلی برای رفع اختلالاتی است که در دندان ها و قسمت فک ایجاد می شوند. اینگونه مشکلات همگی مسائلی هستند که بر ظاهر دهان و عملکرد آن به شدت تاثیر گذار خواهند بود. در نتیجه کسانی که به آن دچار می شوند، می بایست طی یک پروسه نسبتا طولانی مدت، این اختلال را با ارتودنسی برطرف کنند. شما می توانید به کمک این روش درمانی برای اصلاح و بهبود عملکرد دهان و نیز ایجاد یک لبخند ظاهری زیبا نیز اقدام کنید.

ارتودنسی که به آن Orthodontics نیز گفته می شود، علمی است که برای اصلاح نامنظمی یا نقص دندان ها و غیرطبیعی شدن فک به کار گرفته می شود. این روش عملی با استفاده از بریس دندان و سایر تجهیزات آن اعم از پلاک، کش، هدگیر و دستگاه های فانکشنال منجر به تحریک دندان ها و فک به اطراف شده و ناهنجاری های ایجاد شده را به آرامی درمان می کند. روند معالجه در روش ارتودنسی ارزان بسته به وضعیت فرد ممکن است 6 ماه الی 3 سال به طول بینجامد.

یکی از نکاتی که در مورد ارتودنسی ارزان وجود دارد، گران بودن هزینه های آن است که موجب می شود تا بسیاری از افراد از انجام این کار منصرف شوند. در چنین حالتی، پزشکان تلاش می کنند از درمان های کم هزینه تری استفاده کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به روش های مختلف ارتودنسی، هزینه و فاکتورهای موثر بر آن بپردازیم.

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

آشنایی با ارتودنسی ارزان

روش های انجام ارتودنسی ارزان کدامند؟

ارتودنسی ارزان یکی از آن دسته راهکارهایی است که می توان برای رفع مشکلات دهان با هزینه ای به نسبت معقول استفاده کرد. شیوه های محدودی برای کمتر کردن هزینه های درمانی در این روش وجود دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتودنسی با پلاک متحرک: در این روش، از دستگاه هایی استفاده می شود که به دندان ها چسبانده نمی شود و جایگاه آن در طی دوره درمان یکسان نخواهد بود. در این روش، شما می توانید برای هم راستا کردن فک، اصلاح عقب یا جلوزدگی دندان ها اقدام کنید.
  • ارتودنسی با پلاک شفاف: در این روش نیز می توان با بهره گیری از وسایل ارتودنسی ارزان (کالاهای ایرانی و کم کیفیت) هزینه ارتودنسی را تا حد خوبی کاهش داد. این روش که با نام اینویزالاین نیز شناخته می شود، یک درمان با استفاده از طلق ها یا پلاک هایی در ابعاد دندان های شما است که بدون بو، رنگ و طعم می باشند.
  • ارتودنسی ثابت معمولی: از دیگر روش هایی که می توان برای ارتودنسی ارزان بیان کرد، ارتودنسی ثابت معمولی نام دارد که بیشتر رایج است. در این روش، از وسایلی که غیر قابل درآوردن هستند استفاده شده و می توان برای صاف و هم راستا کردن دندان ها و فک از آن استفاده کرد. به طور معمول، از براکت ارتودنسی برای سیم گرفتن دندان ها در این روش استفاده شده و جنس آن فلزی است. این روش به عنوان در دسترس ترین راهکار درمانی توسط متخصص ارتودنسی در تهران و غالب شهرهای ایران شناخته می شود

در صورتی که شما هم به دنبال روش ارتودنسی ارزان هستید و از نظر مالی محدودیت دارید، می توانید از براکت های فلزی در ارتودنسی ثابت استفاده کنید.

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

روش های ارتودنسی ارزان

قیمت ارتودنسی و فاکتورهای موثر بر آن

بسته به اینکه چه روشی را برای ارتودنسی ارزان استفاده می کنید، هزینه های انجام این کار مختلف می باشد. به همین خاطر قیمت ها در رنج متفاوتی قرار دارند و ممکن است تا 2 برابر با یکدیگر فاصله داشته باشند. برخی از فاکتورهای موثری که در قیمت ارتودنسی تاثیر گذار هستند، عبارتند از:

  • شیوه درمان: شاید بتوان مهم ترین عامل در هزینه ارتودنسی را انتخاب روش انجام آن دانست. در میان روش های درمان ثابت و متحرک، انواع مختلفی از متدها برای ارتودنسی وجود دارند که هزینه های متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال، شیوه درمان با روش ارتودنسی لینگوال بیشترین هزینه را دارد و علت آن، متفاوت و پیچیده بودن روش انجام ارتودنسی در پشت دندان ها برای مخفی کردن براکت است.
  • مدت زمان انجام ارتودنسی: به طور معمول، ارتودنسی در سنین کمتر، راحت تر و در مدت زمان کمتری انجام می شود. در نتیجه هزینه آن به شدت کاهش خواهد یافت.
  • مهارت و تجربه ارتودنتیست: به طور معمول، متخصصین با مدارک و سابقه کاری بالاتر هزینه بالاتری را برای انجام این کار دریافت می کنند.
  • شدت مشکل: روند انجام ارتودنسی هم برای فک پایین و هم بالا انجام می شود. برحسب اینکه شدت مشکل دندان ها، فاصله آنها، نامتقارن بودن فک چقدر است، هزینه انجام ارتودنسی تا ۲ برابر افزایش می یابد. این کار برای درمان در دو فک خواهد بود.

همچنین جنس مواد به کار رفته و کیفیت آنها نیز از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت ارتودنسی ارزان در دندانپزشکی می باشند.

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

هزینه ارتودنسی ارزان

پرسش های متداول ارتودنسی ارزان

برخی از پرسش های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به ارتودنسی ارزان داشته باشید به شرح زیر می باشند:

  • ارزان ترین روش ارتودنسی دندان کدام است؟

اگر به دنبال ارزان ترین و با دوام ترین روش ارتودنسی هستید، می توانید از براکت های فلزی ارتودنسی برای انجام این کار استفاده کنید. این روش جزو متداول ترین مدل های درمانی می باشد که ثابت بوده و قابل جداسازی در طول دوره درمان نمی باشد.

  • چگونه می تواند برای ارتودنسی ارزان تر اقدام کرد؟

هزینه ارتودنسی دندان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در این مقاله ذکر شدند. شما می توانید با توجه به این عوامل، استفاده از تجهیزات با کیفیت کمتر و انتخاب روش درمانی کم هزینه تر، برای کاهش هزینه این عمل اقدام کنید. قابل ذکر است برخی از مراکز درمانی با انجام عمل به کمک دانشجویان، تحت نظارت افراد متخصص، هزینه انجام این کار را کاهش می دهند.

  • هزینه ارتودنسی دندان در سال 1402 چقدر است؟

بسته به اینکه چه روشی را انتخاب می کنید، کیفیت تجهیزات چگونه است و متخصص شما چقدر سابقه دارد، این هزینه متفاوت خواهد بود. به طور معمول، قیمت ارتودنسی از 5 میلیون تومان به بالا می باشد.

کلینیک دندانپزشکی ایثار

  • بزرگترین و مجهزترین کلینیک دندانپزشکی شرق تهران در محدوده افسریه و مشیریه
  • دندانپزشکی فوق تخصصی دارای بیش از ١٧ پزشک متخصص و مجرب و جراح‌هایی با برد تخصصی
  • دارای مرکز ایمپلنت تخصصی و مجزا تضمین کیفیت بالا
  • خدمات جراحی، ارتونسی و زیبایی
  • ویزیت و مشاوره رایگان
  • شروع ساعت کاری از ۱۰ صبح تا ۸ شب
  • ٢٥ درصد تخفیف خدمات ایمپلنت

چرا دندانپزشکی ایثار را انتخاب کنیم؟

  • دسترسی آسان
  • تیم پزشکی متخصص در لاین‌های مجزا
  • مرکز ایمپلنت مجزا
  • ارائه خدمات به صورت اقساط و تعرفه‌های دولتی
  • پذیریش مراجعی از انواع شرکت‌های بیمه کشور

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۳۳۴۹۹۹۵۰

۰۹۳۸۵۰۰۸۱۳۰

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

Isar.Dental.Clinic@

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

isarclinic.com

ارتودنسی ارزان و روش های انجام آن چیست؟

آدرس سه راه افسریه، مشیریه، خیابان ٣٠ متری صالحی، پلاک ٢٤٢، طبقه اول

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج