۱۳۰۹۷۵۳
۱۳۹۲
۱۳۹۲
پ

مقایسه جالب هوش مصنوعی با بمب اتم

وارن بافت از اینکه هوش مصنوعی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، ابراز نگرانی کرده است.

زومیت نوشت: وارن بافت از اینکه هوش مصنوعی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، ابراز نگرانی کرده است.

وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی و چارلی مانگر، نایب‌رئیس این شرکت، در جلسه‌ی سالانه‌ی شرکت متبوع خود، به سؤالاتی درباره‌ی هوش مصنوعی جواب دادند.

مقایسه جالب هوش مصنوعی با بمب اتم

در جلسه‌ی سالانه‌ی شرکت برکشایر هاتاوی، از مانگر سوال شد که «آیا ازنظر او هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر سهام و بازار و جامعه خواهد گذاشت؟» مانگر در پاسخ به این پرسش گفت: «اگر به کارخانه‌های BYD چین سر بزنید، مشاهده خواهید کرد ربات‌ها با سرعتی باورنکردنی مشغول فعالیت هستند؛ بنابراین، ربات‌های بیشتری در جهان خواهیم داشت. شخصاً به تبلیغات مرتبط با هوش مصنوعی شک دارم و ازنظر من، هوش قدیمی بسیار خوب کار می‌کند.»

بافت نیز اعلام کرد هوش مصنوعی می‌تواند کارهای بسیار زیادی انجام دهد. سرمایه‌دار معروف افزود دوستش، بیل گیتس، جدیدترین نسخه‌ی ChatGPT را به او نشان داده است. بافت اظهار کرد: «بیل به من گفت این فناوری جلوتر از زمان خود است؛ اما به‌نظر من این‌گونه نبود.» این میلیاردر معروف هوش مصنوعی را به‌دلیل قابلیت‌های مختلفی که ارائه می‌دهد، تحسین کرد؛ ولی گفت:‌ «اینکه چیزی می‌تواند انواع کارها را انجام دهد، من را نگران می‌کند.»

صحبت‌های بافت درباره‌ی تهدیدهای هوش مصنوعی به اظهارات ماسک شباهت دارد. مدیرعامل تسلا و یکی از بنیان‌گذاران OpenAI‌، هوش مصنوعی را بزرگ‌ترین تهدید وجودی بشر دانسته و حتی آن را خطرناک‌تر از کره‌شمالی توصیف کرده است.

بافت بارها گفته است جنگ هسته‌ای بزرگ‌ترین ترس او است و فکرکردن به چنین موضوعی باعث می‌شود شب بیدار بماند. او مقایسه‌ی هوش مصنوعی و سلاح‌های هسته‌ای را با نقل‌قولی از آلبرت اینشتین توضیح داد. اینشتین پس‌ از شکافتن اتم گفت: «قدرت آزادشده از اتم همه‌چیز را تغییر داده است، غیر از طرزتفکر ما؛ بنابراین، به‌سمت فاجعه‌ای بی‌نظیر حرکت می‌کنیم.»

بافت در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: «هوش مصنوعی می‌تواند همه‌چیز غیر از تفکر مردم را در جهان تغییر دهد و پیشبرد فناوری مذکور گامی بزرگ است.»

تِک‌اسپات می‌نویسد درحالی‌که استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر، محتوای متنی و... بحث‌برانگیز است، برخی می‌گویند این فناوری می‌تواند مشکلات بسیار زیادی به‌دنبال داشته باشد. جفری هینتون، معروف به پدرخوانده‌ی هوش مصنوعی، هفته‌ی گذشته گوگل را ترک کرد و هشدار داد سیستم‌های مبتنی‌بر این تکنولوژی بسیار خطرناک هستند.

البته بافت و مانگر، تنها افرادی نیستند که درباره‌ی آینده‌ی هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند. این دو نفر در گذشته نیز صحبت‌هایی علیه رمزارزها مطرح کردند. به‌عنوان مثال، بافت گفته بود برای خرید کل بیت‌ کوین‌های موجود در جهان حاضر نیز بیش از ۲۵ دلار پرداخت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج