۱۳۱۰۲۶۳
۲۱۸۳
۲۱۸۳
پ

آمریکا چگونه از هوش مصنوعی علیه روسیه بهره گرفت؟

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، واشنگتن یک سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی را با هدف شناسایی و جمع آوری "اطلاعات دروغ روسیه" در فضای اینترنت تولید کرده است.

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، واشنگتن یک سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی را با هدف شناسایی و جمع آوری "اطلاعات دروغ روسیه" در فضای اینترنت تولید کرده است.

به گزارش پایگاه راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان شرکت در مراسم اعطای جوایز سالانه "خانه آزادی ۲۰۲۳" اظهار کرد،‌ وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به ایجاد "یک سامانه گردآورنده محتواهای مربوط به اوکراین با استفاده از هوش مصنوعی با هدف جمع آوری اطلاعات دروغ روسیه که قابل راستی آزمایی باشند و سپس به اشتراک گذاشتن آنها با شرکا در سراسر جهان کرده است."

او خاطرنشان کرد، دولت آمریکا مشغول همکاری با متخصصان است تا بتواند "به شکلی قابل اعتماد متون دروغ تولید شده توسط رباتهای اینترنتی روسی را تشخیص دهد."

سال گذشته میلادی، شرکت "گرافیکا" که در حوزه تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی کار می‌کند و شرکت "رصدخانه اینترنت استنفورد" اعلام کردند، صدها حساب کاربری در فضای مجازی که روایت‌هایی در حمایت از غرب را در پنج سال گذشته منتشر کرده‌اند احتمالاً توسط واحد فرماندهی موسوم به "سنتکام" وابسته به پنتاگون اداره می‌شوند. در ماه مارس، وب‌سایت خبری اینترسپت گزارشی در مورد اسناد قراردادهای فدرال منتشر کرد که نشان می‌دهند فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای انجام کمپین‌های اینترنتی فریبکارانه و پروپاگاندا با استفاده از فناوری مشهور به "دیپ‌فیک" است.

ماه گذشته میلادی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا را متهم به دست زدن به یک "کمپین اطلاعاتی بی سابقه" علیه روسیه از زمان شروع جنگ در اوکراین کرد.

زاخارووا استدلال کرد، واشنگتن و متحدانش "به هر قیمتی به جنگ نیاز دارند و روش مورد علاقه آنها برای حل مشکلاتشان دست زدن به تحریکات، تهدیدات و انتشار اطلاعات دروغ است."

بلینکن در صحبت به صورت کلی درباره هوش مصنوعی هشدار داد که این فناوری می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و "تبعیض را تشدید کرده و امکان سوء استفاده‌ها را ایجاد کند."

او بیان داشت: "همچنین این فن آوری خطر تقویت دولت‌های خودکامه را به همراه داشته نظیر اینکه آنها را قادر می‌سازد از رسانه‌های اجتماعی حتی به صورت مؤثرتر برای کنترل مردم خود و ایجاد تفرقه بین و در داخل دشمنانشان بهره‌برداری کنند."

از زمان انتشار ربات مشهور هوش مصنوعی ChatGPT در نوامبر گذشته، بحث در مورد خطرات هوش مصنوعی در صنعت و در محافل دانشگاهی تشدید شده است. جفری هینتون، کسی که به عنوان یکی از پدرخوانده‌های هوش مصنوعی شناخته می‌شود، چند روز قبل هشدار داد که این فناوری می‌تواند تهدیدی «فوری‌تر» از تغییرات آب و هوایی باشد.

در ماه مارس، چندین تن از رهبران این صنعت از جمله ایلان ماسک، مدیر عامل رسانه اجتماعی توئیتر نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده و خواستار توقف شش ماهه برنامه توسعه یک فناوری هوش مصنوعی قدرتمندتر از ChatGPT و انتصاب یک تنظیم‌کننده مستقل برای نظارت در این زمینه شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج