جاباما
۱۳۱۰۲۸۹
۸۹۲
۸۹۲
پ

دست‌نوشته‌های اینشتین چوب حراج می‌خورد

دو مورد از با ارزش‌ترین اسناد تاریخ حراج که با قیمت ۶.۵ میلیون دلار در سال ۱۹۴۳ و ۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ فروش رفتند متعلق به اینشتین است، اما اکنون در کمتر از ۲۴ ساعت پیش از پایان حراج، مبلغ پیشنهاد شده تنها ۱۱۰ هزار دلار است.

ایسنا : دو مورد از با ارزش‌ترین اسناد تاریخ حراج که با قیمت ۶.۵ میلیون دلار در سال ۱۹۴۳ و ۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ فروش رفتند متعلق به اینشتین است، اما اکنون در کمتر از ۲۴ ساعت پیش از پایان حراج، مبلغ پیشنهاد شده تنها ۱۱۰ هزار دلار است.

شش صفحه‌ی دست‌نویس از آلبرت اینشتین با عنوان «ماهیت نظریه‌ی نسبیت»(The Essence of the Theory of Relativity) امشب چوب حراج می‌خورد.

به گزارش نیواطلس، این نسخه‌ی خطی که در حال حاضر در حراج است توسط حراجی RR عرضه می‌شود. حراجی در روز ۱۷ آوریل ۲۰۲۳(۲۸ فروردین ۱۴۰۲) به صورت آنلاین آغاز شده و عصر امروز(۱۰ مه ۲۰۲۳) به پایان می‌رسد و به داوطلبان این فرصت را می‌دهد تا یک قطعه از تاریخ علمی را در اختیار داشته باشند. حراج به صورت زنده در وبسایت این حراجی در جریان است.

در این نسخه‌ی خطی مبحث ساده‌ای از نظریه‌های اینشتین ارائه شده است. در زمان انتشار این مقاله، فیزیک هسته‌ای با ظهور بمب اتمی در جنگ جهانی دوم در خط مقدم توجه عموم قرار گرفت. کار اینشتین به ارائه توضیحی منسجم از نظریه‌های او برای عموم کمک کرد.

نسخه خطی در وضعیت خوبی قرار دارد و تنها یک لکه‌ی زنگ زدگی جزئی در صفحه‌ی اول آن دیده می‌شود. همراه آن یک ترجمه‌ی کامل انگلیسی وجود دارد. تخمین زده می‌شود که این نسخه بیش از ۳۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

دو مورد از با ارزش‌ترین اسناد تاریخ حراج که با قیمت ۶.۵ میلیون دلار در سال ۱۹۴۳ و ۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ فروش رفتند متعلق به اینشتین است، اما اکنون در کمتر از ۲۴ ساعت پیش از پایان حراج، مبلغ پیشنهاد شده تنها ۱۱۰ هزار دلار است.

می‌توان هفت سند از اینشتین را نام برد که پیش از این یک میلیون دلار فروخته شده‌اند.

.

دست‌نوشته‌های اینشتین چوب حراج می‌خورد

اینشتین پیش‌نویس‌های دست‌نویس نظریه نسبیت خود را دور می‌انداخت، تا در نهایت شاهکار نهایی منتشر شد. هنگامی که جهان نبوغ او را شناخت، ارزش هر کاغذ، شی یا متعلقاتی که اینشتین آنها را لمس کرده بود افزایش یافت.

اینشتین با نازی‌ها به قدری مخالف بود که در سال ۱۹۴۳ نسخه دست‌نویس دیگری از نسخه خطی اصلی نظریه نسبیت خود برای جمع‌آوری پول برای کمک به ایالات متحده در جنگ تهیه کرد و در سال ۱۹۴۴ آن را در یک حراجی به مبلغ ۶.۵ میلیون دلار فروخت. این نسخه در آن زمان تبدیل به با ارزش‌ترین سندی شد که در یک حراجی به فروش رفته است. آن دست‌نوشته اکنون در کتابخانه کنگره‌ی ایالات متحده آمریکا نگهداری می‌شود. ارزشمندترین سندی که از او باقی مانده اما یک نسخه‌ی خطی ۱۳.۰ میلیون دلاری است که او و دوست و همکار قدیمی‌اش میشل بسو(Michele Besso) در مورد نظریه نسبیت نوشته‌اند.

با تمام معیارهای موجود، آلبرت اینشتین به یکی از قوی‌ترین نام‌های تجاری شخصی در تاریخ تبدیل شده است.

دست‌نوشته‌های اینشتین چوب حراج می‌خورد

بر خلاف دنیای واقعی فیزیک، که در آن انرژی پایدار است، برخی از افراد توانایی ایجاد ارزش با یک لمس حتی پس از مرگ خود را دارند.

آژانس تاییدیه رسمی حقوق و مجوز گرین‌لایت دارایی آلبرت اینشتین را نشان می‌دهد و تا حد زیادی مسئول ایجاد مجوز درآمدهای این دانشمند خوش ذوق است که را به رده‌های بالای فهرست افراد مشهور مرده پردرآمد فوربس فرستاده است. این آژانس صفحه‌ی فیسبوک اینشتین را که دارای ۱۸.۵ میلیون فالوور است با دقت حفظ می‌کند.

گرین‌لایت همچنین نماینده اندی وارهول، مرلین مونرو، محمد علی، الویس پریسلی، استیو مک کوئین، ماریا کالاس، دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور، چارلی چاپلین، سوفیا لورن، جان وین، توماس ادیسون، برادران رایت، باز آلدرین و ماروین گی است.

اینشتین، مانند کوپرنیک و نیوتن، اساس تمام مواردی را که ما فکر می‌کردیم می‌دانیم تغییر داد. او برداشت ما از زمان و مکان را تغییر داد و ثابت کرد که اتم‌ها واقعی هستند و جرم و انرژی یک چیز یکسان هستند. او به تنهایی همه جنبه‌های فیزیک نظری را متحول کرد و این کار را در حالی انجام داد که در دفتر ثبت اختراعات در برن مشغول به کار بود.

دست‌نوشته‌های اینشتین چوب حراج می‌خورد

آلبرت اینشتین با موهای پریشان نه تنها به پسر علم تبدیل شده است، بلکه ستاره‌ای است که هرگز غروب نخواهد کرد.

او چندین اکتشاف انجام داد که درک ما از جهان را تغییر داد. مشارکت او هرگز در شلوغی زمان محو نخواهد شد زیرا او در تاریخ در کنار نیکلاس کوپرنیک، اسحاق نیوتن، چارلز داروین و شاید جیمز واتسون و فرانسیس کریک جای دارد.

او همه‌ی چیزهای قبل خود را تغییر داد و هر بار که یک قطعه از یادگاری‌هایش به حراج می‌رود، به یاد می‌آوریم که این دانشمند تا چه اندازه منحصربه‌فرد بوده است زیرا هنوز یک قرن پس از مشهور شدنش در حراجی‌ها شناخته می‌شود. آلبرت اینشتین واقعا یک ستاره در جهان علم است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج