۱۳۱۱۱۴۴
۳۴۷۹
۳۴۷۹
پ

قیمت این خودرو با خانه ۸۰۰متری برابری می‌کند!

امروز صاحب لندکروز مدل ۲۰۱۸ با رقم پیشنهادی ۴۷ میلیارد تومان می‌تواند حدود ۲۳ آپارتمان متوسط در جنوب و جنوب شرقی تهران خریداری کند.

اقتصاد ۲۴: امروز صاحب لندکروز مدل ۲۰۱۸ با رقم پیشنهادی ۴۷ میلیارد تومان می‌تواند حدود ۲۳ آپارتمان متوسط در جنوب و جنوب شرقی تهران خریداری کند و اگر بخواهد کمی آپارتمان بزرگ‌تر و در منطقه گران تری تهیه کند نیز می‌تواند ۴ آپارتمان مناسب با متراژ ۶۰ تا ۸۰ متر در منطقه غرب تهران و سه آپارتمان ۱۲۰ تا ۱۴۰ متری باز در منطقه غربی تهران خریداری کند.

قیمت این خودرو با خانه 800متری برابری می‌کند!

 با احتساب میانگین دو میلیارد تومان برای یک آپارتمان متوسط در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت، صاحبان خودرو‌های تویوتا هایلوکس از مدل ۲۰۱۱ به بعد در ایران هر کدام می‌توانند حداقل ۳ آپارتمان در جنوب شهر تهران بخرند و البته صاحبان دو بنز پلاک شده ۵۵ میلیارد تومانی نیز می‌توانند هر کدام حدود ۲۲ آپارتمان از خانه‌های ساکنان جنوب غربی تهران را خریداری کنند.

قیمت خانه و خودرو، در حالی به همراه طلا و ارز و سکه و شاید همه چیز چنان روز به روز گران‌تر و نجومی‌تر می‌شود که به نظر می‌رسد به زودی برای جمع بزرگی از ایرانیان به رویا تبدیل خواهد شد.

در این میان، اما افزایش قیمت خودرو‌ها به صورت نجومی تاثیر روانی شدیدی بر افزایش قیمت مسکن نیز داشته است. کما اینکه در سال‌های گذشته چراغ قیمت خودرو در بازار همواره قرمز بوده و به تبع آن نیز قیمت کارخانه‌ای افزایش داشته و همزمان با افزایش قیمت خودرو بازار مسکن نیز با شیب تندتری صعودی بوده است. از سوی دیگر تنش‌های بازار مسکن و خودرو این روز‌ها دغدغه جدی شهروندان است که برای تأمین هر کدام از این دو کالا در فاصله زمانی کوتاه باید هزینه چندبرابری صرف کنند؛ به نحوی که بازار مسکن و خودرو در این دوره، افزایش بیش از ۱۵ برابر داشته است.

خودرو، خانه را هم گران کرد

بررسی قیمت خودرو در بازار طی این سال‌ها نشان دهنده افزایش قیمتی نجومی است و برای مثال یک خودرو پراید از قیمت ۲۱ میلیون تومان در سال ۹۵ به ۳۶۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و در همین بازه زمانی نیز قیمت یک آپارتمان ۶۰ متری در حوالی شرق تهران از رقم حدودی ۱۸۰ میلیون تومان به بیش از ۲ میلیارد تومان رسیده است.

از سوی دیگر بسیاری معتقد هستند که مساله افزایش قیمت خودرو که حالا برخی از مدل‌های ایرانی و تقریبا تمامی مدل‌های غیرایرانی آن میلیاردی شده اند، تاثیر روانی آشکاری بر افزایش قیمت مسکن نیز داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج