۱۳۱۱۸۰۴
۱۴۱۱
۱۴۱۱
پ

دفاع سخنگوی شورای شهر از بنر ترویج حجاب تولستوی

علیرضا نادعلی در خصوص جعلی بودن این روایت‌ها هم می‌گوید اطلاعی در خصوص اصالت این سخنان ندارم و آن را باید کسانی که تولید محتوا کرده‌اند پاسخ بدهند اما اصل انجام چنین کار‌هایی مورد تأیید است.

رکنا نوشت: انتشار تصاویری از بیلبورد‌های تبلیغاتی وزارت ارشاد در نمایشگاه کتاب که برروی آن نقل قول‌هایی را برای ترویج حجاب به لئوتولستوی و ویکتورهوگو، دو نویسنده بزرگ تاریخ ادبیات جهان نسبت داده موضوع بحث و شوخی در فضای مجازی شد. بر روی این بیل بورد‌ها به نقل از تولستوی نوشته شده بود:«مسبب ازدیاد طلاق در اروپا، تمدن فاسد، اختلالات جنسی و نبودن حجاب است.»و به نقل از ویکتور هوگو که هم آمده که «وجاهت توأم با وقار و عفت، به زن قدرتی می‌دهد که قوی‌ترین مردان را یارای مقاومت در برابر او نیست.»

 

اسدالله امرایی نویسنده و مترجم هم درواکنش به این بیل بورد‌های تبلیغاتی در توییترش نوشت:« فقط دو نکته که در شأن نمایشگاه کتاب نیست:

۱. تولستوی ، روس بود نه روسی. روسی زبان است و روس نژاد.

۲. در زمان آن مرحوم مغفور جنت‌مکان، هنوز علم ژنتیک کشف نشده بود.»

در واکنش به موج شوخی‌ها حسن وزیری طراح بنر‌های حجابِ نمایشگاه کتاب در شبکه اجتماعی ویراستی منبع گفته‌های تولستوی را بیان کرد و نوشت: «برای آنانکه واقعاً برایشان سؤال شد و البته برای دوستان‌مان، منبع جمله منتشر شده در بنر‌های حجاب نمایشگاه کتاب را می‌توانید مشاهده کنید.کتاب «محمد ص»، جمع‌آوری و ترجمه برخی نوشته‌های متفاوت تولستوی هست توسط یک نویسنده عرب، فلذا به زبان عربی است که نشر ثالث بخشی از آن را به فارسی ترجمه و در ۱۳۸۵ منتشر کرده است.

 نقل قول‌هایی ازبزرگان ادبیات جهان در حوزه حجاب این پرسش را به ذهن می‌آورد که مگر مرجعیت و تأثیر‌گذاری شخصیت‌های مذهبی دین اسلام در این زمینه کم رنگ شده که به دنبال چنین نقل قول‌هایی که به نظرواقعیت هم ندارند هستیم؟

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش به اکوایران می‌گوید: بحث‌های فرهنگی؛ بحث‌های عمیقی است. اتفاقاً این انتظار می‌رود وقتی حرفی در خصوص امری مانند حجاب مطرح می‌شود اگر تنها به آن سلبی پرداخته شد، به آن ایراد گرفته شود اگر حرف ایجابی مطرح می‌شود و با تنوع هم مطرح می‌شود از اصل کار حمایت شود.

وی ادامه می‌دهد: ما که حکم‌مان را ازاحکام قرآن گرفته‌ایم روایت‌هایی که به نقل از پیامبر و فرزندان عزیزشان مطرح می‌شود هم تفاسیر و تبیین آیات قرآن است و آیه قران است که درباره حجاب حرف می‌زند اما می‌دانیم که با پرده‌هایی که بر افکار و اذهان افتاده توسط آن چه غرب آورده و بی‌توجهی‌هایی که خودمان کردیم و... نیازی به تبین داریم و برای جوانانمان باید حرف‌هایی بزنیم که مورد قبول باشد، تنها با نکن نکن اتفاق نمی‌افتد.

نادعلی اضافه می‌کند کشف حجاب جرم است و بحث سلبی خاص خودش را دارد اما همان آدم که به دلیل بی‌قانونی با او برخورد سلبی شده هم تا تفکرش تغییر نکند پوشش به راحتی تغییر نمی‌کند.( من به بدحجاب و ضعیف الحجاب کار ندارم) پس کار ایجابی حتی اگر نپخته باشد هم به نظرم اتفاق خوبی است. از دوستانی که به نمایشگاه کتاب رفتند هم شنیدم که فضا‌سازی‌های فرهنگی خوبی در حد توانشان انجام داده‌اند.

نادعلی در خصوص جعلی بودن این روایت‌ها هم می‌گوید اطلاعی درخصوص اصالت این سخنان ندارم و آن را باید کسانی که تولید محتوا کرده‌اند پاسخ بدهند اما اصل انجام چنین کار‌هایی مورد تأیید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج