۱۳۱۲۱۷۶
۵۶۲۸
۵۶۲۸
پ

سدان P۹۰ پارس خودرو با نام «کادیلا» رونمایی شد

پارس خودرو سدان P۹۰ با نام دیگر «کادیلا» رونمایی شد. با ال ۹۰ ایرانیزه شده آشنا شوید! در ادامه این نوشتار با اویتالایف همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

برترین‌ها: پارس خودرو سدان P۹۰ با نام دیگر «کادیلا» رونمایی شد. با ال ۹۰ ایرانیزه شده آشنا شوید! در ادامه این نوشتار با اویتالایف همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

سدان P90 پارس خودرو با نام «کادیلا» رونمایی شد

در مراسمی که با حضور رضا فاطمی امین، وزیر حالا معزول صنعت برگزار شد، شرکت پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا، سدان P90 یا کادیلا را به عنوان نسخه بومی ال 90 معرفی کرد. این مراسم در افتتاح خط تولید پیشرانه ME16 که در کارخانه مگا موتورز برگزار شده بود، برگزار شد. قبلاً خبرهایی درباره این خودرو منتشر شده بود و پیش بینی می‌شد که با نسخه بهبود یافته “خودرو ال 90” روبرو خواهیم بود. حالا این خودرو معرفی شده و تصاویر آن نیز منتشر شده است که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

سدان P۹۰ پارس خودرو با نام دیگر «کادیلا» رونمایی شد ؛ قیمت و نحوه خرید مشخص شد!

پروژه P90 که توسط پارس خودرو و سایپا در نظر گرفته شده بود، قرار بود قبل از شروع سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شود. اما در نهایت با آغاز فعالیت خط تولید پیشرانه ME16 در کارخانه مگا موتور، این سدان جدید به همراه شاهین پلاس معرفی شد. مدیران ارشد پارس خودرو و سایپا اعلام کرده‌اند که سدان P90، که احتمالاً تجاری‌سازی آن با نام کادیلا صورت خواهد گرفت، از اوایل سال جاری روی خط تولید قرار خواهد گرفت.

تفاوت P90 با ال 90 چیست؟

نگاهی به کادیلا ما را به یاد فیس لیفت تندر۹۰ نسل اول می‌اندازد که در آن هم برخی دوستداران سبک طراحی قدیمی بودند و همچنان هستند، و برخی دیگر معتقدند که این خودرو هنوز نتوانسته است طراحی جذاب و به روزی را ارائه دهد. با این حال، مهندسان پارس خودرو برای اخذ مجوز استانداردهای جدید، به همراه فیس لیفت ظاهری، به تقویت سازه خودرو پرداخته‌اند و بخش کف آن به صورت عرضی برای تصادف‌های جانبی تقویت شده است.

سدان P90 پارس خودرو با نام «کادیلا» رونمایی شد

علاوه بر این، سامانه‌های کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی در کادیلا فعال شده است، اما همچنان از ترمز کاسه‌ای در محور عقب استفاده می‌شود و با سیستم تعلیق پیشرفته‌ای مانند کادیلا همراه نیست. در پروژه P90، تبدیل فرمان هیدرولیک به فرمان کمکی برقی، نصب پیشرانه جدید با فناوری VVT و ارتقای ایمنی و راحتی بیشتر از جمله تغییراتی هستند که در این خودرو ارائه شده است.

سدان P90 پارس خودرو با نام «کادیلا» رونمایی شد

پارس خودرو, کادیلا, سدان پی 90, نسل جدید ال 90, پارس خودرو سدان P90

در نسخه اتوماتیک P90 نیز، از الگوی تریم داخلی ساندرو و تندر ۹۰ فاز ۲ استفاده نشده و داشبورد و رودری‌های جدیدی آن را تزئین کرده‌اند، که باعث شده است کابینی جذاب و متفاوت از خودروهای رنو را تجربه کنیم.

سدان P90 پارس خودرو چه امکاناتی دارد؟

به گفته‌ی سازندگان، سدان P90 شرکت پارس خودرو در نسخه دنده دستی با امکاناتی همچون فرمان کمکی برقی، تریم داخلی با پوشش چرم مصنوعی، چراغ‌های روشنایی روز، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، سنسور فشار باد تایرها، دو کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کامپیوتر سفری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و … به همراه داشته است. همچنین، در نسخه تجاری سازی شده، احتمالاً امکاناتی مانند کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و سنسور نور نیز به خودرو اضافه خواهند شد.

سدان P90 پارس خودرو با نام «کادیلا» رونمایی شد

رونمایی از سدان P90 پارس خودرو با نام دیگر «کادیلا» ؛ قیمت و مشخصات فنی مشخص شد!

همچنین، در نسخه فول آپشن و اتوماتیک سدان P90، علاوه بر تغییرات ظاهری در بخش کابین، امکانات بیشتری نیز به خودرو اضافه شده است. این امکانات شامل کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سانروف، شیشه‌های عقب دودی، استارت دکمه‌ای و … هستند. به همین دلیل، می‌توان گفت که با داشتن این امکانات، سدان P90 به یک خودروی کامل و مجهز تبدیل می‌شود.

مشخصات فنی و امکانات سدان P90 با جزئیات

سدان پروژه P90 پارس خودرو با نام تجاری کادیلا، از پیشرانه ME16 سایپا و مگا موتور استفاده می‌کند. این پیشرانه، نمونه ایرانیزه EC5 گروه PSA است که در قراردادهای دوران برجام به سایپا رسیده و اکنون در کارخانه مگا موتور تولید می‌شود.

سدان P90 پارس خودرو با نام «کادیلا» رونمایی شد

پارس خودرو, کادیلا, سدان پی 90, نسل جدید ال 90, پارس خودرو سدان P90

ME16 سایپا، در بحث فناوری تولید و ساختار بلوک سیلندر، فرایند تولید، اجزای سرسیلندر، رینگ، یاتاقان و جزئیات جرقه‌زنی و پاشش سوخت، با پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو تفاوت دارد. علاوه بر توان بیشتر، ME16 سایپا مصرف سوخت کمتری را نیز دارد.

پیشرانه کادیلا پارس خودرو، با حجم ۱.۶ لیتر، با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تولید می‌شود. این پیشرانه، فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی را دارد و به صورت پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را برآورده می‌کند. همچنین، نسل جدید دینام‌ها و پمپ روغن نیز در ME16 استفاده شده است. با این وجود، قدرت این خودرو ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۷ نیوتن متر است.

جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 سری SE با مهنسی آیسین، توان را به چرخ‌های جلوی کادیلا (سدان P90) منتقل می‌کند. در نسخه اتوماتیک، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE برای انتقال قدرت استفاده می‌شود. در این خودرو و محصولات پروژه P90، از پیشرانه K4M رنو و جعبه دنده‌های JHQ و AL4 استفاده نمی‌شود و به جای آن‌ها، ساختاری متفاوت با تندر ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ وی‌های موجود در بازار به کار رفته است.

برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید

سدان P90 پارس خودرو با نام «کادیلا» رونمایی شد

سدان P90 پارس خودرو با نام «کادیلا» رونمایی شد

پارس خودرو, کادیلا, سدان پی ۹۰, نسل جدید ال ۹۰

کادیلا دنده دستی با امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، چراغ روشنایی روز، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، سنسور فشار باد تایرها، دو کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کامپیوتر سفری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی وجود دارد. همچنین، در نسخه تجاری‌سازی شده کادیلا، احتمالا دنده دستی با امکاناتی مانند کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و سنسور نور به خودرو اضافه خواهد شد.

در نمونه فول آپشن و اتوماتیک سدان P90، با تغییرات ظاهری در بخش کابین و امکانات بیشتری مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سانروف، شیشه‌های عقب دودی، استارت دکمه‌ای و… خودرویی کاملتر به دست می‌آید.

سدان P90 بهتر است یا شاهین پلاس؟

پارس خودرو قصد دارد کادیلا یا پروژه P90 را در نیمه دوم سال 1402 در دو نوع دستی و اتوماتیک به بازار ایران عرضه کند. همچنین این شرکت خودروسازی مدل‌های ابتدایی را به تولید رسانده و مدل‌های آزمایشی آن برای کسب مجوزهای رسمی به زودی در جاده‌های کشور به کار خواهند برد. در ادامه، تصاویر و جزئیات این خودرو را مشاهده می‌کنید:

این سدان جدید سایپا از نظر فنی در سطح شاهین پلاس قرار دارد و با استفاده از موتور ME16 کار می‌کند؛ این موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ توانایی تولید 115 اسب بخار و 147 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور دارای استاندارد آلودگی یورو 5 بوده و از فناوری VVT-i یا همان تایمینگ متغییر سوپاپ‌های ورودی بهره می‌برد.

سدان P90 در یک نگاه

  • پیشرانه: ME۱۶ سایپا و مگاموتور
  • حجم موتور: ۱.۶ لیتر، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ
  • قدرت: ۱۱۵ اسب بخار
  • گشتاور: ۱۴۷ نیوتن متر
  • جعبه دنده: دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۶ سرعته
  • تجهیزات ایمنی: دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب
  • تجهیزات رفاهی: تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایرها، کروز کنترل، محدود‌کننده سرعت، انروف، شیشه‌های عقب دودی، استارت دکمه‌ای و…
  •  استفاده از ساختاری متفاوت با تندر ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ وی‌های موجود در بازار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج