جاباما
۱۳۱۲۷۱۷
۶۳۳۸
۶۳۳۸
پ

سلبریتی هایی که دین خود را به یهودیت تغییر دادند

برخی چهره های مشهور به واسطه ی ازدواج با فردی یهودی دین خود را به یهودیت تغییر دادند و برای برخی از آن ها هم گرویدن به دین یهودیت یک تصمیم شخصی بود.

روزیاتو: برخی چهره های مشهور به واسطه ی ازدواج با فردی یهودی دین خود را به یهودیت تغییر دادند و برای برخی از آن ها هم گرویدن به دین یهودیت یک تصمیم شخصی بود.

زویی دشانل

سلبریتی هایی که دین خود را به یهودیت تغییر دادند

دشانل در خانواده ای کاتولیک بزرگ شد اما خود هرگز به دین خاصی منتسب نشده بود، تا اینکه در سال ۲۰۱۵ پس از ازدواج با همسر سابق خود، جیکوب پچنیک به یهودیت گروید.

دشانل در سال ۲۰۱۱ در مصاحبه ای گفته بود: «خانواده ی من لیبرال است. من با شیوه ی “هر چه بخواهی می توانی همان بشوی” بزرگ شدم. در نهایت، من به الهیات علاقه مند شدم. مطالعه درباره اش را خیلی دوست دارم. ولی خودم را با هیچ دین به خصوصی مرتبط نمی دانم.»

چند ماه پس از ازدواج او با جیکوب پچنیک، بازیگر یهودی، معلوم شد دشانل به یهودیت گرویده بود. دشانل و پچنیک در سال ۲۰۲۰ پس از ۵ سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند. دشانل از آن زمان با جاناتان اسکات، ستاره برنامه تلویزیونی مشهور Property Brothers در رابطه عاشقانه است.

ایوانکا ترامپ

سلبریتی هایی که دین خود را به یهودیت تغییر دادند

ایوانکا ترامپ در سال ۲۰۰۹ پیش از ازدواجش با جرد کوشنر به دین یهودیت گروید.

ترامپ و کوشنر در سال ۲۰۰۷ زمانی که هر دو ۲۵ ساله بودند در یک ضیافت شام کاری با یکدیگر آشنا شدند که توسط یکی از شرکای تجاری قدیمی شان ترتیب داده شده بود.

ترامپ در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای در اینباره گفت: «شریک مان با این فکر ما را باهم آشنا کرد که تنها چیز مورد علاقه مان درباره ی یکدیگر تجارت خواهد بود. برای همین هر وقت او را می بینیم می گویم: “بهترین معامله ای شد که تا به حال انجام داده ایم.”»

ترامپ و کوشنر که بزرگ شده ی یک خانواده ی ارتدکس یهودی است بعداً به دلیل تفاوت های مذهبی شان رابطه عاشقانه ی خود را تمام کردند: خانواده ی ترامپ معتقد به پرسبیترینیسم (شاخه ای از مسیحیت) هستند و از کوشنر انتظار می رفت با فردی یهودی ازدواج کند.

با این حال، ۳ ماه بعد این زوج دوباره رابطه ی خود را از سر گرفتند. ترامپ در سال ۲۰۰۹ به یهودیت گروید و او و کوشنر با یکدیگر نامزد کردند.

کایلی کلاس و جاشوا کوشنر

سلبریتی هایی که دین خود را به یهودیت تغییر دادند

کایلی کلاس، سوپرمدل مشهور هم در پیش از ازدواج با برادر کوچک تر جرد کوشنر، جاشوا کوشنر که تاجر و سرمایه گذار است، به یهودیت گروید.

آن ها در سال ۲۰۱۸ پس از ۶ سال رابطه عاشقانه با یکدیگر ازدواج کردند.

کلاس در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه ای گفت که تصمیمش برای تغییر دین خود به یهودیت صرفاً به خاطر همسرش نبود. او دراینباره گفت: «فقط به خاطر علاقه ام به جاش نبود که این تصمیم را گرفتم. این زندگی من است و من یک زن مستقل و قوی هستم. بعد از سال ها مطالعه و صحبت با خانواده و دوستانم و جستجوی معنوی بود که تصمیم گرفتم به یهودیت تغییر دین دهم و با مردی که برای ازدواج انتخاب کرده ام برای آینده برنامه ریزی کنیم.»

مریلین مونرو

سلبریتی هایی که دین خود را به یهودیت تغییر دادند

مریلین مونرو در سال ۱۹۵۶ بعد از ادواج با آرتور میلر به دین یهودیت گروید.

مریلین مونرو در سال ۱۹۵۵ با آتور میلر، نمایشنامه نویس مشهور یهودی آمریکایی وارد رابطه عاشقانه شد. او میلر را از سال ها قبل می شناخت. با این حال، میلر آن زمان  متأهل بود.

مونرو که مادرش مسیحی بود، پس از ازدواج با میلر به یهودیت گروید. او این تصمیم را جدی گرفته بود، به طوری که نوشته های معلم مذهبی میلر، رابرت ای. گلدبرگ را مطالعه کرد. به گفته ی گلدبرگ، مونرو فلسفه ی عقلانی یهودیت، ایده آل های اخلاقی پیامبرانه ی و تعریف آن از زندگی نزدیک خانوادگی را دوست داشت.

مونرو و میلر در سال ۱۹۵۶ با یکدیگر ازدواج کردند و چند روز بعد، مونرو در یک مراسم یهودی رسمی در برابر ۲۵ مهمان به یهودیت گروید.

مونرو و میلر در سال ۱۹۶۲ از یکدیگر جدا شدند. اما گفته می شود علیرغم این جدایی، مونرو به دین یهودیت پایبند ماند. پس از مرگ مونرو نیز یک منورا (شمعدان ۷ شاخه ی یهودی) و یک کتاب دعا در میان متعلقات او یافت شد.

الیزابت تیلور

سلبریتی هایی که دین خود را به یهودیت تغییر دادند

لیزابت تیلور در سن ۲۷ سالگی به دین یهودیت گروید.

گرچه گفته می شود تیلور برای ازدواج با ادی فیشر به یهودیت گروید، اما او از مدت ها قبل تصمیم به این کار داشت.

او در سال ۱۹۵۹ پس از تغییر دینش گفته بود: «احساس می کنم همه ی عمرم یهودی بوده ام.»

پس از آنکه همسر سومش مایک تاد که او هم یکه یهودی بود، در سال ۱۹۵۸ در سانحه ای هوایی جان خود را از دست داد، تیلور با ادی فیشر که در خانواده ای روسی یهودی بزرگ شده بود، وارد رابطه عاشقانه شد.

تیلور آن زمان یک بار در مصاحبه ای گفت: «گرویدنم به یهودیت هیچ ارتباطی به ازدواج سابقم با مایک تا یا ازدواج بعدی ام با ادی فیشر که هر دو یهودی بوده اند، ندارد. این چیزی بود که از مدت ها قبل تصمیمش را داشتم.»

تیلور و فیشر در سال ۱۹۵۹ در مراسم یهودی در پرستشگاهی در لاس وگاس با یکدیگر ازدواج کردند. با این حال، رابطه ی آن ها با جنجال زیادی همراه بود، چرا که فیشر برای ازدواج با تیلور، همسر اول خود، بازیگری به نام کری فیشر را ترک کرد.

فیشر و تیلور در سال ۱۹۶۴ از یکدیگر جدا شدند و تیلور همان سال با ریچارد برتون ازدواج کرد.

درو بریمور

سلبریتی هایی که دین خود را به یهودیت تغییر دادند

درو بریمور هرگز به طور رسمی به دین یهودیت نگرویده اما یک مراسم ازدواج سنتی یهودی داشت و از بسیاری از سنت های یهودیت تبعیت می کند.

بریمور وقتی در سال ۲۰۱۲ با یک مشاور هنری به نام ویل کاپلمن ازدواج کرد، با آنکه به طور رسمی دین خود را به یهودیت تغییر نداد، اما بسیاری از سنت های مذهبی آن را در پیش گرفت. علاوه بر این، بریمور گفته بود او و همسرش دختران شان اولایو و فرانکی را با عقاید دین یهودیت بزرگ می کنند.

بریموردر سال ۲۰۱۳ در مصاحبه ای دراینباره گفت: «دین زیبایی است و از نزدیکی به آن بسیار احساس افتخار می کنم. دین بسیار خانواده محوری است. داستان های آن بسیار زیبا و آگاهی بخشانه هستند.»

بریمورد و کاپلمن در سال ۲۰۱۶ از یکدیگر جدا شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج