adexo3
۱۳۱۳۷۴۰
۳۲۴۷
۳۲۴۷
پ

راز «نیوکمپ» برای جلب تماشاگران چه بود؟

نگاهی به طنز سریال تازه منوچهر هادی که مورد استقبال قرار گرفته است.

برترین‌ها: نگاهی به طنز سریال تازه منوچهر هادی که مورد استقبال قرار گرفته است.

در هجوم قصه‌های تلخ اجتماعی و درام‌های خانوادگی که مدت‌ها‌ست سوژه ثابت فیلم‌ها و سریال‌ها شده‌اند، دنیای پر خنده کمدی‌ها حلقه مفقوده‌ای است که کم‌تر به آن پرداخته می‌شود. این خلاء باعث شده تا وقتی اثری در این حوزه ساخته می‌شود بیش از پیش مورد استقبال قرار بگیرد و یادآوری کند که هنوز چقدر جای این دست قصه‌ها بین داستان‌های تصویری پرطمططراق خالی است. تازگی هم منوچهر هادی با «نیوکمپ» که این روزها از فیلیمو پخش می‌شود سراغ همین فضا رفته است. این کارگردان که ید طولایی در ساخت آثار موفق طنز دارد، اینبار در «نیوکمپ» راوی داستان خانواده‌ای از قشر ضعیف جامعه شده که با تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر با سوژه‌ای مواجه می‌شوند که می‌خواهند از آن در این مسیر استفاده کنند. ماجرا از این قرار است که خانواده سرچشمه درست شب بازی ایران و آرژانتین که روی آن شرط بسته بودند، در وقت اضافه که مسی گل نهایی را می‌زند، پدربزرگ‌شان (اکبر عبدی) 

هادی در این سریال که به شکلی می‌توان آن را ادامه‌ای از فضای کاری او در «نیسان آبی» در نظر گرفت، همان طنز و شیوه‌ای را پیش گرفته که قبل‌تر امتحانش را پس داده و مورد استقبال قرار گرفته بود. فقر با اینکه دستمایه خط اصلی قصه است اما مثل دیگر آثار منوچهر هادی طوری مورد پرداخت قرار گرفته که معضل بودن این جریان را می‌رساند و هر چه قدر هم در اتفاقات و شوخی‌ها سراغ آن می‌روند بازهم این اتفاق تمسخر یا توهین‌آمیز رخ نداده است. نکته‌ای که یکی از وجوه مثبت طنز این کارگردان محسوب می‌شود همانطور که در «نیسان آبی» هم با طنزی محترم سراغ لایه‌های مختلف اجتماع رفته بود. بازیگران این مجموعه هم جزو مواردی‌اند که این کارگردان را در پیشبرد مسیری که در ذهن داشته، همراهی کرده‌اند، چهره‌هایی مثل اکبر عبدی، حمید گودرزی، حسن معجونی، گیتی قاسمی، بهاره افشاری، حامد آهنگی، لادن ژاوه وند، ایمان صفا، فرزاد فرزین، لیلا اوتادی، ملیکا شریفی نیا و... . بابک کایدان هم به عنوان فیلمنامه‌نویس پرتجربه‌ای که قبل‌تر هم با منوچهر هادی همکاری کرده، فضایی را شکل داده که این همراهی با فضای ذهنی کارگردان را کامل کرده است. در نهایت همه اینها دست به دست هم داده‌اند تا منوچهر هادی بعد از «نیسان آبی» باز هم بتواند نگاه مخاطبانش را به خود جلب کند. او در این مجموعه هم علاوه بر داستان اصلی در یکی از خرده داستان‌های سریال مثل کار قبلی‌اش روایت‌گر حس و حال یک عشق‌سینما شده که با تلاش کارش را از پشت صحنه شروع کرده و هوادار یکی از ستاره‌‌های این حوزه است.

می‌توان این تشابهات و مسیر پیش گرفته شده در «نیوکمپ» را به منزله امضای منوچهر هادی پای قصه‌های طنزش دانست، روندی که تا به اینجا مورد قبول نگاه بینندگانش واقع شده  و نشان می‌دهد چقدر جای چنین فضایی آن هم در قالب سریال دربین آثار تولید شده خالی بود و هست.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج