۱۳۱۴۵۷۲
۶۶۸
۶۶۸
پ

رپورتاژ آگهی

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

تصمیم گرفتم که در این مقاله یکی از قدرتمند ترین افزونه‌های نوبت دهی برای سایت‌های وردپرسی و ووکامرسی را معرفی کنم. از آنجایی که اطلاع‌رسانی به مشتریان بابت رزرو وقت های ملاقات اهمیت زیادی دارد، به شما این ابزار را معرفی می‌کنم که افزونه نوبت دهی بوکلی (Bookly Pro) نام دارد.

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

تصمیم گرفتم که در این مقاله یکی از قدرتمند ترین افزونه‌های نوبت دهی برای سایت‌های وردپرسی و ووکامرسی را معرفی کنم. از آنجایی که اطلاع‌رسانی به مشتریان بابت رزرو وقت های ملاقات اهمیت زیادی دارد، به شما این ابزار را معرفی می‌کنم که افزونه نوبت دهی بوکلی (Bookly Pro) نام دارد.

فرآیند نوبت دهی به‌ شکل آنلاین در حال پیشرفت خیره‌کننده‌ای است و بسیاری از کسب‌و‌کارها مانند پزشکان، آرایشگران، مراکز تفریحی و سالن‌های کنسرت، شرکت‌های رزرو هتل، تور و ویلا و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و زمینی و هوائی و... کسب‌وکارهای بسیار زیادی برای جلوگیری از تجمع و شلوغی بیش از حد، از این روش استفاده می‌کنند.


به نقل از ملی پیامک، پلاگین بوکلی یک افزونه قدرتمند است که با کمک آن مشتریان شما می‌توانند وارد سایت شما شوند و به صورت آنلاین هر زمانی که مایل باشند وقت خود را رزرو کنند. جهت تهیه افزونه نوبت دهی وردپرس به وبسایت ژاکت مراجعه کنید.

تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید

ثبت نام و ارسال پیامک آنی

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

افزونه نوبت دهی بوکلی (Bookly Pro) چیست؟

حتماً می‌دانید که افزونه‌های دیگری هم در حوزه نوبت دهی وردپرس وجود دارد ولی قدرتمندترین آن‌ها در این زمینه، افزونه پیامک بوکلی است که در مدیریت وقت‌های مشتریان کمک شایانی به شما می‌کند.

در افزونه بوکلی پرو یک ویژگی حائز اهمیت وجود دارد که استفاده از تاریخ شمسی و میلادی می‌باشد و شما می‌توانید به نسبت نیازی که دارید این قابلیت را برای خود سفارشی‌سازی کنید. به همین دلیل است که این پلاگین به افزونه بوکلی فارسی هم شناخته می‌شود. یکی از قابلیت هایی که این پلاگین دارد ارسال پیامک رزرو وقت به مشتری و مدیر است که کمک قابل توجهی برای هر دو طرف می‌باشد تا زمان رزرو وقت خود را فراموش نکنند.

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک
در ادامه بخش‌های بیشتری از مزایای این افزونه برای شما مشخص می‌شود و پیشنهاد می‌کنم ویدئوی آموزشی افزونه نوبت دهی و رزرواسیون بوکلی پرو در وردپرس را قبل از هر چیز از کانال رسمی اطلاع‌رسانی آپارات ملی پیامک، مشاهده کنید.

قابلیت های افزونه نوبت دهی بوکلی

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

  • سفارشی سازی تقویم (تقویم شمسی و میلادی)
  • ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مشتری و مدیر‌سایت
  • پشتیبانی از وبسرویس و API سامانه ملی پیامک
  • قابلیت ارسال پیامک به لیست سیاه (ارسال پیامک از طریق پترن)
  • واکنشگرا بودن
  • سازگاری کامل با افزونه ووکامرس فارسی
  • امکان اتصال به درگاه پرداخت های بانک‌ها و درگاه‌های واسط
  • میزکار کاملا فارسی و ساده
  • امکان رزرو نوبت بدون نیاز به ثبت نام در سایت
  • امکان سفارشی سازی نوبت‌ها
  • امکان لغو نوبت توسط مشتری و مدیر سایت
  • امکان گزارش‌گیری (ساعتی، روزانه، ماهانه، سالیانه)

آموزش اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی پرو به سامانه پیامک

ارسال پیامک در افزونه بوکلی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلاگین می‌باشد. افزونه بوکلی می‌تواند به راحتی با سامانه پیامکی ارتباط برقرار کرده و ارسال پیامک‌های شما را در عرض چند ثانیه انجام دهد که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید افزونه بوکلی پرو را به سامانه پیامکی اتصال دهید.

بعد از نصب و راه اندازی افزونه، در زیر منوی افزونه بوکلی گزینه‌ای وجود دارد با نام تنظیمات، در این بخش با کلیک بر روی تب پنل پیامک، سامانه‌های مختلفی برای شما تعریف شده است که شما می‌توانید با فعال کردن اتصال ملی‌ پیامک وارد بخش پیکربندی سامانه ملی‌ پیامک شوید. در این بخش دو نوع وب‌سرویس برای شما تعریف شده است که به صورت جداگانه هر یک را در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم:

  • وب‌سرویس عادی ملی‌ پیامک
  • وب‌سرویس خدماتی ملی‌ پیامک (ارسال پیامک بر اساس پترن)

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

اتصال افزونه بوکلی به وب‌سرویس معمولی ملی‌ پیامک

منظور از وبسرویس عادی ملی پیامک استفاده از خط اختصاصی شما در ارسال پیامک‌ها می‌‎باشد. ملی پیامک پس از ثبت نام یک خط اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد داد که میبایست در قسمت شماره پنل وارد نمائید.

حال به سراغ آدرس وب سرویس ملی پیامک میرویم. در این قسمت می‌بایست آدرس وب‌سرویس ارسال پیامک مربوط به متد REST ملی پیامک را وارد نمایید.

https://rest.payamak-panel.com/api/SendSMS/SendSMS

این آدرس برای ارسال معمولی (ارسال از خط اختصاصی) می‌باشد.

قسمت بعدی جهت تنظیم قسمت شماره پنل می‌باشد. شماره پنل همان شماره اختصاصی شما می‌باشد که بعد از خرید پنل پیامکی از ملی پیامک بر روی پنل شما قرار می‌گیرد. در صورتی که شما خط خدماتی و یا خط خوبی دارید می‌توانید این خط را در شماره پنل خود قرار دهید.

فیلد نام کاربری، این فیلد نام کاربری شما هنگام ورود به پنل پیامکی می‌‌باشد که برای اغلب کاربران شماره تلفن همراه ارائه شده در هنگام ثبت نام در سامانه ملی پیامک می‌باشد

کلمه عبور که در قسمت بعدی وارد می‌فرمایید همان رمز پنل ملی پیامک می‌باشد.

توجه : این رمز در هنگام ثبت نام برای شما به صورت پیامک ارسال گردیده است.

اتصال افزونه بوکلی به وب‌سرویس خدماتی ملی‌ پیامک (ارسال پیامک بر اساس پترن)

مشکلی که اکثر کاربران در استفاده از سامانه پیامکی با آن مواجه هستند ارسال نشدن پیامک به کسانی است که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند یا به عبارتی شماره‌ی آن‌ها در لیست سیاه مخابرات قرار دارد. راهکاری که برای رفع این مشکل وجود دارد ارسال پیامک از طریق الگو می‌باشد.

مدیران سایت با استفاده از خط خدماتی اشتراکی و روش ارسال پیامک بر اساس پترن به راحتی رزرو‌های نوبت خود را از طریق پیامک ارسال می‌کنند. جهت اتصال به وبسرویس خدماتی و ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات نیاز است تا در این قسمت آدرس پیامک خدماتی اشتراکی ملی پیامک را قرار دهید.

آدرس پیامک خدماتی اشتراکی برای ارسال از طریق پترن (الگو) از ملی پیامک می‌باشد. در این قسمت نیز باید مانند آدرس وب سرویس ملی پیامک از وب‌سرویس REST استفاده کرد:

https://rest.payamak-panel.com/api/SendSMS/BaseServiceNumber

اما برای ارسال به لیست سیاه این کار کافی نیست و بایستی در پنل ملی پیامک نیز تنظیمات وبسرویس خدماتی ملی پیامک را ست کنید.

تنظیم اعلان پیامک در افزونه

برای انجام تنظیمات مورد نیاز برای اعلان پیامک باید از منو بوکلی کلاد بر روی گزینه SMS Notifications کلیک کنید.

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

با کلیک بر روی این گزینه صفحه اعلان پیامک برای شما نمایش داده خواهد شد. در این افزونه شما می‌توانید پیام‌های مورد نیاز خود را جهت ارسال به رزرو کنندگان تنظیم فرمایید.

رویدادهایی مانند اعلان به مشتری درباره قرار ملاقات تایید شده و‌ یا اعلان به کارمند برای ملاقات تایید شده و... قابل تنظیم و ویرایش بوده و به صورت کلی می‌توانید پیامک‌های خود را در زمان‌های مختلف هم به کارمند(مدیر سایت) و هم به مشتری خود ارسال فرمایید.

در این قسمت شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه ویرایش متون دلخواه خود برای ارسال از خط اختصاصی پنل کاربری و یا ارسال از طریق پترن (یا الگو) تنظیم کنید.

برای مثال :

"{client_name} عزیز؛

نوبت شما برای تاریخ {appointment_date} ساعت {appointment_time} ثبت گردید. منتظر حضور شما هستیم.

آدرس: فاطمی غربی، کوچه خزان، پلاک 2

melipayamak.com"

این مثال جهت معرفی متغیرات افزونه پیامک بوکلی و نحوه استفاده از آن‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با قرار دادن یک " { " تمام متغیرات این افزونه که قابلیت قرار گرفتن در متن پیامک شما دارند را استفاده نمایید. تا به این جا ما در حال ارسال از خط اختصاصی خودمان هستیم اما سوالی که ذهن بعضی از ما را مشغول کرده است در این اینجا مطرح می‌شود این است که چطور می‌توان به لیست سیاه مخابرات پیامک ارسال کرد؟

تنظیمات ارسال از طریق پترن در سامانه ملی پیامک

در این بخش می‌خواهیم با ارسال پیامک از طریق الگو یا پترن (وبسرویس خدماتی) آشنا شویم. در مقاله مورد نظر نحوه استفاده از این سرویس بطور کامل شرح داده شده است.

قبل از اعمال تنظیمات در افزونه بوکلی لازم است تا وارد پنل کاربری خود در ملی پیامک شوید و الگو یا پترن‌‎های متون از خود را در سامانه درج نمائید. برای این کار مطابق تصویر زیر از منوی سمت راست بر روی گزینه ابزار ویژه و سپس وبسرویس خدماتی کلیک کنید.

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

در صفحه‌ای که باز شد بر روی گزینه +درج متن جدید کلیک کنید.

حال پنجره‌‌ای مطابق با تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. در این مرحله نیاز است تا متن و عنوان متن خود را درج کنید.

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

به همین ترتیب می‌توانید تمامی پیامک‌های موردنظر خود را اضافه نمائید و پس از درج آن کد متن  یا 6 رقمی آن را به خاطر بسپارید.

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

تنظیمات وبسرویس خدماتی در افزونه پیامک بوکلی

پس از آنکه مطابق با آموزش ارائه شده قالب‌های پیامکی مورد نظر خود را در پنل کاربری پیامکی خود درج نمودید، در گام بعدی می‌بایست کد متن و متغیرهای موجود در پترن ثبت شده را در افزونه وارد نمایید.

پس از تایید متن پترن یا الگو، می‌توانید آن را در اعلان مورد نظر وارد نمایید. با هم به سراغ تنظیم یکی از اعلان‌ها در افزونه پیامک بوکلی می‌رویم.

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

مطابق با تصویر فوق، تنظیمات ارسال پیامک از طریق پترن در افزونه پیامک بوکلی برای اعلان‌ها، از دو بخش تشکیل شده است:

  1. بدنه
  2. کد پترن سامانه پیامکی

برای مثال در نمونه پترن درج شده بالا متن پیامک ما از قرار زیر بود:

"{0} عزیز؛

نوبت شما برای تاریخ {1} ساعت {2} ثبت گردید. منتظر حضور شما هستیم.

آدرس: فاطمی غربی، کوچه خزان، پلاک 2

melipayamak.com"

متتغیرهای موجود در متن به ترتیب:

{0} = نام متقاضی

{1} = تاریخ ملاقات

{2} = ساعت ملاقات

می‌باشند.

متغیرهای استفاده شده در متن کاملا اختیاری بوده و محل قرارگیری آن‌ها در پترن کاملا اختیاری است.

برای تنظیم وبسرویس خدماتی ایتدا باید بخش کد پترن سامانه پیامکی را تکمیل بفرمایید. سپس در قسمت بدنه می بایست متغیرها را به ترتیب کنار هم قرار دهید.

نکته : با قرار دادن " } " هم خود متغییرات را مشاهده فرمایید و هم معادل فارسی آن را مشاهده فرمایید.

نام مشتری = {client_name}

تاریخ ملاقات = {appointment_date}

ساعت ملاقات= {appointment_time}

نحوه اتصال افزونه نوبت دهی بوکلی به سامانه پیامک

بعد از قرار دادن متغییرات دقت فرمایید که بین آن ها می بایست از " ; "  استفاده کنید.

به همین ترتیب می‌توانید به تعداد دلخواه متن پیامک اطلاع‌رسانی به کاربر یا مدیر در افزونه بوکلی درج کنید.

حرف آخر

سیستم رزرو وقت آنلاین می‌تواند در کاهش هزینه مجموعه‌هایی که مشتری باید از قبل بلیط و یا رزرو وقت انجام دهد نقش پر رنگی داشته باشد.

پیشنهاد ملی پیامک به شما راه‌اندازی یک سایت و پیاده سازی پلاگین بوکلی است تا بتواید با یک سیستم رزرواسیون حرفه‌ایی خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهید. شما هر سوالی نیز داشته باشید، می‌توانید به منبع این مقاله مراجعه کرده و یا با کارشناسان فنی مجرب ملی پیامک با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۴۰۴ در ارتباط باشید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج