جاباما
۱۳۱۴۹۵۲
۱۷۴۴
۱۷۴۴
پ

پلیسی که از پهپاد استفاده می‌کند!

کرالا اولین ایالت هند است که پلیس با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) بر تمام مناطق انتظامی آن، نظارت خواهد داشت.

همشهری‌آنلاین نوشت: کرالا اولین ایالت هند است که پلیس با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) بر تمام مناطق انتظامی آن، نظارت خواهد داشت.

پلیس ایالت کرالا ۲۵ پرسنل پلیس را برای آموزش تخصصی به مؤسسه فناوری هند در مدرس فرستاده و به ۲۰ نفر دیگر از اعضای خود شیوه اپراتوری با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) را در موسسه‌ای در کرالا آموزش داده بود.

در مراسمی که به تازگی برگزار شد، پینارایی ویجایان، سر وزیرایالت کرالا، پهپادها را به صورت نمادین در تمام مناطق انتظامی این ایالت توزیع کرد. او همچنین گواهینامه خلبانی هواپیماهای بدون سرنشین را برای خلبانان آموزش دیده برای اوپراتوری این پهپادها اعطا کرد. سر وزیر ایالت کرالا؛ به همین مناسبت نرم افزار ضد هواپیماهای بدون سرنشین بومی را راه اندازی کرد.

سر وزیر در سخنرانی خود گفت که کرالا در خط مقدم نوسازی نیروی پلیس بوده و از آنجایی که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در جامعه افزایش یافته است، توسعه سیستم ضد هواپیماهای بدون سرنشین نیز مهم است. وی همچنین درخواست کرد که خلبانان آموزش دیده پهپاد آنچه را که آموخته اند به همکاران خود نیز منتقل کنند.

 

آی جی پراکاش، که افسر اصلی پلیس «گنبد سایبری» در ایالت کرالا است، نیز گفت که این پهپادها برای بر قراری نظم و قانون و همچنین در هنگام مدیریت بلایا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پراکاش در گفت و گو با پرس تراست آف ایندیا، اعلام کرد: پهپادهای پلیس ما در شرایط سخت و گاهی اوقات در مناطقی که معمولا غیرقابل دسترس هستند استفاده می‌شود. بنابراین پرسنل ما باید به طور ویژه آموزش ببینند. در ابتدا به هر ۲۰ ناحیه پلیس این ایالت یک پهپاد داده شده است.

کرالا اولین ایالتی است که آزمایشگاه پزشکی قانونی پهپاد و سیستم ضد پهپاد را در سطح ایالت توسعه داده است. پراکاش در این باره توضیح داد: آزمایشگاه پزشکی قانونی پهپاد می‌تواند پهپادهای مخرب را شناسایی کرده و اطلاعات کامل را از آن‌ها برای تجزیه و تحلیل دقیق بازیابی کند.

به این ترتیب، سیستم ضد پهپاد می‌تواند هر پهپادی را در شعاع ۵ کیلومتری شناسایی کند، آن را بی‌حرکت کرده و را توقیف کند. پراکاش گفت: «این یک سیستم ضد پهپاد بومی توسعه یافته است و ما به آن افتخار می‌کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج