۱۳۱۴۹۸۳
۴۵۳۹
۴۵۳۹
پ

واکنش عجیب یک اورانگوتان به نوزاد انسان

شامپانزه‌ها توانایی‌های فکری قابل توجهی از خودشان نشان می‌دهند که برای انسان‌ها جذاب است. شامپانزه‌ها قادر به ساختن و استفاده از ابزار، به کار بردن تکنیک‌های شکار گروهی و حل مساله در سطح پیش‌رفته هستند.

خبرآنلاین: شامپانزه‌ها توانایی‌های فکری قابل توجهی از خودشان نشان می‌دهند که برای انسان‌ها جذاب است. شامپانزه‌ها قادر به ساختن و استفاده از ابزار، به کار بردن تکنیک‌های شکار گروهی و حل مساله در سطح پیش‌رفته هستند.

شامپانزه‌ها با استفاده از زبان اشاره با انسان‌ها ارتباط موثری برقرار می‌کنند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات را برای مدت طولانی به یاد بسپارند. آن‌ها می‌توانند قبل از به کار بردن شگردهای هوشمندانه‌ی حمله در شکار، درباره‌ی آن فکر کنند.

واکنش عجیب یک اورانگوتان به نوزاد انسان

هم‌چنین مشاهده شده‌است شامپانزه‌ها برای اعضای خانواده‌شان از فنون کنترل ذهن استفاده می‌کنند. اخیرا پژوهش‌ها نشان داده‌اند شامپانزه‌ها بدون مداخله‌ی انسان به شامپانزه‌های جوان‌تر زبان اشاره را درس می‌دهند.

بازتاب هوش یک اورانگوتان معمولا در قابلیت بی‌همتای او در تقلید کارهای انسان‌ها مشهود است. این هوش فوق‌العاده آن‌ها را قادر می‌سازد مهارت‌های جدید و پیچیده را یاد بگیرند تا چیزهایی کنار هم قرار دهند و چیز جدیدی درست کنند. این حیوانات باهوش هم‌چنین این قابلیت بی‌همتا را دارند که مهارت‌های جدید و پیچیده‌ی دیگری از قبیل اره کردن چوب، یا استفاده چکش و میخ را یاد بگیرند و چیزهایی درست کنند.

از میان مهارت‌های انسان‌گونه، آن‌ها می‌توانند میخ را در چوب بکوبند، موها را شانه کنند، چوب را اره کنند. دیده شده‌است آن‌ها از برگ‌ها به عنوان چتر استفاده می‌کنند تا خیس نشوند و برای نوشیدن آب از فنجان استفاده می‌کنند. اورانگوتان‌ها در آزمون آینه اثبات کرده‌اند از وجود خود آگاهی دارند. هم‌چنین نقشه‌ی اطراف‌شان را به خوبی در مغزشان ترسیم می‌کنند و هنگام سیاحت در محیط از آن استفاده می‌کنند. اورانگوتان‌ها اگر در معرض زبان اشاره قرار بگیرند می‌توانند به خوبی آن را یاد بگیرند و استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج