۱۳۱۵۵۹۰
۷۶۳
۷۶۳
پ

معطل ماندن ۸۰ هزار زوج برای تسهیلات ازدواج

معاون وزیر و دبیر شورای عالی جوانان ضمن انتقاد از شرایط پرداخت تسهیلات ازدواج توسط برخی بانک‌ها گفت: سال گذشته از بیش از ۲۰۰ هزار زوج در پایتخت، ۸۰ هزار چشم انتظار وام ازدواج در تهران بودند.

ایرنا: وحید یامین‌پور عصر شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان جایزه استانی جمعیت گفت: دستور حمایت از ازدواج جوانان، مصوبه شورای عالی جوانان است که ریاست آن‌ را شخص رئیس‌جمهور بر عهده دارد و قوانین و دستورها با امضای وی ابلاغ می‌شود.

معطل ماندن ۸۰ هزار زوج برای تسهیلات ازدواج

وی دلیل اجرا نشدن دستورها را عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک‌های عامل و نیز توزیع نامعقول منابع در بانک‌ها اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی موفق به توزیع معقول نشده است و برای مثال در یک شهر کوچک بانکی که باید به ۱۰۰ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت کند فقط می‌تواند به ۱۰ نفر پرداخت کند و ۹۰ نفر باقی‌مانده در بلاتکلیفی به سر می‌برند و زمان دقیقی برای پرداخت به آن‌ها اعلام نمی‌شود.

دبیر شورای عالی جوانان تاکید کرد: اگر شعبه‌ای برای مثال در پرداخت تسهیلات ازدواج سه ماه تاخیر خواهد داشت چرا فرد متقاضی نباید به شعبه با بانکی که این فرایند را در یک ماه انجام می‌دهد مراجعه کند.

پرداخت ۱۲۴ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه بانک‌ها ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و نزدیک به ۱۲۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ برای وام ازدواج پرداخت کردند، گفت: این رقم به این معنا است که در سال گذشته و در مقایسه با سال قبل خود یعنی ۱۴۰۰ مجموع پرداختی وام ازدواج به متقاضیان ۵۵ درصد رشد داشته است اما پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ و در قیاس با ۱۴۰۰ با چهار درصد کاهش در دریافت کنندگان وام مواجه بوده است.

به گفته یامین پور، در سال ۱۴۰۰ متوسط دریافت‌کنندگان وام ۸۷ درصد بوده است اما در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۸۳ درصد رسید.

وی با اشاره به عدم رضایت وام گیرندگان از بانک ها نیز گفت: بانک‌ ها مجاز به درخواست یک ضامن بیشتر نیستند و باید آن را اجرا کند.

جمعیت جوان موجب افزایش قدرت کشور می‌شود

استاندار تهران با تاکید بر افزایش جمعیت جوان و اینکه این موضوع موجب اقتدار و قدرت کشور می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر ما موضوع جمعیت جوان را دولتی کردیم و ضروری است این هدف بزرگ به دست مردم سپرده شود.

علیرضا فخاری افزود: وجود تشکل‌های مردمی فرزندآوری و حمایت از این نهادهای مردمی بسیار ضروری است و طبق تاکیدهای رهبر معظم انقلاب این امر مهم باید کاملا مردمی اداره شود.

استاندار تهران ادامه داد: جمعیت جوان یعنی تولید فکر و اندیشه و جمعیت جوان می‌تواند به رشد و فناوری برساند.

در این مراسم از نخبگان و اندیشمندان فعال و برتر در حوزه فرزندآوری و جمعیت جوان و بخش دستگاه‌های اجرایی استان تهران از مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، فرمانداری دماوند، ملارد و اسلامشهر تقدیر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج