۱۳۱۶۵۸۵
۱۵۰۳
۱۵۰۳
پ

فرشید حمید ایران، جادویی در میان هیاهوی موسیقی

فرشید حمید ایران معرفی شده، فعالیتهای هنری، آلبومها و آهنگهای این هنرمند مورد بررسی قرار گرفته و در انتها لینکهای شنیدن آثار او آمده است.

امروزه پول و امکانات دیجیتالی صداهای زیادی را روانه بازار موسیقی می کند. صداهایی که می آیند و بعد از مدتی در میان هیاهو گم می شوند.

اما بعضی وقتها در میان این هیاهو، صدایی جادویی روح و قلب آدم ها را تسخیر می کند. صدای جادویی که به آرامی ظاهر می شود، می درخشد و برای همیشه در یادها می ماند. صدایی که نه به زور تکنولوژی بلکه با تکیه بر دانش موسیقی و سالها تلاش و ممارست چنین جایگاهی را کسب می‌کند و ماندگار می شود.

طی این سالها کم نبودند خوانندگانی که خوش درخشیدند و برای همیشه جایگاه شان در موسیقی ایران را پیدا کردند. فرشید حمید ایران مطمئنا یکی از همین صداهای جادویی ست که روح و قلب آدمها را تسخیر کرده است.

فرشید حمید ایران، جادویی در میان هیاهوی موسیقی

فعالیتهای هنری

فعالیتهای هنری فرشید حمید ایران در عرصه موسیقی از سال 1368 با ساز گارمون آغاز شد. او با جدیت و پشتکار به فعالیت خود ادامه داد و در سال 1379 سازهای کیبورد، سینت و پیانو را نیز بصورت حرفه ای فرا گرفت. تسلط به سازهای مختلف موسیقی و همچنین شناخت تئوری موسیقی در سال 1383 او را به سمت آهنگسازی و تنظیم آهنگ سوق داد.

فرشید حمید ایران سالها به کار آهنگ سازی و تنظیم موسیقی پرداخت و تبحر و تسلط خود را در این زمینه به اثبات رساند. اما با این حال توجه خاص فرشید حمید ایران به محتوا و کیفیت کار باعث شد تا سال ها اقدام به انتشار آلبوم نکند. او اولین آلبوم خود به نام کارتال را در زمستان 1401 عرضه کرد.

 فرشید حمید ایران جزو هنرمندانی است که هم می تواند خوب بنوازد و هم خوب بخواند. فرشید حمید ایران طی این سالها ترک های ماندگاری به فارسی و آذری اجرا کرده و توانسته طرفداران زیادی در بین فارسی و آذری زبان ها برای خود پیدا کند.

بجز خوانندگی، آهنگ سازی و تنظیم، تسلط و آگاهی او از موسیقی باعث شده همکاری به عنوان رهبر ارکستر را نیز در کارنامه هنری خود داشته باشد.

فرشید حمید ایران، جادویی در میان هیاهوی موسیقی

البوم اسکله 

اسکله آلبومی بود که بعد از سالها فعالیت هنری فرشید حمید ایران روانه بازار شد. آهنگساز و تنظیم کننده فرشید، خوانندگی این آلبوم را هم خود بر عهده داشته است.

البوم اسکله را می توان سر آغاز ورود حرفه ای فرشید حمید ایران به عنوان خواننده به عرصه موسیقی ایران دانست. فرشید حمید ایران با این آلبوم زیبا خیلی زود توانست جای خود را در بین بزرگان موسیقی باز کند. 

مخاطبین زیادی که البوم اسکله توانست به خود جلب کند نوید چنین سرانجام خوشی را برای فرشید حمید ایران به ارمغان آورده است.

فرشید حمید ایران سالهای زیادیست که در عرصه موسیقی ایران فعالیت می کند و همین پیشینه قوی کیفیت آثار او را تضمین می کند. مطمئنا در آینده اسم این خواننده توانمند ایرانی را بیشتر خواهید شنید.

فرشید حمید ایران، خواننده، تنظیم کننده و آهنگساز با انتشار البوم اسکله توانست جایگاه خود را به عنوان یک موزیسین و خواننده توانمند محکم تر کند. او در این آلبوم چهار ترک بسیار جذاب و شنیدنی با نام های (اسکله،  چه کنم، آی قیز و رقص فارسی) را روانه بازار کرد.   

آهنگ آی قیز یک آهنگ ترکی و به سبک فانک و دیسکو است. موسیقی فانک دارای یک شیار متمایز یا حس حرکت موزون است که شنونده را وادار به بلند شدن و رقصیدن می کند.

فرشید حمید ایران علاقه زیادی به جز موزیک و سبک فانک دارد. این علاقه در بین کارهایش مخصوصاً آهنگ Hallway  کاملا مشهود است.

آهنگ بدون کلام رقص فارسی شامل هشت دقیقه آهنگهای شاد و نوستالژیک فارسی است.

تک ترکها

ریتم شاد، موسیقی بی نظیر، تنظیم و اجرای زیبا باعث شد خیلی زود البوم اسکله مورد استقبال مخاطبین قرار بگیرد. طوری که فرشید حمید ایران را به فکر تولید چند ترک جدید انداخت.

کمی بعد از این تجربه جذاب و موفقیت آمیز، فرشید حمید ایران دو تک ترک ترکی به نامهای آئورت یا Aorta و هارداسان یار را وارد بازار موسیقی کرد.

تک آهنگ Aorta نسبتا ریتمیک است.

تک آهنگ هارداسان یار یک آهنگ نوستالژیک آذربایجانی است و به سبک جز موزیک هارمونایز شده است.

این تک ترک ها نیز مثل البوم اسکله با استقبال خوب مخاطبین مواجه شدند و فرشید حمید ایران را برای ادامه راه مصمم تر کردند.

فرشید حمید ایران، جادویی در میان هیاهوی موسیقی

فرشید حمید ایران این روزها

آهنگ ساز و تنظیم کننده فرشید حمید ایران، این روزها در استودیو خود (نام استودیوی شخصی فرشید  Logic Studio:)در حال پشت سر گذاشتن مراحل تولید آلبوم جدید خود است.

نام این البوم reckless Behavior است. البوم reckless Behaviorکاملا به صورت الکترونیک تنظیم شده، ریتمیک و دارای تمپوهای بالاست.

البوم reckless Behavior

البوم reckless Behavior شامل 5 قطعه بسیار زیبا به نام های reckless behavior  - temptation -  Neglect – Neynemek و یک آهنگ ریتمیک دیگر است.

1. آهنگ Reckless Behavior

از آهنگهای مورد علاقه خود فرشید حمید ایران، آهنگ Reckless Behaviorاست. این آهنگ کاملا الکترونیک و هارمونایز شده است.

2. آهنگ temptation

 این آهنگ ریتمی شبیه به کارهای r&b  (ریتم اند بلوز) دارد.

3. آهنگ Neglect

 سبک این آهنگ ترنس است. ترنس یکی از ژانرهای رقص موسیقی الکترونیک است که در دهه 1990 با تلفیقی از موسیقی جدید بریتانیا و آلمان بوجود آمد.

4. آهنگ Speechless 

آهنگ بعدی البوم reckless Behaviorیک آهنگ بسیار متفاوت و ریتمیک است. اما چون در گام مینور هارمونیک تنظیم شده است کمی حس غم ایجاد می کند.

5 آهنگ Neynemek

 آهنگ بعدی این آلبوم آهنگ بدون کلام در سبک فانک آذربایجانی به اسم Neynemek است. این آهنگ بدون کلام از دیگر آهنگهای مورد علاقه فرشید است که در سبک جز و فانک ساخته شده است.

 Neynemek یک آهنگ اینسترومنتال آذربایجانی است که سلوی آن را خود فرشید حمید ایران نواخته است. همه این ترک ها با میکس و مسترینگ فرشید حمید ایران ساخته شده است.

استودیو لاجیک

فرشید حمید ایران دارای استودیوی بسیار مجهزیست که فعالیتهای هنری خود را در آن انجام می دهد. از آهنگ پر طرفدار مرگ تدریجی تا البوم اسکله همه در این استودیو ضبط شده اند.

این روزها نیز در این استودیو در حال ساخت آلبوم جدید خود است. امیدواریم تا 2 ماه دیگر این آلبوم شنیدنی به دست همه طرفداران این خواننده فرشید حمید ایران برسد.

اگر از طرفداران پروپاقرص این خواننده محبوب هستید یا تازه با او و سبک کارهای زیبایش آشنا شده اید، می توانید از طریق گوگل نالج این هنرمند، کانال یوتیوب و اکانت اسپاتیفای او آثارش را بشنوید و لذت ببرید.

فرشید حمید ایران، جادویی در میان هیاهوی موسیقی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج