۱۳۱۷۱۸۴
۲۴ نظر
۱۵۶۳۶
۲۴ نظر
۱۵۶۳۶
پ

میان ایران و آمریکا یک معجزه باورنکردنی رخ داده است!

سفر دوروزه سلطان عمان به تهران باز هم گمانه‌زنی‌هایی درباره امکان توافق ایران و آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای بر سر زبان‌ها انداخت.

روزنامه هم‌میهن: سفر دوروزه سلطان عمان به تهران باز هم گمانه‌زنی‌هایی درباره امکان توافق ایران و آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای بر سر زبان‌ها انداخت اما گره این پرونده به چیزی بیش از شایعات نیاز دارد؛ شاید چیزی مانند معجزه و گویا معجزه در راه است.

میان ایران و آمریکا یک معجزه باورنکردنی رخ داده است!

پایگاه خبری اکسیوس، روز گذشته به نقل از منابع خود از سفر مخفیانه مشاور بایدن به عمان برای بررسی احتمال توافق با ایران خبر داد. اکسیوس در این گزارش مدعی شده که پنج مقام آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی، به گزارشگرش اطلاع داده‌اند که برت مک گورک، مشاور ارشد رئیس‌جمهور بایدن در خاورمیانه، اوایل ماه جاری برای گفت‌وگو با مقامات عمانی در مورد ارتباط دیپلماتیک احتمالی با ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور، سفری مخفی به عمان داشته است.

آکسیوس ماه گذشته گزارش داد که دولت بایدن با شرکای اروپایی و اسرائیلی خود درباره پیشنهاد احتمالی برای توافق موقت با ایران که شامل رفع برخی از تحریم‌ها در ازای محدودکردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران باشد، بحث کرده است.

یک دیپلمات ارشد اروپایی نیز به اکسیوس گفته است که «ایالات متحده در حال همکاری با عمانی‌ها در مورد موضوع ایران است» و سه مقام اسرائیلی به آکسیوس گفتند که دولت اسرائیل نگران فشار احتمالی دولت بایدن برای توافق موقت با ایران است. ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل، قرار است در سفر روز پنجشنبه خود به کاخ سفید در مورد این نگرانی‌ها گفت‌وگو کنند.

میان ایران و آمریکا یک معجزه باورنکردنی رخ داده است!

چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی به اکسیوس گفته‌اند که مک گورک به همراه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی پس از سفر به عربستان‌سعودی برای اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات آمریکا در ریاض، به اسرائیل سفر کرده‌اند و مک گورک سپس به مسقط سفر کرده است. بازدید از مسقط نه از سوی ایالات متحده و نه از سوی عمان علنی نشد.

این مقامات گفتند که موضوع اصلی مورد بحث، تلاش دیپلماتیک جدید بر سر برنامه هسته‌ای ایران با میانجیگری عمان بود. یک مقام ارشد اسرائیلی با استفاده از اصطلاحات دیپلماتیک برای مذاکراتی که از طریق یک طرف ثالث توافق شده و بدون ملاقات رودررو انجام می‌شود، به آکسیوس گفت: «عمانی‌ها مذاکرات نزدیکی بین آمریکا و ایران انجام می‌دهند».

سه مقام ارشد اسرائیلی مدعی شدند که کاخ سفید از طریق دولت عمان در حال بررسی است که ایرانی‌ها در قبال برداشتن گام‌هایی در جهت محدودیت‌ برای برنامه هسته‌ای‌شان و توافق درباره اوضاع منطقه حاضر به همکاری هستند و در ازای آن چه می‌خواهند؟ یکی از مقامات ارشد اسرائیلی به آکسیوس گفت: «آمریکایی‌ها خواهان یک وقفه هستند.» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعاهای مقامات اسرائیلی را رد کرده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      معجزه ای وجود ندارد. آش به همین خیال باش.

    • ناشناس

      الان کیهان‌خودشو‌جر میده

    • ناشناس

      همش شایعه هست

    • ناشناس

      دوطرف مصالحه وتوافق کنند،بنفع دوطرف میباشد!!!

    • ناشناس

      هیچ اتفاقی نخواهد افتاد بیوفته هم هیشکی خوشحال نمیشه به جهنم برید همتون

    • ناشناس

      اصولگراها بعد از اتفاقات پارسال حالا دنبال مذاکره و آمریکا افتادن

    • ناشناس

      لعنت به همشون

    • ناشناس

      امریکا نباید خیانت کنه به مردم ایران

    • ناشناس

      چی شد اینا میگفتن مذاکره نه الان مذاکره با امریکا پنهانی خوب شد یهو

    • ناشناس

      به چه روزی افتادن التماس میکنند به امریکا

    • ناشناس

      مرگ بر آمریکای جنایت کار

    • ناشناس

      خجالت آوره واقعا عمر چند نسل با جنگ تحریم کش دادن مذاکره برجام هدر رفت

    • سامىار

      آمریکا دارد توی دهن اسراییل میزند و این خوشایند است

    • ناشناس

      کاسبی تحریم ادامه دادن مذاکرات پول توشه میدونی

    • ناشناس

      محصولات داخلی تا هشتصد برابر افزایش داشته چهارسال نهاد ارگان ادارات دولتی سهامدار ند کلی سود کردند برجام نمیخوان مردم ضرر کردن بعد هم گرونی تورم سو مدیریت رو میندازن گردن تحریم ها

    • ناشناس

      اگر ما با آمریکا بر سر برجام موافقت کنیم و روزانه ملیونها بشکه نفت بفروشیم باز مردم فقیر و بیچاره ها هستند چون سیستم کشور داری اشتباه است و دزد چپاولگران بیت لمال راحت غارت میکنند، وقتی یک نماینده ساعتی در دست دارد که با پول آن میتوان سه خانه خرید دیگر ببین مملکت چه خبر است،

    • یاسمن

      نه بابا

    • ب

      چه بگویم ؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      توافق موقت همون دیپلماسی غیر التماسیه دیگه.

    • ناشناس

      اگه روسیه پ...ز بزاره!!!

    • محمد

      من آرزو دارم توافقی شکل بگیره بعد این دلال هایی که دلار و سکه و...احتکار کردن و زندگی مردم رو فلج و پدر و مادرها رو شرمنده فرزندان و شوهر رو شرمنده همسرش کردن سکته کنن و به حقشون برسن

    • اکبر

      خاک بر سر دولت باصطلاح ابر قدرت آمریکا که در تمام تصمیم گیریهای سیاست خارجی خود از خودش اختیاری ندا رد و هر اتفاقی را باید به اسراییل گزارش کرده ونظر انها را جلب کند درحقیقت اسرائیل یکی از ایالت های امریکا و پایتخت امریکا محسوب میشود

    • ناشناس

      توافق امروز معنی ندارد در ۲۰۱۵ ایران توافق کرد و هنوز ایران از توافق خارج نشده است این امریکا و شدکای آنها هستند که خارج شده و باز امروز این ایران است که قبول کرده است امریکا بر گردد و تمام تحریمهای کرده است همگی را یک جا لغو بکنند این امریکا است که زیر هر قرار داد شده و هر کجا که باشد میرود .

    • چگوارا

      هیج توافق موقتی قابل قبول نیست،این یعنی دراصل همون توافق دائمی برجام قبلی که درواقع موقت بود خودش و بلاخره ترامپ اینو علنی کرد حالا پرو پرو میگن بیان موقت ببندیم!!!! تهش که چی ! فرصت به دشمن بدیم!!، تهش باید بمب بسازیم دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج