جاباما
۱۳۱۷۳۹۸
۵۶۵۲
۵۶۵۲
پ

لب به این آب معدنی نزنید، سرطان زاست!

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بطری‌های آب معدنی در صورتی‌که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، به سلامت مصرف‌ کننده آسیب می‌رساند.

ایسنا: یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بطری‌های آب معدنی در صورتی‌که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، به سلامت مصرف‌ کننده آسیب می‌رساند.

  گلبن سهراب اظهار کرد: بطری آب معدنی اگر در معرض نور آفتاب باشد یا در دمای انجماد باشد و آب درون آن یخ بزند، در هر دو شرایط فعل و انفعالات شیمیایی در بطری رخ می‌دهد که برای بدن بسیار مضر است.

لب به این آب معدنی نزنید، سرطان زاست!

وی افزود: بطری‌های آب معدنی صرفاً برای نگهداری آب در درجه حرارت یخچال صفر تا ۴ درجه طراحی شده‌اند، به عبارتی طراحی آنها برای شرایط سرد و خنک است، نه انجماد و گرما.

سهراب گفت: گرما باعث واکنش شیمیایی در پلاستیک حاوی آب شده و در نهایت باعث آزاد شدن مولکول‌های آن در آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بطری‌های پلاستیکی نوشابه، دوغ، آب معدنی و مانند آن یکبار مصرف بوده و به هیچ عنوان نباید از این گونه بطری‌ها برای نگهداری آب یا مواد اسیدی مانند آب لیمو و سرکه استفاده کرد، افزود: این کار خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این موضوع که افراد در روزهای گرم تابستان یک بطری آب معدنی همراه داشته باشند یا آن را درون اتومبیل رها کنند، امری عادی است ولی نکته اینجاست بطری آبی که در معرض نور خورشید باشد مصرف آن خطرناک است و در صورت تابش مستقیم نور مانند یک ذره‌بین عمل می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج