۱۳۱۷۵۷۶
۲۸۰۳
۲۸۰۳
پ

ژیان محبوب ایرانیان ۲۵۰ میلیون تومان!

ژیان از جمله خودرو‌های نوستالژیک و خاص بازار محسوب می‌شود که هنوز هم نسخه‌هایی از آن به فروش می‌رسد.

رکنا: شاید تصور کنید به دلیل قدیمی بودن این خودرو قیمت بالایی نداشته باشد، اما کاملا در اشتباه هستید. اگر به دنبال خرید یک ژیان از بازار باشید باید هزینه‌ای بین ۷۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان کنید.

ژیان محبوب ایرانیان ۲۵۰ میلیون تومان!

یکی از گران‌ترین ژیان‌های بازار که با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان آگهی شده مدل سال ۱۳۵۰ یعنی ۵۲ سال قبل است. این که قیمت ژیان به چنین ارقامی رسیده کمی عجیب به نظر می‌رسد.

سیتروئن ژیان یک خودروی سوپرمینی/اقتصادی است که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۳ توسط سیتروئن تولید و مونتاژ آن در ایران، پرتغال، آرژانتین، یوگسلاوی (اسلوونی) و بلژیک انجام می‌شد.

این خودرو بر پایه مدل مشهور سیتروئن ۲ CV بوده و ۱٫۹ میلیون دستگاه از آن تولید شده‌است.

سیتروئن دایان پاسخ سیتروئن به مدل رنو ۴ CV بود که از اتاق مدرن تری نسبت به سیتروئن ۲ CV بهره می‌برد. سیتروئن دایان یا ژیان یکی از معدود سیتروئن‌هایی بود که طراحی بدنه آن توسط خود سیتروئن صورت نگرفت و طراحی آن به شرکت پنهار سپرده شد. هدف تولید دایان همانند ۲ CV ساخت خودرویی متناسب با شهر‌ها و نیاز‌های خانواده و با حداقل قیمت و هزینه نگهداری بود.

تولید خانواده سیتروئن ۲ cv از سال ۱۹۴۸ آغاز و با گذشت زمان تغییراتی در شکل ظاهری و قسمت‌های فنی آن ایجاد شد که باعث ادامه روند تولید آن و عرضه در مدل‌های گوناگون گشت که دایان یا همان ژیان نیز یکی از آنهاست.

این خودرو اولین بار در اتوشوی پاریس ۱۹۴۸ رونمایی شده و گفته می‌شود تا سال ۱۹۹۰ که در مدل‌های مختلفی که تولید کرده حدود ۵میلیون دستگاه فروش داشته‌است.

از مدل‌های آن می‌توان dyane, Ami, Mehari و یک نسخه اِستیشِن با نام سیتروئن آکادیان را نام برد این خودرو حتی مدل ۴ wd هم داشته که به اسم ۲ CV Sahara تولید شده‌است. مدل مهاری نیز به عنوان یک خودرو اسپرت آفرود مناسب برای سفر‌های تفریحی به صورت نسخه ۲ دیفرانسیل قابل سفارش بود که از ترمز‌های دیسکی در چهار چرخ سود می‌برد. مدل موجود در ایران Dyane است که در طول دهه ۷۰ میلادی تولید می‌شد.

محبوبیت فراوان این خودرو بیشتر به خاطر قیمت ارزان و مصرف بسیار کم بنزین آن است.

این اتومبیل مانند cv ۲ از موتور دو سیلندری که توسط هوا خنک می‌شود بهره می‌برد. موتور این اتومبیل در ابتدا همانند cv ۲ از حجم ۴۳۵ سی سی برخوردار بود، اما در ادامه تولید آن حجم موتور به ۶۰۲ سی سی افزایش یافت که موجب تولید قدرت و سرعت بیشتر اتومبیل شد.

گفته می‌شود که در آن زمان مجموعاً ۵ میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف ژیان در جهان تولید شده‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج