۱۳۱۸۳۰۲
۵۹۶۹۶
۵۹۶۹۶
پ

پسر یا دختر؛ کدام یک زودتر والدین را پیر می کنند؟

در حوزه والدین، مطالعات بی‌شماری تأثیر فرزندان را بر زندگی والدینشان بررسی کرده‌اند. با این حال، یک مطالعه جدید، پدیده ای جذاب و غیرمنتظره را آشکار کرده است: تاثیر پسردار شدن بر پیری مادران و پدران.

روزیاتو: در حوزه والدین، مطالعات بی‌شماری تأثیر فرزندان را بر زندگی والدینشان بررسی کرده‌اند. با این حال، یک مطالعه جدید، پدیده ای جذاب و غیرمنتظره را آشکار کرده است: تاثیر پسردار شدن بر پیری مادران و پدران.

پسر یا دختر؛ کدام یک زودتر والدین را پیر می کنند؟

این مطالعه بر روی انواع خاصی از افراد انجام شد

تحقیقات قبلی به ارتباط احتمالی بین تعداد پسران یک مادر و سلامت طولانی مدت او اشاره کرده است، به ویژه در مورد زوال عقل. برای کاوش عمیق تر در این رابطه، محققان یک تحقیق جامع در مورد پیری والدین انجام دادند.

این مطالعه بیش از ۱۳,۰۰۰ بزرگسال ۵۰ ساله و مسن تر را مورد بررسی قرار داد. محققان همچنین عوامل اجتماعی مختلف را در طول زندگی شرکت کنندگان در نظر گرفتند. این مطالعه بینش های ارزشمندی را در مورد تأثیر بالقوه داشتن حداقل یک پسر بر عملکرد شناختی والدین ارائه می دهد و جنبه جالب پیری انسان را روشن می کند.

دانشمندان بر روی شرکت‌کنندگانی تمرکز کردند که حداقل یک فرزند داشتند. تجزیه و تحلیل شامل نمونه ای از والدین بود که ۸۲.۳٪ آنها حداقل یک پسر داشتند و ۶۱.۶٪ از پاسخ دهندگان زن بودند.

داشتن پسر ممکن است تأثیر منفی طولانی مدت بر والدین داشته باشد.

پسر یا دختر؛ کدام یک زودتر والدین را پیر می کنند؟
یافته‌های مطالعه به شدت بر این ایده تاکید می‌کند که پسر داشتن با اثرات منفی طولانی‌مدت بر عملکرد شناختی والدین مرتبط است. اگرچه دانشمندان به طور کامل درک نمی کنند که چگونه این اتفاق می افتد، نتایج نشان می دهد که دلایل آن بیشتر در مورد نحوه تعامل خانواده ها است تا عوامل بیولوژیکی. با کمال تعجب، الگوهای مشابهی در بین مادران و پدران وجود داشت که نشان می‌داد تأثیر پسردار شدن بر پیری والدین به یک جنسیت خاص محدود نمی‌شود.

 

این بدان معنی است که نحوه تعامل اعضای خانواده و روابط درون خانواده تأثیر زیادی بر چالش هایی که والدین در طول زمان با آن مواجه می شوند دارد. تحقیقات بیشتری برای درک بهتر عوامل اجتماعی خاص مورد نیاز است و درک کاملی از این که چگونه داشتن پسر این اثرات منفی طولانی مدت را بر والدین می گذارد.

خانواده هایی که دارای چند پسر هستند 

پسر یا دختر؛ کدام یک زودتر والدین را پیر می کنند؟
این مطالعه نشان داد که والدینی که حداقل یک پسر داشتند، در مقایسه با والدینی که هیچ پسری نداشتند، توانایی هایشان زودتر رو به زوال می رفت. علاوه بر این، نتایج نشان داد که والدین دارای چند پسر در مقایسه با والدینی که فقط دختر داشتند، کاهش توانایی سریع‌تری داشتند. به عبارت ساده، داشتن پسر با کاهش سریعتر عملکرد شناختی والدین همراه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج