۱۳۱۹۷۶۶
۵۲۴۹
۵۲۴۹
پ

ریزش قیمت طلا و سکه دوام دارد؟

روند کاهشی نرخ دلار، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را نیز کاهشی کرده. البته قیمت اونس جهانی نیز در روزهای اخیر نزولی بوده است. آیا ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه می‌یابد؟

تجارت‌نیوز: روند کاهشی نرخ دلار، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را نیز کاهشی کرده. البته قیمت اونس جهانی نیز در روزهای اخیر نزولی بوده است. آیا ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه می‌یابد؟

 طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی هفته به کانال قیمتی پایین‌‌تر آمدند.قیمت طلا به محدوده دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه امامی به حدود ۲۷ میلیون تومان رسید.

ریزش قیمت طلا و سکه دوام دارد؟

 با وجود این اتحادیه طلا و جواهر تهران، در آخرین به روزرسانی خود تا لحظه تنظیم این خبر که ظهر امروز انجام شده، قیمت طلا را افزایشی و دو میلیون و ۳۶۴ هزار تومان اعلام کرده است. این منبع قیمت سکه طرح جدید را کاهشی و ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دانسته. قیمت سکه طرح قدیم هم سه میلیون تومان ارزان‌تر است.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز نیز آخرین نرخ روز گذشته طلا را دو میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده. این منبع، آخرین نرخ سکه امامی را ۲۷ میلیون و ۹۴۸ هزار و نرخ سکه بهار آزادی را ۲۴ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان دانسته است.

این قیمت‌ها، روند کاهشی در بازار طلا و سکه را نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد. قیمت طلا روز پنجشنبه ۱۸ خرداد، به پایین‌تر حد خود در چند ماه گذشته رسید. سکه نیز تغییر کانال به سمت پایین را تجربه کرد.

این روزها قیمت اونس نیز کاهشی است. البته در بازار ایران قیمت دلار بیش از نرخ جهانی طلا، اثرگذار است اما به هر روی اونس نیز در ۳۰ روز گذشته نزولی بود و حدود ۲.۵۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

مطالعه بیشتر:قیمت خودرو ۱۹خرداد ۱۴۰۲/ تعطیلی قیمت‌ها به‌دلیل تعطیلی بازار

امروز نیز قیمت‌ها در بازار جهانی طلا همین روند را دارد و در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱۹۶۳ دلار رسیده، این به معنای کاهش حدود ۱ دهم درصدی قیمت این فلز گران‌بها است.

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر بازار طلا و سکه در ایران، قیمت دلار است. در روزهای گذشته نرخ‌ها در بازار ارز نیز کاهشی بوده اما برخی کارشناسان با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین عدم احیای کامل برجام، این روند را موقت می‌دانند.

خوشبینی‌ها در مورد امکان احیای برجام از یک سو و عدم صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام، روند قیمتی دلار را به ویژه در روز گذشته کاهشی کرد. نرخ ارز آمریکایی در روز پنجشنبه ۱۸ خرداد به محدوده ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. اما از یک سو، اخبار مذاکره ایران و آمریکا برای رسیدن به یک توافق موقت هسته‌ای از سوی هر دو طرف تکذیب شد. از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند واقعیت‌های اقتصادی ایران و به ویژه مساله تورم و همچنین بلاتکلیفی در موضوع گفتگوهای هسته‌ای و احیای برجام، نشان می‌دهد که روند قیمت دلار در طولانی‌مدت نمی‌تواند کاهشی باشد.

با وجود این پیش‌بینی آینده بازارهای مالی در ایران چندان ساده نیست. گاهی ممکن است با اتفاقات دقیقه ۹۰ یا تلاش دولت برای خبردرمانی، مانند انتشار چندین باره خبر آزادسازی منابع بلوکه شده، بازارها حداقل به صورت موقت تحت تاثیر قرار بگیرند. اکنون هم پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای‌ آینده دشوار شده است و به تبع‌ آن نمی‌توان روند قیمت طلا و سکه را هم پیش‌بینی کرد. اما نکته مهم این است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی می‌گویند محدوده حرکت دلار در بازه ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان است و فعلا در همین بازه نوسان خواهد‌ داشت. اگر چنین باشد،‌ قیمت طلا و سکه هم باید در کانال‌های فعلی بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج