۱۳۱۹۸۶۶
۵۳۲
۵۳۲
پ

چگونه یک خرید اینترنتی درست انجام دهیم!

خواندن نظرات دیگران قبل از خرید آنلاین، به خرید هوشمندانه ما کمک می‌کند اما با توجه به توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه، به نظر می‌رسد ثبت نظر خود، بعد از خرید یک محصول، رسالت اجتماعی ما شده و ریسک خرید اشتباه را برای اقشار متوسط جامعه کاهش می‌دهد.

برترین‌ها: خواندن نظرات دیگران قبل از خرید آنلاین، به خرید هوشمندانه ما کمک می‌کند اما با توجه به توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه، به نظر می‌رسد ثبت نظر خود، بعد از خرید یک محصول، رسالت اجتماعی ما شده و ریسک خرید اشتباه را برای اقشار متوسط جامعه کاهش می‌دهد.

چگونه یک خرید اینترنتی درست انجام دهیم!

با افزایش فروشگاه‌های اینترنتی و فراگیر شدن فروش کالا از طریق پلتفرم‌های اجتماعی، اعتماد مردم به خرید آنلاین نسبت به  قبل بیشتر شده، با این وجود همه ما در کارنامه خریدهای اینترنتی‌مان حداقل یک تجربه ناخوشایند را داشته‌ایم!

خرید کالای غیراصل، عدم تطابق محصول دریافتی با عکس آن، مغایرت در سایز و رنگ و ... دلایلی است که گاهی اوقات از خرید آنلاین منصرف‌مان می‌کند. اما دلایل دیگری از جمله، امکان خرید از هر کجای جهان، قیمت‌های رقابتی و تنوع بسیار زیاد و ... بیشتر اوقات ما را به سمت خرید اینترنتی می‌کشاند. پس برای ایجاد یک تجربه خرید خوشایند چاره چیست؟! خرید آگاهانه و هوشمندانه با در نظر گرفتن همه جزئیات

برای هر خرید اینترنتی از لحظه جستجو محصول تا پرداخت مسیر مشخصی طی می‌شود که توجه به همه جزئیات این مسیر لازمه هر خرید هوشمندانه اینترنتی است. فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی محدودیت‌هایی برای فروشنده و خریدار دارد، اما فروشگاه‌های اینترنتی برای هدایت مشتری به سمت خرید آگاهانه و هوشمندانه با دستی باز می‌توانند تجربه خرید کاربران را بهبود دهند.

بر ای مثال دیجی‌کالا برای ایجاد تجربه خرید آگاهانه کاربران، امکاناتی را در پلتفرم خود ایجاد کرده، از جمله:

  • ایجاد فیلترهای مختلف برای جستجو و رسیدن به محصول مورد نظر
  • معرفی فروشنگان با قیمت‌های رقابتی و نمایش عملکرد هر فروشنده‌
  • بررسی روند تغییرات قیمت کالا با نمایش نمودار قیمت آن
  • بررسی نظرات سایر کاربرانی که محصول مورد نظر را خریده‌اند
  • و ...

علاوه‌ بر موارد بالا با رعایت جزئیاتی که در این ویدیو  اشاره شده می‌توانید خرید هوشمندانه‎ای از دیجی‌کالا داشته باشید.

در روزهای اخیر  شاهد کمپینی از دیجی‌کالا هستیم که با هدف «ثبت خرید طبق بررسی نظرات و تجربه خرید دیگران» کاربران را به خرید آگاهانه هدایت می‌کند.

با وجود چهل و دو میلیون کامنت در این پلتفرم، به نظر می‌رسد ریسک خرید اشتباه برای کاربران کاهش ‌یابد. با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و نوسان قیمت‌ها امروزه نیاز به «نقد و بررسی منصفانه و بی‌طرف و آگاهی از تجربه خرید دیگران» به خصوص در مورد کالاهایی که ارزش ریالی بالایی دارند، بیش از گذشته احساس می‌شود.

با افزایش حجم محتوای وب فارسی با اهداف بازاریابی و سئو، به نظر می‌رسد خرید یک محصول تنها با یک جستجوی ساده در گوگل و با تکیه بر محتواهای تولید شده، کار هوشمندانه‌ای نباشد. در چنین شرایطی بررسی نظرات افرادی که قبل از ما کالا را خریداری کرده و تجربه استفاده از محصول را به اشتراک می‌گذارند بسیار ارزشمند است.

با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش خرید اینترنتی، ثبت نظر در مورد کالایی که خودمان خریده‌ایم و خواندن نظرات دیگران قبل از خرید، برای هر فروشگاه اینترنتی ارزش محسوب می‌شود. انتقال تجربه خرید و استفاده از یک محصول، یکی از موارد تاثیرگذار در هر خرید اینترنتی است و نوعی مسئولیت اجتماعی برای کمک به خرید آگاهانه‌تر به دیگران محسوب می‌شود.

چگونه یک خرید اینترنتی درست انجام دهیم!

 

ثبت نظر خریداران یک کالا، برای افرادی که قصد خرید همان کالا را دارند تجربه بهتری فراهم می‌کند. در این کمپین برای تشویق خریداران به ثبت نظرات خود در مورد کالاهایی که خریده‌اند؛ مسابقه‌ای طراحی شده که از اینجا می‌توانید مشارکت کنید و در قرعه‌کشی شرکت کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج