۱۳۱۹۸۸۹
۱۱۴۸
۱۱۴۸
پ

نکات طلایی برای پیشگیری و درمان عرق‌سوز شدن

در روزهای گرم سال، تعریق زیاد، کشیده شدن پوست بدن به هم و بسته شدن منافذ پوست، باعث چالش سختی به‌نام عرق‌سوز شدن می‌شودکه با راهکارهایی می‌توان از آن پیشگیری کرد.

سلامت نیوز نوشت: در روزهای گرم سال، تعریق زیاد، کشیده شدن پوست بدن به هم و بسته شدن منافذ پوست، باعث چالش سختی به‌نام عرق‌سوز شدن می‌شودکه با راهکارهایی می‌توان از آن پیشگیری کرد.

با گرم شدن هوا، تعریق بیشتر می‌شود. عرق کردن فرایندی است که به‌خنک شدن بدن و حفاظت از بافت پوست و... کمک می‌کند، اما تعریق زیاد باعث التهاب پوست می‌شود و وقتی پارچه لباس یا پوست، روی بخشی که ملتهب شده کشیده شود، دردناک می‌شود. گاهی عرق‌سوز شدن چنان دردسر دارد که نمی‌توانیم قدمی برداریم.

نواحی خاصی از بدن مثل کشاله ران، زیر بغل و هر قسمتی که لباس و پوست روی هم کشیده می‌شود، مستعد عرق‌سوز شدن است، اما برای پیشگیری و درمان این دردسر می‌توان چند تمهید جالب به‌کار برد.

لباس آزاد و خنک: سعی کنید در روزهای گرم از لباس‌های آزادتر که به بدن نمی‌چسبند، استفاده کنید. در انتخاب جنس هم دقت کنید که لباس خنک باشد و باعث تعریق بیشتر نشود.

پوست خشک: هرچه پوست‌تان خشک‌تر باشد امکان عرق‌سوز شدن کمتر است چون رطوبت روی پوست باعث عرق‌سوز شدن می‌شود. پس بعد از استحمام کاملاً خودتان را خشک کنید بعد لباس‌های بیرون را بپوشید. از صابون مناسب استفاده کنید و با دوش خیلی گرم حمام نکنید.

مراقبت از پوست: بعد از حمام از یک کرم مرطوب‌کننده مناسب که بدون‌رنگ و بو باشد، استفاده کنید. کرم‌های غیراستاندارد می‌توانند عرق‌سوز شدن شما را تشدید کنند.

زمان‌بندی درست خروج از خانه سعی کنید از گرما و نور خورشید پرهیز کنید تا هم گرمازده و هم درگیر عرق‌سوز شدن نشوید. برای همین کارهای‌تان را طوری برنامه‌ریزی کنید که در گرم‌ترین ساعات روز بیرون نباشید.

هوای محیط را داشته باشید: در محل‌کار و... سعی کنید هوا خنک و مطبوع باشد. برای خشک نگه‌داشتن پوست، استفاده از پنکه گزینه خوبی است هرچند باد مستقیم پنکه دردسرهایی هم دارد.

آب زیاد بنوشید: هرقدر آب بیشتری بنوشید، بدن را برای مقابله با گرما و عرق‌سوز شدن مقاوم‌تر می‌کنید.

پودر بچه: اگر خیلی عرق‌سوز می‌شوید، قبل از خروج از منزل از پودربچه در محل‌هایی که عرق‌سوز می‌شود، استفاده کنید تا این تجربه تکرار نشود.

تغذیه درست: میوه و سبزیجات، آب بدن را تامین می‌کنند و مانع از عرق‌سوزی می‌شوند.

لاغر شوید: هرقدر چاق‌تر باشید، امکان این‌که پوست بدن و اندام‌های‌تان روی هم کشیده شوند و عرق‌سوز شوید، بیشتر است و اگر لاغر باشید این مشکل کمتر رخ می‌دهد.

وان حمام و جوش‌شیرین: هرچند این راه‌حل شاید برای همه مناسب نباشد اما اگر عرق‌سوز شدید، وام حمام را از آب خنک (نه یخ) پر کنید و مقداری جوش شیرین در آن بریزید. دقت کنید اولاً آب اسراف نشود، ثانیاً شوک ناگهانی به‌بدن‌تان وارد نشود.

ماست غوغا می‌کند: اگر راه‌حل‌های پیشگیری کننده جواب نداد و عرق‌سوز شدید، می‌توانید از ماست روی محل عرق سوز شده بمالید و بعد از چند دقیقه دوش ولرم بگیرید.

ژل آلوئه‌ورا: راه‌حل بعدی استفاده متناوب از ژل آلوئه‌ورا برای درمان عرق‌سوزی است.

خیار را فراموش نکنید: یک راه‌حل خوب پس از عرق‌سوز شدن، استفاده از خیار است. یک عدد خیار را حلقه حلقه کنید و همراه با چند برش لیموی تازه در ظرف آب سرد قرار دهید تا حسابی خیس بخورد. سپس حلقه‌های خیار را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست آسیب دیده قرار دهید. روزی ۳ بار این کار را انجام دهید تا سوختگی‌ها کاملا درمان شوند.

وازلین را امتحان کنید: در نهایت اگر نکات قبلی جوابگو نبود و عرق‌سوز شدید می‌توانید از وازلین به این شکل استفاده کنید که ابتدا محلی را که عرق سوز شده با آب خنک خوب بشویید و با یک حوله‌ نرم و تمیز، خشک کنید. سپس یک لایه‌ نازک وازلین را روی محل مدنظر بزنید و اجازه بدهید یک ساعت باقی بماند. بعد پوست خود را بشویید. اگر شدت عرق سوز شدن زیاد است می‌توانید این کار را تا ۳ بار در روز تکرار کنید. در نهایت مثل همیشه توصیه نهایی ما مشورت با پزشک در صورت تداوم مشکل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج