جاباما
۱۳۱۹۹۰۶
۱۸۹۴
۱۸۹۴
پ

مشتریان ناراضی «مکث موتور» به سازمان حمایت شکایت کنند

مشتریان شرکت مکث موتور از تاخیر در تحویل خودروهای کلوت اتوماتیک ناراضی هستند؛ موعد تحویل این خودروها ۶۰ روزه کاری و قرار بود در اسفند ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل داده شود اما مشتریان همچنان منتظر خودرو ثبت نامی خود هستند.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو: به نقل از پایگاه خبری خبرماشین؛ مشتریان شرکت مکث موتور از تاخیر در تحویل خودروهای کلوت اتوماتیک ناراضی هستند؛ موعد تحویل این خودروها ۶۰ روزه کاری و قرار بود در اسفند ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل داده شود اما مشتریان همچنان منتظر خودرو ثبت نامی خود هستند.

مشتریان ناراضی «مکث موتور» به سازمان حمایت شکایت کنند

مکث موتور مدتی است که با بدعهدی‌های خود مشکلات زیادی را برای مشتریان به وجود آورده است؛ زیرا در شرایط فعلی اقتصادی برخی از مردم توانستند سرمایه خود را به کالا تبدیل کنند و برخی دیگر نیز پول‌های پس‌انداز شده خود را به خرید خودرو اختصاص دادند، اما سرمایه برخی از مشتریان همچنان در دستان این شرکت باقی مانده و تکلیف آنها نیز نامشخص است.

مشتریان ناراضی «مکث موتور» به سازمان حمایت شکایت کنند

از موعد تحویل خودروهای کلوت اتوماتیک مدت زیادی می‌گذرد و به همین دلیل بسیاری از مشتریان این خودروها از وضعیت موجود ناراضی هستند؛ در همین رابطه یکی از مشتریان ناراضی شرکت مکث موتور عنوان کرد:

” خودرو کلوت اتوماتیک با شرایط تحویل 60 روز کاری ثبت نام کردم، ابتدای اسفند 1401 موعد تحویل خودرو بود، از ابتدای اسفندعلی رغم پیگیری ها نتیجه ای برای تحویل ماشین حاصل نشد و اعلام می کردند خودروها تولید شده و شماره گذاری کار را انجام نمی دهد. نمایندگی در پایان سال ۱۴۰۱ و با توجه به عدم تحویل در موعد مقرر عنوان کرد: در صورت عدم درخواست مدل ۱۴۰۲، در سال جدید خودرو با مدل ۱۴۰۱ به شما تحویل خواهد شد و ‌با این حربه ، ما را مجبور به پذیرش عدم دریافت جرایم تاخیر تا اردیبهشت ۱۴۰۲ کردند .در سال ۱۴۰۲ پیگیر شدیم، گفتند: قطعا در اردیبهشت تحویل صورت می گیرد. اوایل اردیبهشت وجه شماره گذاری را با وعده تحویل ماشین ظرف دو هفته دریافت کردند.اما در پایان اردیبهشت گفتند: خودرو مجدد به خاطر ایرادات سیم کشی و رنگ به خط تولید برگشته و هر بار یک بهانه ای خودرو را تا به امروز تحویل نداده اند. مراجعه حضوری برای پیگیری در ساختمان مرکزی را نمی پذیرند. تلفنی که در سایت ها گذاشتند در هر ساعتی از شبانه روز تماس بگیرید همیشه بصورت گویا می گوید یک نفر در انتظار است و‌ عمدا تلفن را اشغال کردند! “

با توجه به تاخیر در زمان تحویل خودروها و بالارفتن قیمت ها در بازار، مشتریان در زمان تحویل ملزم به پرداخت قیمت بالاتر می شوند و این باعث متضرر شدن خریداران می شود؛ در ادامه نمونه ای از کامنت های مشتریان ناراضی قابل مشاهده است:

مشتریان ناراضی «مکث موتور» به سازمان حمایت شکایت کنند

 

مشتریان ناراضی «مکث موتور» به سازمان حمایت شکایت کنند

خریدار اقدام به خرید خودرو به قیمت کارخانه کرده و با توجه به قراردادی که بین مشتری و خودروساز بسته شده است، خودروساز باید در موعد قرارداد، خودروی خریداری‌شده را به مشتری تحویل دهد. حال اگر خودروساز به تعهد خود عمل نکند و خودرو را در موعد قانونی در اختیار خریدار قرار ندهد، بحث شکایت در این زمینه مطرح می‌شود. شهروندان می‌توانند شکایت از خودروسازان را به دلیل عدم تحویل به‌موقع خودرو و دلایل دیگر در مراجعی مانند وزارت صنعت، سازمان حمایت از مصرف‌کننده، سامانه‌های طراحی‌شده توسط وزارتخانه صنعت مانند سامانه 124 مطرح کنند.

یکی از روش‌های متداول طرح شکایت علیه خودروسازان، از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت است. درواقع مطابق قانون، رسیدگی به شکایات مردمی درخصوص صنعت خودرو در صلاحیت این سازمان است. فرد شاکی باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و شکایت خود را به ثبت برساند. البته رسیدگی به این‌گونه شکایات در سازمان مزبور کمی زمان‌بر است و پروسه مشخصی را طی می‌کند. سازمان صنعت برای پیگیری شکایات مردمی در زمینه خودرو، سامانه‌ای را طراحی کرده است تا افراد به راحتی بتوانند شکایت خود را ثبت کنند. متقاضیان و شاکیان ضمن مراجعه به سازمان استان مربوطه می‌توانند شکایات، انتقادات و درخواست‌های خود را طرح و پیگیری کنند. در صورتی که مصرف‌کنندگان از نحوه رسیدگی به شکایت در سازمان صنعت رضایت کافی نداشته باشند، می‌توانند شکایت خود را مجدد در سازمان صمت مطرح کنند که پیگیری این مسائل توسط دبیرخانه هیئت اختلاف خودرویی صورت می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج