adexo3
۱۳۲۰۲۴۵
۲۰۰۳
۲۰۰۳
پ

علائم خطرناک پس از گزش مار و عقرب

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی‌قراری، تاری دید، افزایش تعریق و ترشح بزاق و تنگی تنفس از علائم گزش است که فرد باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

ایسنا نوشت: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی‌قراری، تاری دید، افزایش تعریق و ترشح بزاق و تنگی تنفس از علائم گزش است که فرد باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

عصمت حیدری یکشنبه ۲۱ خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش دما خطر مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در مناطقی که آب‌وهوای مرطوب دارند را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: برای مقابله با مار و عقرب گزیدگی اطلاع‌رسانی در مورد مراقبت‌های پیشگیری از گزش و نکات ایمنی مربوطه ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع ۲۲۴ مورد گزش در شهرستان گناوه گزارش‌شده است که ۱۶۸ مورد گزش از عقرب و ۵۶ مورد مارگزیدگی بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵۱ مورد گزش در شهرستان اتفاق افتاده است که ۷۰ درصد موارد در روستاها و فضای باز حین تفریح رخ داده و از این تعداد ۷۵ درصد موارد گزش مربوط به گزش عقرب بوده است.

حیدری گفت: هر چند هزینه‌های سنگینی جهت درمان موارد گزش عقرب و مار در شهرستان صرف شده، اما خوشبختانه از سال گذشته تاکنون با انجام اقدامات به‌موقع درمانی همه موارد با موفقیت درمان شده‌اند و هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

وی تأکید کرد: بهسازی محیط منزل، نصب توری برای پنجره‌ها، پوشاندن فاصله در و کف زمین و درز دیوارها و استفاده از تخت خواب در محیط‌های باز، استفاده کارگران و کشاورزان از دستکش و کفش مناسب قبل از اینکه دست به زیر سنگ و علف و گیاه ببرند و... از راهکارهای پیشگیری از گزش مار و عقرب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج