۱۳۲۰۷۳۲
۲۰۱۵
۲۰۱۵
پ

سور دلال‌ها در بازار سیاه یک کنسرت خبرساز

هفته گذشته اعلام شد که علیرضا قربانی به‌زودی در تهران کنسرتی برگزار خواهد کرد.

دنیای اقتصاد: هفته گذشته اعلام شد که علیرضا قربانی به‌زودی در تهران کنسرتی برگزار خواهد کرد. هواداران این خواننده موسیقی ایرانی مترصد اعلام زمان برگزاری و فروش بلیت بودند که تنها دو روز پیش از برگزاری کنسرت، سایت‌ خرید بلیت باز شد و سایت با حضور گسترده و ناگهانی طرفداران این خواننده مواجه شد.

سور دلال‌ها در بازار سیاه یک کنسرت خبرساز

 بسیاری از کاربران گفته‌اند در فرآیند خرید بلیت با اختلال جدی در سایت مواجه بوده‌اند و نتوانسته‌اند مراحل مختلف احراز هویت،‌ انتخاب صندلی و خرید بلیت را بگذرانند. در چنین شرایطی اعلام شد تمامی بلیت‌های چهار روز کنسرت قربانی در مدت‌زمان کوتاهی به طور کامل فروش رفته است.

این خواننده هم در اینستاگرام خود با اعلام این موضوع، از تمدید کنسرت برای سه روز خبر داد. جالب اینکه همان اتفاق‌ها برای بسیاری از کاربران رخ داد و شکایت‌ها از عدم سرویس‌دهی سایت خرید بلیت افزایش پیدا کرد.

در همین اثنا، خبر رسید که بازار سیاه بلیت شکل گرفته و بلیت‌های کنسرت قربانی که به طور رسمی از ۲۹۰ تا ۶۹۰هزار تومان تعیین شده بود در بازار سیاه با قیمت‌های نجومی تا ۴میلیون تومان عرضه شده است. تنها در یکی از پلتفرم‌های عمومی، بیش از ۱۲۰ بلیت با قیمت‌های بسیار بالاتر از قیمت رسمی عرضه شده بود.

هرچند به نظر می‌رسد این فرآیند در پروژه‌های پرمخاطبی همچون کنسرت علیرضا قربانی، همایون شجریان و دیگر خوانندگان صاحب‌نام موسیقی ایرانی در عرصه‌های مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است، اما نهادهای ناظر بر روند انجام معاملات در سامانه‌های خرید و فروش کالا با شناسایی افرادی که قصد سو‌ءاستفاده از این شرایط را دارند، باید برخورد محکم‌تری با روند پیش‌آمده در این بازارهای سیاه داشته باشند.

در حال حاضر تمامی بلیت‌های کنسرت علیرضا قربانی در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۳۰ و ۳۱ خرداد و همچنین روز جمعه ۲ تیر به فروش رفته و گمان می‌رود با استمرار استقبال کم‌نظیری که از کنسرت‌های این خواننده طی ماه‌های اخیر و اجرای تهران صورت گرفته، شاهد صعود روند فروش بلیت در بازار سیاه باشیم.

ماجرای فروش بلیت در بازار سیاه برای خوانندگان پرطرفدار اکنون در تمام دنیا، امری جاری تلقی می‌شود، اما به دلیل شرایط اقتصادی فعلی کشورمان و سو‌ءاستفاده افراد از شوق و اشتیاقی که برخی از طرفداران از برگزاری چنین کنسرت‌هایی دارند، به نظر می‌آید نهادهای قانونی ناظر، با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان کنسرت‌ها، می‌توانند فضای قانونمندتری را برای بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از این قبیل برنامه‌ها فراهم آورند. تور کنسرت‌های علیرضا قربانی از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود و در شهرهای گرگان، رشت، تبریز، شیراز، کرمان، سیرجان و جزیره کیش اجرا شد که به دلیل استقبال مخاطبان در شهرهای مختلف چندین سانس تمدید شد و حالا زنجیره این اجراها به پایتخت رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج