۱۳۲۲۱۰۷
۲۱۶۴
۲۱۶۴
پ

دانشمندان می گویند هر چه بیشتر حمام کنید یعنی تنهاترید!

عادت های روزانه ی ما می توانند جهانی از اطلاعات غافلگیرکننده در پس خود پنهان کرده باشند.

روزیاتو: عادت های روزانه ی ما می توانند جهانی از اطلاعات غافلگیرکننده در پس خود پنهان کرده باشند. این امر در مورد کار ساده ای همچون حمام کردن هم صدق می کند. شاید فکر کنید حمام های طولانی تان علاقه ی شما به تمیزی را می رساند یا شیوه ی شما برای آرامش گرفتن و خلاصی از اضطراب است، اما دانشمندان نظر دیگری دارند. آن ها می گویند این امر نشانه ای از احساس تنهایی است.

دانشمندان می گویند هر چه بیشتر حمام کنید یعنی تنهاترید!

حمام رفتن شما معمولاً چگونه است؟ طولانی با آب داغ یا مختصر، بدون هدر دادن زمان و آب فراوان؟ پاسخ به این سؤال می تواند یکی از نیازهای پنهان شما را برملا کند. در حقیقت، دانشمندان دانشگاه ییل ِ آمریکا می گویند این موضوع می تواند نشان دهد که شما چقدر فرد تنهایی هستید.

اولین مرحله از این پژوهش با حضور ۵۱ دانشجوی ۱۸ تا ۴۵ ساله انجام شد. محققان از آن ها خواستند پرسشنامه ای درباره ی عادت های روزانه ی خود پر کنند و همچنین مشخص کنند که تا چه حد احساس تنهایی می کنند. در این پرسشنامه ۳ سؤال درباره ی عادت های مربوط به حمام کردن وجود داشت. محققان می خواستند بدانند شرکت کنندگان چند بار در هفته به حمام می رفتند، با چه دمای آبی حمام می کردند و مدت زمان حمام کردن آن ها چقدر بود.

نتایج نشان داد دانشجویانی که بیشتر احساس تنهایی می کردند ۲۳ درصد بیشتر از سایرین حمام می کردند. هر چه دانشجویی بیشتر احساس تنهایی می کرد، مدت زمان بیشتری را در حمام سپری و با آب داغ تری حمام می کرد. به گفته ی دانشمندان، علت این امر این است که آب داغ حکم جایگزینی برای یک همنشین واقعی را دارد و حس تنهایی و انزوا را از میان می برد.

گرچه نتایج گام اول پژوهش مؤید نظریه ی اولیه بود، اما محققان تصمیم گرفتند گروه سنی بالاتری را هم مورد بررسی قرار دهند تا ببینند که آیا تغییری حاصل خواهد شد یا خیر. به همین دلیل این آزمایش را با ۴۱ شرکت کننده ی ۱۹ تا ۶۵ سال تکرار کردند.

به گفته ی محققان، نتایج این بار هم تقریباً مشابه بود، با این تفاوت که در این گروه ارتباطی میان تعداد دفعات حمام کردن و تنهایی نیافتند. اما این تفاوت هم قابل توضیح است. افراد مسن تر نسبت به دانشجویان عادت های منظم تری دارند. بنابراین، نیاز آن ها به گرمای اجتماعی با افزایش دمای آب و مدت زمان حمام کردن برآورده می شود.

لازم به ذکر است که تنهایی می تواند برای هر فردی معنای متفاوتی داشته باشد. و گاهی این موضوع ارتباطی به تعداد دوستان یک فرد ندارد. برخی از ما شاید آدم ها و دوستان زیادی در زندگی خود داشته باشیم، اما کماکان احساس تنهایی یا عدم نزدیکی کنیم.

این اولین پژوهشی نیست که در آن به رابطه ی میان گرمای فیزیکی و احساسی پرداخته شده است. برای مثال، تحقیقی نشان داده کاری به سادگی در دست نگه داشتن یک لیوان نوشیدنی گرم برای مدتی کوتاه می تواند حس بخشندگی و اعتماد به دیگران را در یک فرد بیشتر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج