اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۲۱۳۲
۱۵۰۷
۱۵۰۷
پ

قسر در رفتن پیرمرد همسرکش از قصاص

از میان فرزندان مرد ۸۵ساله که به قتل همسرش متهم است فقط یک نفر درخواست قصاص کرده بود که او هم پدرش را بخشید.

اعتماد آنلاین: از میان فرزندان مرد ۸۵ساله که به قتل همسرش متهم است فقط یک نفر درخواست قصاص کرده بود که او هم پدرش را بخشید.

قسر در رفتن پیرمرد همسرکش از قصاص

مرد سالخورده که به اتهام قتل همسرش و با شکایت یکی از فرزندانش به دادگاه برده‌ شده بود با رضایت همان فرزند از قصاص نجات پیدا کرد و به حبس محکوم شد.

 متهم که مردی 85ساله است وقتی برای محاکمه به دادگاه منتقل شد کاملاً ناتوان بود و به خاطر اینکه در زندان زمین خورده و کمرش شکسته بود با آمبولانس به جلسه دادگاه برده شد. پسر مقتول که به شدت تحت تاثیر شرایط پدرش قرار گرفته‌ بود در نهایت رضایت داد.

دو سال قبل پسری به پلیس خبر داد جسد مادر 75ساله‌اش را پیدا کرده ‌است. وقتی ماموران رهسپار خانه قربانی شدند با جسد خونین زن سالخورده روبه‌رو شدند که در آشپزخانه قرار داشت و تابه‌ای خونین کنار او افتاده بود. شواهد نشان می‌داد پیرزن با ضربه‌های ماهی‌تابه و چاقو از پا درآمده است.

پسر قربانی که پلیس را مطلع کرده بود به ماموران گفت: من چند سال است ازدواج کرده‌ام؛ اما هر روز به مادر و پدر پیرم سر می‌زدم یا با آنها تلفنی صحبت می‌کردم. امروز هرچه با او تماس گرفتم تلفنم را جواب نداد. من که نگران شده بودم مقابل در خانه رفتم. وقتی پدرم در را باز کرد از او پرسیدم چرا مادرم جواب تلفن را نمی‌دهد. او گفت مادرم خسته بوده و خوابیده است. من که از لحن صحبت پدرم به او مشکوک شده بودم وارد آشپزخانه شدم و ناباورانه جسد مادرم را یافتم که خونین روی زمین افتاده بود. نبض او را گرفتم و متوجه شدم جان سپرده است.

او ادامه داد: من که شوکه شده بودم سراغ پدرم رفتم و از او سوال پرسیدم؛ اما او مدعی شد وقتی از خانه بیرون رفته چنین بلایی سر مادرم آمده است. من که به ماجرا مشکوک بودم به سرعت با پلیس تماس گرفتم.

به دنبال اظهارات پسر جوان، ماموران پدر 85ساله او را بازداشت کردند اما این مرد مدعی شد از نحوه قتل همسرش اطلاعی ندارد. با این حال با توجه به مدارکی که به دست آمد او متهم به قتل عمد همسرش شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری‌استان تهران ارسال شد.

در ابتدای جلسه فرزندان قربانی اعلام گذشت کردند و گفتند حاضر به قصاص پدرشان نیستند؛ اما پسر کوچک مقتول قصاص خواست.

او گفت: من اولین نفری بودم که وارد خانه شدم و بالای سر جسد مادرم رسیدم. من هر روز به آنجا می‌رفتم و به پدر و مادرم سر می‌زدم. هنوز خاطره آن روز از ذهنم پاک نشده و نمی‌توانم از خون مادرم گذشت کنم. به همین خاطر برای پدرم قصاص می‌خواهم.

سپس متهم سالخورده که در حمام زندان زمین خورده و مهره کمرش شکسته و با آمبولانس از زندان به دادگاه منتقل شده بود گفت: من بیمار بودم و در بستر بیماری خوابیده بودم. ساعت چهار صبح بود که با سیلی‌ای که به صورتم خورد از خواب بیدار شدم. همسرم را دیدم که بالای سرم ایستاده بود. او با عصا ضربه‌ای به سینه‌ام زد که عصا شکست. حتی وقتی ماموران پلیس به خانه‌ام آمدند عصای شکسته را صورت‌جلسه کردند. همسرم چاقو در دست داشت و می‌خواست مرا بکشد. به همین خاطر او را هل دادم. چاقویی در دست  نداشتم و نمی‌دانم همسرم چطور کشته شد. ممکن است در حین درگیری چاقویی که در دستان همسرم بوده با او برخورد کرده و موجب مرگش شده باشد.

متهم ادامه داد: من به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستم و در آن لحظه چشمانم جایی را نمی‌دید. اصلاً متوجه نشدم چاقو چطور با همسرم برخورد کرد. قبلاً تحت فشار روانی در پلیس آگاهی به قتل اعتراف کرده بودم اما حالا می‌گویم ضربه‌ای به همسرم نزدم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج