۱۳۲۲۵۲۰
۱۰۴۷
۱۰۴۷
پ

هوش ChatGPT از سگ‌ها و گربه‌ها کمتر است!

به عقیده «یان لی‌کان»، مدل‌های هوش مصنوعی به دلیل آموزش براساس متن، دارای محدودیت‌های زیادی هستند.

دیجیاتو نوشت: به عقیده «یان لی‌کان»، مدل‌های هوش مصنوعی به دلیل آموزش براساس متن، دارای محدودیت‌های زیادی هستند.

دانشمند ارشد هوش مصنوعی متا که از او به‌عنوان یکی از سه «پدرخوانده هوش مصنوعی» در جهان هم یاد می‌شود، در مصاحبه‌ای گفت که هوش مصنوعی‌ آموزش‌دیده روی مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT هنوز خیلی هوشمند نیستند. «یان لی‌کان» در مصاحبه جدید خود گفت که هوش مصنوعی فعلی هنوز نمی‌تواند کارهای پیچیده را انجام دهد و به اندازه حیواناتی مانند سگ یا گربه باهوش نیست.

به گزارش اینسایدر، لی‌کان، پدرخوانده هوش مصنوعی که سال ۲۰۱۸ به دلیل فعالیت‌های خود در زمینه یادگیری ماشینی «جایزه تورینگ» را کسب کرده است، این اظهارات را در کنفرانس Viva Tech در پاریس بیان کرد. به گفته او، ابزارهای هوش مصنوعی که روی مدل‌های زبان بزرگ آموزش داده شده‌اند، دارای محدودیت هستند؛ زیرا فقط براساس متن آموزش داده می‌شوند: «این سیستم‌ها هنوز بسیار محدود هستند، آن‌ها هیچ درکی از واقعیت زیربنایی دنیای واقعی ندارند؛ زیرا صرفاً روی حجم عظیمی از متن آموزش داده شده‌اند.»

محدودیت‌های هوش مصنوعی

هوش ChatGPT از سگ‌ها و گربه‌ها کمتر است!

او در ادامه گفت: «هرچند یک سیستم هوش مصنوعی می‌تواند در آزمون وکالت ایالات متحده موفق شود، اما هنوز نمی‌تواند ماشین ظرفشویی را راه‌اندازی کند، کاری که یک کودک ۱۰ ساله در مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند یاد بگیرد.»

لی‌کان در ادامه توضیحات خود اشاره می‌کند که هوش مصنوعی‌های توسعه‌یافته فعلی، نه تنها می‌توانند با هوش انسان‌ها رقابت کنند، بلکه حتی به سطح هوش سگ یا گربه‌ها نیز نرسیده‌اند.

لی‌کان در جریان همین رویداد نیز با توجه به نگرانی که حول محور جایگزینی نیروی کار توسط هوش مصنوعی مطرح شده بود، گفت که این فناوری دنیا را تسخیر نخواهد کرد و کسب‌وکارها را برای همیشه از بین نخواهد برد. به عقیده او، این ادعا که برخی از کارشناسان از هوش مصنوعی به‌عنوان «تهدیدی برای بشریت» یاد کرده‌اند، «به‌طرز احمقانه‌ای مسخره» است.

البته او به این موضوع اشاره کرد که کامپیوترها قطعاً روزی از انسان‌ها هوشمندتر خواهند شد، اما با تحقق این موضوع هنوز سال‌ها فاصله داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج