۱۳۲۲۶۷۸
۱ نظر
۱۶۲۸۰
۱ نظر
۱۶۲۸۰
پ

اجاره این قصر لاکچری، فقط یک میلیون تومان است!

وحید اشتری، فعال رسانه ای که بیشتر با افشاگری اش درباره ی ماجرای سیسمونی گیت شناخته می شود و هنوز با عواقب قانونی اظهارات پیشین خود دست به گریبان است، روز گذشته ادعایی جنجالی درباره ی رئیس سازمان اوقاف کشور مطرح کرد که با واکنش این سازمان رو به رو شد

روزیاتو: وحید اشتری، فعال رسانه ای که بیشتر با افشاگری اش درباره ی ماجرای سیسمونی گیت شناخته می شود و هنوز با عواقب قانونی اظهارات پیشین خود دست به گریبان است، روز گذشته ادعایی جنجالی درباره ی رئیس سازمان اوقاف کشور مطرح کرد که با واکنش این سازمان رو به رو شد. اشتری در رشته توییتی مدعی شد یکی از بزرگ ترین موقوفات چند صد هکتاری استان قزوین متعلق به حسینیه امینی‌ها، به مبلغ اجاره ی ناچیز یک میلیون تومان به مونا چایچیان، عروس حجت‌ الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف کشور واگذار شده است.

ادعای وحید اشتری درباره رئیس سازمان اوقاف کشور

اجاره این قصر لاکچری، فقط یک میلیون تومان است!

وحید اشتری در بخشی از رشته توییت خود نوشته است:

الان در قزوین دیگر یک زوج جوان با ماهی یک میلیون بدون پول پیش یک زیر زمین در حاشیه‌ای ترین نقاط شهر نمی‌توانند اجاره کنند ولی یک موقوفه ۱۵۰ هکتاری و یک دامداری هزار راسی در قزوین را با همین اجاره ناچیز به خانمی به نام مونا چایچیان واگذار کرده‌اند.

این موقوفه عظیم متعلق به حسینیه امینی‌هاست که یکی از دیدنی ترین نقاط قزوین است. اسم و مشخصات خانم چایچیان را سرچ کردم. از نامبرده اطلاعات خاصی وجود نداشت. یکی دو تا شرکت در روزنامه رسمی، یکی دو تا تلفن در برخی مدارک (که کسی پاسخگویش نبود) و یک آدرس در محله ازگل تهران. شخصا به آدرس مورد نظر مراجعه کردم بلکه بتوانم از نسبت این آقازاده محترم با مسئولین کشور اطلاعی کسب کنم. از پرس و جو با همسایه‌ها در کمال ناباوری متوجه شدم این آدرس، منزل مسکونی رئیس سازمان اوقاف کشور جناب حجت الاسلام خاموشی است.

اسامی فرزندان آقای خاموشی را البته یکی دو جا دیده بودم. مشخصات خانم مونا چایچیان در روزنامه رسمی را از دوستانی که با از خانواده آقای خاموشی در تعاملند جویا شدم. متوجه شدم متاسفانه ایشان عروس رئیس سازمان اوقاف کشور است.

واکنش سازمان اوقاف کشور به ادعای وحید اشتری

ساعاتی پس از مطرح شدن این ادعا، سازمان اوقاف کشور و همچنین اداره کل اوقاف استان قزوین با انتشار بیانیه هایی جداگانه به آن واکنش نشان دادند.

هر دو سازمان در بیانیه های خود واگذاری موقوفه ی مذکور به مونا چایچیان را تأیید کرده اما فرآیند این واگذاری را قانونی و زمان آن را مربوط به پیش از انتصاب حجت الاسلام خاموشی به ریاست سازمان اوقاف کشور عنوان کرده اند. در این بیانیه ها همچنین به اقدام قانونی علیه ادعای وحید اشتری تأکید شده است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف کشور کیست؟

اجاره این قصر لاکچری، فقط یک میلیون تومان است!

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی متولد ١٣۴١ در تهران است.

وی دارای مدرک تحصیلی دکترای فقه و حقوق جزا از مدرسه عالی شهید مطهری است و سابقه ی ۱۵ سال درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و تحصیلات حوزوی دارد.

از سال ۱۳۶۹ تاکنون عضو هیئت‌علمی دانشگاه است.

خاموشی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای فرهنگی عمومی و عضو هیئت‌امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

او از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۸۰ مدیر آموزش متوسطه مدرسه‌عالی شهید مطهری بود.

از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۷ عهده‌دار ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بود و کماکان و عضو هیئت‌امنای این سازمان است.

وی در زمان حضور خود در سازمان تبلیغات اسلامی در طی ۶ سال، سالانه ۱۰ دبیرستان علوم و معارف اسلامی را در کشور راه‌ اندازی نمود.

خاموشی در مهر ماه سال ۱۳۹۷ ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور را از سوی مقام معظم رهبری بر عهده گرفت.

حسینیه امینی‌ها کجاست؟

اجاره این قصر لاکچری، فقط یک میلیون تومان است!

اجاره این قصر لاکچری، فقط یک میلیون تومان است!

حسینیه امینی‌ها یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری قزوین است که در دوره قاجار ساخته شد و در سال ۱۳۲۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

این حسینیه در ابتدا یکی از خانه‌های زیبا و اعیانی قزوین بود که توسط حاج محمد رضا امینی از ثروتمندان قزوین ساخته شد و در سال ۱۲۷۵ هجری قمری بخشی از آن وقف حسینیه شد. این خانه بسیار بزرگ و مجلل بود اما امروزه تنها بخشی از آن باقی مانده است، با این حال، عظمت و زیبایی آن کماکان هر گردشگری را به وجد می‌ آورد.

خانه حسینی‌ها همچنان کارکرد حسینیه دارد و در دو دهه در محرم و صفر میزبان عزاداری امام حسین (ع) است.

متن کامل جوابیه های سازمان اوقاف کشور و اداره اوقاف قزوین

بیانیه ی روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص اخباری پیرامون اجاره یک میلیونی موقوفه ۱۵۰ هکتاری توسط عروس رئیس سازمان به شرح زیر است:

روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، به‌منظور تنویر افکار عمومی درخصوص شایعه‌پراکنی یکی از فعالین فضای مجازی، به اطلاع عموم می‌رساند که قرارداد متذکرِ ایشان قبل از حضور مسئول فعلی سازمان اوقاف بین یک نفر صاحب‌نسق که قانوناً صاحب‌نسق بوده و بین خریدار منعقد شده است.

موقوفه‌ی مذکوره از نوع موقوفات “غیرمتصرفی” است که تولیت خاص دارد و قرارداد مذکوره‌ی ایشان بدون دخالت ریاست سازمان به تأیید تولیتِ موقوفه رسیده است. سازمان اوقاف و امور خیریه در اینگونه موقوفات صرفاً نقش ناظر بر فعالیت‌های متولیان ایفا می‌نماید.

اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پس از بررسی بدین نتیجه رسیده است که متولی، طبق نظر کارشناسی، پذیره‌ی انتقال را به‌تمامی (به مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان) دریافت نموده است و اجاره‌ی سه ساله نیز بر اساس نظر رسمی کارشناس دادگستری تأیید و طبق ضوابط پرداخت شده است.

توجه مردم فهیم را به سند منتشره توسط این فعال فضای مجازی جلب می‌نماید که سندی رسمی است و قابل ارائه به محاکم قضایی است.

حال، مشخص نیست که این فعال رسانه‌ای چرا انتقال حق نسق بین دو نفر را که در جامعه جاری و ساری است و عمومیت دارد، مثل حق سرقفلی، بدین گونه به سازمان اوقاف نسبت داده است و کافی است مردم فهیم با دید کارشناسانه موارد منتشره ایشان را با سند ارائه شده توسط خود وی تطبیق دهند تا متوجه سلامت نحوه‌‌ی نظارت سازمان بر قراردادها شوند و متوجه شوند که مسئول محترم سازمان بی‌دلیل مورد هجمه قرار گرفته است، زیرا که مسئول سازمان هیچ‌گونه رابطه و دخالتی در این قرارداد نداشته و تاکنون تولیت موقوفه‌ی یادشده را ملاقات ننموده است، مانند بقیه موقوفات غیرمتصرفی که حق حفظ العین و افزایش منافع و اجرای نیت صرفاً با تولیت محترم است و نه با سازمان اوقاف. بنابراین، حق شکایت سازمان از این فعال مجازی محفوظ بوده و اقدام خواهد شد.

همچنین، به مردم فهیم و شهیدپرور ایران اسلامی این اطمینان را می‌دهیم که در هر سه گزاره‌ی: حفظ موقوفات و افزایش منافع و اجرای امینانه‌ی نیاتِ واقفین محترم، کمیسیون‌های تخصصی در سازمان فعال هستند تا بر موقوفات متصرفی ظلم و تعدی روا نشود و نسبت به اجرای نیات اقدامات لازم صورت پذیرد، و در مورد موقوفات غیرمتصرفی که تولیت خاص دارند ادارات تحقیق به وظایف قانونی خودشان عمل نموده و می‌نمایند.

متن بیانیه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین نیز به شرح زیر است:

جناب آقای وحید اشتری

در پاسخ به توئیت شما با عنوان عروس بازی در اوقاف اجمالاً مراتب ذیل جهت اطلاع اعلام می گردد:

اطلاعات شما از قوانین و مقررات موضوعات و پرونده‌های موقوفات بسیار ناچیز و کلی تلقی می گردد چرا که اساساً نوع مالکیت موقوفات و حقوق مکتسبه بهره برداران برای شما کاملاً مبهم، غیر علمی و غیر قابل توجیه می باشد

مطابق قواعد شرعی فقهی و حقوقی اموال موقوفه قابلیت واگذاری و فروش ندارند لیکن بنا بر مقررات قانونی عمده موقوفات در دوره حکومت پهلوی از وقفیت خارج می گردد.

سپس قوانین اوقافی مصوب شورای انقلاب ، مجلس شورای اسلامی و آئین نامههای مصوب هیات دولت پس از اعاده به وقف املاک موقوفه ، برای متصرفین حقوق مکتسبه در نظر گرفته است در موضوع مطرح شده متصرف اولیه شرکت روز بهاء) با ارائه مستندات حقوق مکتسبه خود را اثبات نموده و صرفا قرارداد اجاره عرصه با موقوفه تنظیم و اعیان و اشجار و منافع متعلق به مستاجر میباشد. سپس در سنوات مختلف بخشهایی از حقوق مکتسبه مورد اجاره را به غیر منتقل نموده است از جمله واگذاری بخشی از مورد اجاره پس از تسویه حقوق قانونی موقوفه طبق نظریه کارشناسی از طریق شرکت روز بهاء مستاجر (اولیه به خانم مونا چایچیان و تنظیم قرارداد اجاره به عنوان مستاجر موقوفه و مالک منافع. از آنجایی که عموما در املاک موقوفه رابطه استیجاری نسبت به عرصه تنظیم میگردد لذا نحوه ارزیابی با در نظر گرفتن حقوق و منافع مستاجر موقوفه توسط کارشناس رسمی دادگستری همانند سایر رقبات و املاک لحاظ می گردد .

شایان ذکر است اولا واگذاری اراضی موقوفه توسط موقوفات صورت نمی گیرد بلکه برابر قوانین موضوعه و مطابق اختیارات سازمان امور اراضی به بهره برداران واگذار گردیده و متعاقبا نسبت به حقوق مکتسبه با ایشان تنظیم قرارداد اجاره می گردد

در ثانی معامله شرکت روزبهاء با خانم چایچیان قبل از انتصاب آقای سید مهدی خاموشی به ریاست سازمان اوقاف و به سال ۱۳۹۵ برمی گردد در حالی که انتصاب ایشان به ریاست سازمان در سال ۱۳۹۷ صورت گرفته است.

آنچه مسلم است انتشار اینگونه مطالب در این برهه از زمان در پی برخورد اوقاف با اباحه گری صورت گرفته در حسینیه امینی قزوین با متولی موقوفه صورت گرفته است لذا مجموعه اوقاف و امور خیریه این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات قانونی را از مراجع ذیصلاح پیگیری نماید.

مقتضی است پاسخ این اداره کل را به منظور ادای حسن نیت به صحت اخبار و اطلاعات و به رسم امانتداری در توییتر خود و سایر صفحات مجازی منتشر نمایید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج