اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۳۱۵
۲۷ نظر
۵۰۱۲
۲۷ نظر
۵۰۱۲
پ

گلایه های خانواده دستفروش به قتل رسیده

بعد از حدود ۱۰ روز از فوت مرحوم علی چراغی بر اثر ضرب وشتم توسط پیمانکار شهرداری، محمد، برادر علي، از خاطرات آن روزها اين‌گونه ياد مي‌كند.

روزنامه اعتماد: بعد از حدود ۱۰ روز از فوت مرحوم علی چراغی بر اثر ضرب وشتم توسط پیمانکار شهرداری، محمد، برادر علي، از خاطرات آن روزها اين‌گونه ياد مي‌كند:

روز دوم بستري شدن برادرم در بيمارستان و قبل از رسانه‌يي شدن ماجرا، فردي به نام محمودي كه گويا مسوول حقوقي شهرداري منطقه ۴ بود، به دنبال تماس خبرنگاران ۲۰:۳۰ كه گويا براي پيگيري واقعه به آنها زنگ زده بودند، براي ميانجيگري به بيمارستان آمد و ۵ ميليون تومان هم براي درمان وي به حساب بيمارستان ريخت ولي از آن روز ديگر هيچ خبري از وي يا ساير مسوولان شهرداري نشده است.

علي برخلاف آنچه رسانه‌ها نوشته بودند نه دستفروش بوده و نه كارگر تفكيك زباله بلكه به گفته برادرش، تا قبل از عيد امسال با محمد به خياطي مشغول بوده و بعد از عيد وانتي قسطي مي‌خرد و به جابه‌جا كردن بار مي‌پردازد: تعدادي از دوستان و اقوام ما در كار تخريب ساختمان‌ها مشغول به‌كارند. آنها به علي زنگ مي‌زدند كه فلان جا داريم ساختماني را خراب مي‌كنيم بيا بخشي از وسايل آن را بار بزن و ببر.

«فقط ۱۸ ميليون هزينه بيمارستان شده و ۱۰ ميليون هم هزينه مراسم و... كه با قرض و قوله جور كرده‌ايم، ديگر نمي‌دانيم چه بايد بكنيم! آن مرحوم نه بيمه بوده و نه حقوقي داشته است. واقعا نگران آينده همسر و فرزندان وي هستيم. مجبور شديم خانه اجاره‌يي‌اش را كه دو كوچه پايين‌تر از ما بوده را تحويل دهيم و آنها را به طبقه سوم خانه پدري‌مان بياوريم...»

اينها جملات ديگري است از برادر مرحوم چراغي. اخبار در مورد ضاربان و پيمانكار مورد نظر نيز همچنان متناقض است و در ابهام. بالاخره معلوم نشده كه چند نفر از ضاربان را گرفته‌اند و پيمانكار هم خود را معرفي كرده است يا خير. در حالي كه گفته‌هاي يك منبع موثق، هر چهار ضارب آن مرحوم هم اينك در بازداشت به سر مي‌برند و قرار است كه امروز نخستين جلسه دادگاه آن در شعبه.... برگزار شود.

گرچه برادر علي مدعي است كه هيچ اطلاعي به خانواده وي در مورد روند پرونده داده نمي‌شود: «از روزي كه شكايت كرده‌ايم هر دفعه كه براي پيگيري رفته‌ايم يا تماس گرفته‌ايم، جواب داده‌اند: خودمان خبرتان مي‌كنيم!» و با تعجب ادامه مي‌دهد «مگر ضاربان را گرفته‌اند؟ كي قرار است محاكمه شوند؟»

گلايه بعدي خانواده چراغي از عملكرد صدا‌و‌سيما است: نمي‌دانم ولي مي‌گويند صدا و سيما تحت فشار شهرداري گزارش روزهاي اوليه را پخش نكرد و فقط وقتي ماجرا رسانه‌يي شد و بالا گرفت مجبور شد به شكلي ناقص و گذرا گزارشي كوتاه را پخش كند.وي همچنين در مورد پاسخ‌هاي به قول خودش «بي‌ربط» شهرداري در مورد اين حادثه و تلاش آنها براي شانه خالي كردن از مسووليت خود مي‌گويد: «واقعا اينكه مي‌گويند طرف پيمانكار بوده و به ما ارتباطي ندارد چه معنايي دارد؟ مگر پيمانكاران براي شما كار نمي‌كنند؟ اگر به شما ارتباطي ندارند چطور با وانت مزداي دوكابينه آرم‌دار شهرداري در خيابان‌ها مي‌چرخند و به عنوان ماموران شهرداري با مردم برخورد مي‌كنند؟»

عبداللهي چند روز قبل در صحن شورا اعلام كرد كه از خانواده چراغي حمايت خواهد شد و مدعي بود كه چند باري به خانواده وي سر زده است. درحالي كه به گفته محمد؛ وي تنها يك‌بار آنهم همراه مسجد جامعي به منزل‌شان آمده و قول‌هايي داده و رفته است. وي آهي مي‌كشد و ادامه مي‌دهد: «پدر من خودش بازنشسته شهرداري منطقه ۱۱ است. چطور مي‌تواند از پس هزينه‌هاي يك خانواده پنج نفره ديگر هم برآيد؟ »
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • migmig

      اینجا ارزش یه نوجوان سیاه پوست اهل فرگوسن مثل اینکه واسه مردم بیشتره ... آخه اخبار 24 ساعته دارهنشونش میده : ))

      پاسخ ها

      • aidin

        والا به خدا. خسته شدیم از اعمال سیاست های ضد ایرانی! در کشور.

      • بدون نام

        یه بار توی خیابون اسکندری جنوبی نزدیک فروشگاه اتکا دو تا وانت شهرداری پر از مامورهای وحشی که شبیه اراذل اوباش بودن عربده کشون در جهت خلاف خیابون در حالیکه نمیدونم بیل و کلنگ بود هوا کرده بودن تا چیز دیگه عربده میکشیدن دو تا وانت خ یابون رو از بالا به پایین با سرعت میومد تاریخ دقیقش هم دوشنبه 15 اردیبهشت حوالی ساعت 11 صبح
        این کامنت من رو نمایش بدین تا اون شهردار که طرح تفکیک جنسیتی رو مقدم بر ابروی جنسیتی کرده بیاد بخونه

    • سحر

      اخه خدارو خوش میومد که پدر این خانواده رو اینطور وحشیانه بکشن!
      شهردازی مسول تمام کارکنانشه باید قبول کنه
      اخه کجای اسلام گفته پول زور حلاله که بعضی از کارکنان شهرداری فقط پول زورو میشناسن

    • بدون نام

      کسی که نون حرام و هر چیزی که به زور از بساط دستفروشها مگیره ومی بره میزاره سر سفرش ازش نمیشه انتظار انسانیت داشت. آقایان صدا وسیما ارزش یه سیاه آمریکائی از یه هموطن ایرانی خیلی بیشتره که.........................

    • يه دانشجو

      سياه پوست امريكايي باز مردمش ازش دفاع ميكنن و تظاهرات را انداختن تا مسولان وسيدگي كنن. اما تو ايران كسي صداشو در نمياره تا وقت بگذره و همه فراموش كنن!!

      پاسخ ها

      • کاربر

        یک وصله به ادم میچسبونند میگن فتنه گرند

    • بدون نام

      صدا وسیما فعلا وقت نداره پیگیری کنه چون سرش گرم جریان نوجون کشته شده تو امریکاس

    • بدون نام

      اشکالی نداره
      باز خداروشکر که اخبار لحظه به لحظه امریکا و غزه و لبنان افغانستان سوریه دمشق وووووو دنیا برایمان پخش می شود
      مگر نه اینکه هواپیمایی سقوط کرد و 45 نفر مردند و صدا و سیما دریغ از یک دقیقه خبر
      خدایا ما کجا زندگی میکنیم
      خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • aidin

      بدون شک مانند قاتل اون خدا بیامرز ستار بهشتی این قاتل هم حکمش میشود چند روز یا دو سه سال حبس و تمام، پرونده آواره شدن این زن و دو بچه اش و نیز خون اون بیگناهِ زحمت کش مثل آب خوردن پایمال میشود و فردا یا پس فردا همچنان برخورد های غیره طبیعی و ضد انسانی با مردم از سر گرفته میشود!.

    • بدون نام

      حالا شدن پیمانکار ؟؟؟؟ یهو بگو تعدادی از عوامل خودسر ..
      شهرداری مسئوله

      پاسخ ها

      • امیر

        این اواخر تو شیراز یه پل هوایی در دست ساخت فرو ریخت گفتن پیمانکار مقصر نبود! کارگر مقصر بود!!! به این میگن نان و به نرخ روز خوردن.

    • علی

      تازه قضیه رسانه ای شده که کمی از آن صحبت می شود وگرنه کسی محل نمی گذاشت.

      پاسخ ها

      • aidin

        دقیقا

    • بدون نام

      ما از مسئولین خواهشمندیم چند نفر آدم رو استخدام کنه!!!!

    • محمد

      توشهرداری به هرکی پست میدن خیال میکنه صاحب کشورشده.ادم کشتن برپدرشون لعنت.

    • مهدی

      اگه فقط یک بار اون
      مسئول اصلی(شهردارتهران یامنطقه) رومجازات کننداونم بخاطربی مسئولیتی نسبت به نیروهای تحت امر،مطمئن باشید دیگردرهیچ کجااین مواردراشاهدنخواهیم بودورئیسان فقط بفکرریاست کردن نخواهندبود وسعی میکنند به اعمال ورفتارزیردستان نظارت واشراف کامل داشته باشند.

    • علی

      امروز برای این خانواده اتفاق افتاد فردا برای شما ودیگران اتفاق خواهد افتاد این یعنی امنیت داخلی!واقعا نگران کننده است.تورم یه طرف بیکاری جوانان یه طرف.فساد وفحشا یه طرف رشوه یه طرف وخیلی دردای دیگه که نمیشه بیان کرد مدتهاست بیگناه کشی هم مد شده!!!بعد هم کی بود کی بود من نبودم

    • هامون

      پس اين دلواپسان كجايند . بياييد ببينيد خون يه آدم مظلوم ريخته شده . قضيه از ساپورت خانوما مهمتره بياييد . اگر مسلمانيد و قرآن ميخونيد . ميدونيد خدا درباره ريخته شدن نا حق يه مظلوم چي گفته .
      بترسيد از مظلومي كه بجز خدا دادرسي نداره

    • hamid

      حاج محمدباقر!
      تو که در سن بیست و چهار سالگی فرمانده قرارگاه بودی،
      تو که دیدی بچه های این مردم همان رزمندهای شجاع تحت امرت در میادین مین، چگونه معبر باز میکردند و دیدی که در شبهای عملیات چگونه تن هاشان مقابل تانک های دشمن حماسه می آفریدند.

      تو که میدیدی در وسط میادین مین دشمن چگونه جان میدادند تا معبر عبور گردانها باز شود، چه به سرت آمده، فرمانده؟!

      نکنه رنگ شهر، رنگ نگاهت را عوض کرده؟
      چه شده؟
      چه بسر تو آمده که امروز مأموران سد معبرت در مقابل چشمان کودکی که باید در این تعطیلات، در مسافرت ها و پارک ها باشد، پدرش را به خاک و خون میکشند؟

      سردار!
      کدام معبر ها را امروز میگشایی؟
      کدام میدان مین را پاک سازی میکنی؟
      امروز اگر استعفا میدادی و ازین غم حتی میمردی به تغییرت شک نمیکردم...

      فرمانده!
      تو واقعا رفیق حاج همتی؟
      تو واقعا همرزم باکری و خرازی و زین الدین هستی؟

      (يادداشت يكى از همرزمان قاليباف بخاطر كشته شدن يك فروشنده دوره گرد توسط مأموران شهرداری)

    • بسیجی

      هرکس که ببیندبه مظلومی ظلم میشود واز اودفاع نکند ازمانیست.پیامبراکرم(ص)

    • شهرداری

      شهرداری ها شده محل رشوه گیری.........چرامانمیتونیم یک اعتراض کوچک کنیم چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • sina

      ما همچنان منتظر تنبیه خاطیان هستیم

    • بدون نام

      همرزم محترم جناب قالیباف، این موضوع چه ربطی داره به جبهه رفتن ایشون، اون جای خود و این جای خود، نمی توانید با این مضمون ایشون رو سرزنش کنید.

      پاسخ ها

      • اذربایجان

        جانم چرا نمیشه امثال این اقایان هی رفتن به جبهه و منطقه را به رخ مردم میکشند و منت میزارند.بخاطر ان رفتن باید پست و مقام سیاسی داشته باشند و گاز انبری عمل کنندو مردم وامدار کسی نیست . نمیرفتند.

    • بدون نام

      یه بار صبح ساعت 7 جلوی چشم خودم دو تا از مامورین شهرداری جلوی پیرمردی را که روی فرغون سبزی برای فروش می برد گرفتند. مامور شهرداری که مرد جوان و هیکلی بود طوری سر پیرمرد بدبخت دادو بیداد می کرد که من واقعا اعصابم داغون شد و تا شب ارامش نداشتم.

    • بدون نام

      مردم که فرصت کارمند شدن ندارن. برن دزدی کنن خب بذارین حداقل با دستفروشی یه لقمه نون بیارن سر سفره زن وبچه شون. خودشون اگه کارمند نبودن اگه پول و سرمایه هم نداشتند چیکار میکردن؟ دستفروش میکردن حتما.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج