۱۳۲۳۴۲۲
۲۴۵۱
۲۴۵۱
پ

کاربران فضای مجازی درباره تولیدات ایرانی چه نظری دارند؟

کاربران فضای مجازی در روزهای گذشته به ویژه درفضای توییتر، به این سوال پاسخ دادند و به این بهانه به بیان تجربه های خود از خرید کالا و خدمات ساخت داخل پرداختند

یه کالای ایرانی نام ببر که همه ازش راضی باشند؛ فقط یکی!  

کاربران فضای مجازی در روزهای گذشته به ویژه درفضای توییتر، به این سوال پاسخ دادند و به این بهانه به بیان تجربه های خود از خرید کالا و خدمات ساخت داخل پرداختند؛  

داستان برندهای ایرانی، تجربه تلخ و شیرین توأمان برای مخاطب است. از یک سو برخی برندهای داخلی، کیفیت لازم را دارند اما نتوانسته اند خود را به خوبی به مخاطب معرفی کرده و در ذهن او جا باز کنند و از سوی دیگر کالای ایرانی به ویژه در برخی حوزه ها نیاز به حرکت در مسیر استانداردهای جهانی و ارتقای کیفیت خود دارد.

کاربران فضای مجازی درباره تولیدات ایرانی چه نظری دارند؟

اما بررسی پاسخ مخاطبان به این توییت ها جالب است؛ به نظر می رسد تجربه مخاطب از خرید و استفاده از کالاهای ایرانی، رو به بهبود است و مخاطبان خیلی هم از تجربه خرید برندهای ایرانی ناراضی نیستند؛ چیزی که شاید در نگاه اول، جور دیگری به نظر برسد.

کاربران فضای مجازی درباره تولیدات ایرانی چه نظری دارند؟

تجربه برخی کاربران توییتر حکایت از آن دارد که آنها معتقدند با گزینش چندین برند ایرانی برای محصولات مختلف مورد نیاز خود به یک سبک زندگی خاص خود دست پیدا کرده و این تجربه را با دیگران به اشتراک بگذارند.

کاربران فضای مجازی درباره تولیدات ایرانی چه نظری دارند؟

اگرچه شاید عامل روی آوردن به کالاهای ایرانی در ابتدا قیمت ارزان تر آن ها باشد اما بررسی نظر کاربران فضای مجازی نشان می دهد، توجه به کیفیت محصولات و کارایی آنها جای خود را به انتخاب وسایل و لباس های به اصطلاح "مارک" داده است و این روزها "برندهای ایرانی" نیازهای کمد لباس تا آشپزخانه و محل کار بسیاری از افراد را پوشش می دهند که خوشبختانه رضایت مشتری را هم به دنبال دارند. به طوریکه با تغییری که در الگوی مصرف مردم به ویژه در چند سال گذشته به واسطه آگاهی و دانش آنها ایجاد شده است، استفاده از برخی برندهای ایرانی به خصوص در حوزه پوشاک، لوازم التحریر و لوازم خانگی خود به سبکی از زندگی تبدیل شده است.

کاربران فضای مجازی درباره تولیدات ایرانی چه نظری دارند؟

تکرار نام برخی برندها در توئیت کاربران حاکی از این است که برندهای مختلف در طیف گسترده ای از محصولات و خدمات در سال های گذشته با ارتقای فناوری ساخت، کاهش بهای تمام شده، تمرکز بیشتر روی کیفیت، تعامل آسان تر مصرف کننده با محصول در حوزه خدمات پس از فروش و سایر شاخص های بهبود کیفیت و کمیت توانسته اند ارتباط موثرتری با جامعه مصرف پیدا کرده و با زبان مشتری و از دید او به توسعه محصول یا ایجاد یک محصول جدید روی آورند.

کاربران فضای مجازی درباره تولیدات ایرانی چه نظری دارند؟

کاربران فضای مجازی درباره تولیدات ایرانی چه نظری دارند؟

توییت هایی که در روزهای اخیر همرسانی شده نشان از اقبال بیشتر مردم به کالای ساخته شده در ایران و معرفی آن به دیگر کاربران دارد و نشان می دهد مصرف کننده در نهایت به دنبال کیفیت و قیمت تمام شده مناسب است و اگر از یک برند یا کالا راضی باشد نه تنها به آن اعتماد می کند و وفادار می ماند بلکه حتی تجربه خود را با دیگران نیز به اشتراک می گذارد؛ اتفاقی که نهایت موفقیت برای یک برند است.   

کاربران توئیتر از تجربه های خرید خود از وسایل خانه، نوشت افزار، لباس، تلویزیون و اپلیکیشن های ایرانی گرفته تا ظروف چینی، محصولات بهداشتی- آرایشی، محصولات پلاستیک، محصولات چرم، صنایع دستی و ... نوشته اند و برای راهنمایی دیگر کاربران از برخی برندهای خوب بازار مانند فرش دستباف تبریز، لوازم التحریر کیان، یخچال ها و گازهای اسنوا، لباسشویی پاکشوما، تلویزیون های ایکس ویژن، اَپ ترب یا دیجی کالا، چینی زرین، محصولات فیروز، پلاستیک آشپزخانه لیمون و .... نام برده اند.        

واقعیت این است که مصرف کننده با دریافت پیام تولیدکننده ایرانی و دسترسی به خدمات و محصولاتی که به نیازهای او پاسخ داده و با سبک زندگی او همخوانی دارد، نه تنها از برند ساخت داخل استفاده و حمایت می کند بلکه به عنوان یک رسانه شفاهی، استفاده دیگران از این محصولات را هم توصیه می کند؛ هرچند به نظر مصرف کنندگان هنوز کالاها و خدمات ایرانی برای رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارند و باید روند تحقیق و توسعه و حرکت در مسیر برندهای با جدیت بیشتری پیگیری و محقق شود.   

بومی سازی اینترنت اشیا در برخی محصولات ایرانی مانند تلویزیون که می تواند گزارشات خرابی یا تنظیمات را به شرکت سازنده اطلاع دهد از دیگر توئیت های دیده شده چند روز اخیر است که از آغاز روند هوشمندسازی محصولات ایرانی و ایجاد زیرساخت های تکنولوژیک در برخی صنایع مانند صنعت لوازم خانگی حکایت دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج