اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۴۰۴۱
۳۷۰۴
۳۷۰۴
پ

خبر خوب برای دوست داران چیپس و سیب‌زمینی

محققان نروژی می‌گویند اگر سیب‌زمینی قبل از برداشت به سطح مناسبی از رشد رسیده باشد، ماده مضر آکریل آمید به حداقل میزان خواهد رسید.

اطلاعات آنلاین: محققان نروژی می‌گویند اگر سیب‌زمینی قبل از برداشت به سطح مناسبی از رشد رسیده باشد، ماده مضر آکریل آمید به حداقل میزان خواهد رسید. 

 خبر خوب برای دوست داران چیپس و سیب‌زمینی

 به نقل از دیلی میل، همیشه در بین پزشکان و کارشناسان سلامت این توصیه وجود داشته که مردم برای بالا بردن ضریب سلامتی خود از چیپس دوری کنند و کمتر این فراورده غذایی را مصرف کنند ولی به تازگی خبر خوبی برای دوستداران این تنقلات خوشمزه منتشر شده که گفته می‌شود ممکن است چیپس سالم‌تر شود. 

چیپس حاوی آکریل آمید، یک ماده شیمیایی است که هنگام پختن غذاهای نشاسته‌ای مانند سیب زمینی و نان در دمای بالا ایجاد می‌شود. شواهدی از مطالعات انجام شده بر روی حیوانات وجود دارد که نشان می‌دهد این ماده شیمیایی با سرطان مرتبط است. 

محققان نروژی می‌گویند نکته کلیدی استفاده از نوع مناسب سیب زمینی است که قبل از برداشت به سطح مناسبی از بلوغ رسیده باشد و در این صورت ماده مضر آکریل آمید به حداقل میزان ممکن خواهد رسید. 

به گفته موسسه تحقیقاتی نروژی SINTEF، سیب زمینی‌های کمتر بالغ حاوی قند بیشتری هستند که می‌توانند به آکریل آمید تبدیل شوند. محققان نروژی دریافتند اندازه‌گیری سطح ساکارز و اسید آسپارتیک در سیب‌زمینی بهترین معیار میزان آکریل آمیدی است که هنگام سرخ کردن برای تهیه چیپس، تولید می‌شود.

دکتر ارلند ایندرگارد، سرپرست تیم تحقیقاتی نروژی می‌گوید این روش هنوز نیاز به ابزارهای گران قمیت دارد ولی می‌تواند شروع خوبی برای سالم کردن غذاهای فراوری شده باشد. به گزارش «اطلاعات آنلاین» آژانس استانداردهای غذایی (FSA) توصیه می‌کند که افراد هنگام تهیه غذا در خانه هنگام سرخ کردن، پختن، برشته کردن غذاهای نشاسته‌ای، مصرف آکریل آمید خود را کاهش دهند

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج