اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۵۷۰۱
۱۸۸۲
۱۸۸۲
پ

تلاش بی‌ثمر برای اثبات زنده بودن صداوسیما

روزنامه جام‌جم روزنامه وابسته به صداوسیما از گفته‌های "سعید ابوطالب" در مورد تعداد بیننده‌های تلویزیون و شبکه نمایش خانگی سر ذوق آمده و حرف‌های او را درشت تیتر کرده است.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: سعید ابوطالب مستند ساز که سابقه بازداشت توسط آمریکایی‌ها در عراق را دارد و همچنین به عنوان نماینده تهران در مجلس هفتم نیز حضور داشته است با روزنامه جام جم، رسانه مکتوب صداوسیما در مورد شبکه نمایش خانگی گفت‌وگو کرده است.

ابوطالب با  ساخت رئالیتی‌شوهای مختلف حضور فعالی در شبکه‌ نمایش خانگی دارد و مردم او را بیشتر به واسطه بازی مافیا می‌شناسند. ابوطالب توانسته است یک بازی را به چند مدل به پلتفرم‌های مختلف شبکه نمایش خانگی بفروشد که این خودش یک هنر است!

به مصاحبه او با روزنامه جام‌جم برگردیم. ابوطالب در بخشی از این گفت‌وگو گفته است:«اغلب کم‌مخاطب‌ترین سریال در تلویزیون هم میلیون‌ها نفر مخاطب دارد. یعنی حداقل مخاطب هر سریال و برنامه تلویزیونی، دو سه میلیون نفر است. در حالی‌که در شبکه نمایش خانگی اغلب کارها بیش از دو سه میلیون مخاطب ندارد. پس پلتفرم‌‌ها قابل رقابت با  تلویزیون نیستند.»

تلاش بی‌ثمر برای اثبات زنده بودن صداوسیما

این جملات این کارگردان، به شدت به مذاق روزنامه جام جم خوش آمده و آن را  درشت تیتر کرده است. ذوق کردن این روزنامه نشان می‌دهد که خودشان هم می‌دانند که چقدر آش صداوسیما شور است که با چنین جمله‌های می‌خواهند نشان بدهند که هنوز زنده هستند.

می‌دانید این فخر مخاطب بیشتر به چه می‌ماند؟ اینکه ما به کشوری مثل قطر فخر بفروشیم که ما چیزی حدود 85 میلیون جمعیت داریم و شما کمتر از 3 میلیون نفر! خوب واضح است که ما با مساحتی بالغ بر ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع باید جمعیت بیشتر از قطر با حدود 11 هزار کیلیومتر مربع داشته باشیم.

صداوسیما هم با این بودجه کلان و دسترسی رایگان باید هم مخاطب بیشتری از شبکه نمایش خانگی داشته باشد. مسئله اما این است که بخشی از جامعه حاضر هستند برای سرگرمی و فرار از برنامه‌های تلویزیون، دست در جیب خود کنند و اشتراک ماهیانه بخرند تا فقط کمی سرگرم شوند.

شبکه نمایش خانگی آنقدر موفق بوده که در این شرایط بد اقتصادی مردم حاضر هستند، برای دیدن سریال‌های آن پول هزینه کنند یا حتی به صورت غیر قانونی از اینترنت دانلود و حجم خود را مصرف کنند.

بهتر است روزنامه جام جم به عنوان رسانه صداوسیما به جای تیتر کردن اینگونه مصاحبه‌ها از مدیران تلویزیون بپرسد که چرا مردم یادشان نمی‌آید که بهترین سریال صداوسیما در این چند ساله چه بوده است؟ چرا آی فیلم با مجموعه‌های تکراری محبوب ترین شبکه مردم است؟ چرا جامعه از پوست شیر و زخم کاری حرف می‌زند اما از سریال‌های تلویزیونی نه؟

صداوسیما بازی را به شبکه‌های نمایش خانگی باخته است، همانگونه که در دو دهه پیش به ماهواره باخته بود و الان در حال جرزنی است و می‌خواهد با اعمال قدرت رقیب موفق خود را از صحنه خارج کند.

ممکن است با نظارت صداوسیما، شبکه نمایش خانگی از رونق بیفتد اما مدیران تلویزیون به ویژه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یعنی رئیس جمهور رئیسی بدانند که مردم با ندیدن شبکه نمایش خانگی به برنامه‌های صداوسیما پناه نمی‌برند بلکه دوباره پای سریال‌های ترکی و برنامه‌های ماهواره‌ای می‌نشینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج