اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۷۴۷۱
۱۷۳۳
۱۷۳۳
پ

از این نوع مار بیشتر از بقیه بترسید

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه مهم‌ترین راهکار در مواجهه با مار در فصل گرما را دور شدن و تغییر مسیر دانست و گفت: معمولا مارهایِ با سر مثلثی و مردمک عمودی سمی هستند.

ایسنا: کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه مهم‌ترین راهکار در مواجهه با مار در فصل گرما را دور شدن و تغییر مسیر دانست و گفت: معمولا مارهایِ با سر مثلثی و مردمک عمودی سمی هستند.

از این نوع مار بیشتر از بقیه بترسید

سیامک اسماعیلی با اشاره به فرارسیدن فصل گرم و احتمال مواجهه با مار در این فصل، افزود : اگرچه اکثر مارهای منطقه ما غیرسمی و یا نیمه سمی بوده و خطر کمتری دارند، اما برخی مارهای سمی و خطرناک را هم داریم که نیش آنها ممکن است مرگ آفرین باشد.

وی گُرزه مار و افعی دم عنکبوتی را از جمله مارهای سمی این منطقه دانست و اظهار کرد: مارهای مناطق گرمسیر خصوصا مارهای افعی معمولا سمی هستند.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه گاهی چهره مار تا حدودی به تشخیص سمی بودن آن کمک می‌کند، یادآور شد: در بیشتر موارد مارهای با سر مثلثی و مردمک عمودی سمی بوده و مارهای با مردمک گرد و سر معمولی کمتر سمی هستند، اما موارد استثنا هم وجود دارد مانند" کبری خوزستان" که اگرچه شبیه مارهای غیرسمی است، اما از سمی‌ترین مارهای ایران به شمار می‌رود.

اسماعیلی از راهکار مواجهه با مار هم یاد کرد و تغییر مسیر و دور شدن از مار را مهمترین راهکار اعلام و اضافه کرد: مار اگر احساس خطر نکند حمله نخواهد کرد، اما به طور معمول با کمک بو کشیدن و احساس حرارت بدن موجودات دیگر، نزدیک شدن آنها را متوجه می‌شود، پس بهتر است از نزدیک شدن به مار خودداری کنیم.

وی توصیه کرد چنانچه افراد به هر دلیلی دچار گزش مار شدند از روش‌های  خودسرانه مانند زخم کردن جای نیش، مک زدن آن و ... بپرهیزند و افزود: حتی روش‌هایی مانند بستن جای نیش نیز چون معمولا سم وارد گردش خون می‌شود کمک چندانی نخواهد کرد.

کارشناس حیات وحش محیط زیست کرمانشاه گفت: مهمترین کار رساندن فرد به مراکز درمانی و دریافت پادزهر متناسب با نوع زهر مار در زمان کمتر از دو ساعت است.

به گفته اسماعیلی، چنانچه افراد در فصل گرما قصد دارند جایی توقف کنند، اگر مواد شیمیایی مانند گوگرد و یا گازوئیل همراه داشته باشند و در اطراف خود بپاشند باعث می‌شود مار به آنها نزدیک نشود.

وی اشاره‌ای هم به گزش عقرب داشت که چندان سمی و کشنده نیست مگر اینکه نیش به نقاط حساس بدن وارد شود و افزود: درباره عقرب نیز هرچقدر دم عقرب بزرگتر باشد خطر سم آن بیشتر است و این تصور که عقرب سیاه خطرناکتر از عقرب زرد است، صحت ندارد.

اسماعیلی راهکار مواجهه با نیش عقرب را نیز صرفا دریافت پادزهر دانست و خاطرنشان کرد: عقرب‌ها معمولا در مواقعی که هوا گرم است و باد می‌وزد، بیرون می‌آیند.

وی درباره گزش سایر موجودات از جمله رتیل و حتی هزارپا نیز گفت: نیش این موجودات معمولا سمی و خطرناک نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج