۱۳۲۷۴۸۰
۳ نظر
۵۵۹۴۹
۳ نظر
۵۵۹۴۹
پ

آغاز اعزام نیروی کار به قطر، ارمنستان،‌ عراق و عمان

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت:موجبات امضای صورتجلسه پنجمین نشست کمیته مشترک اعزام نیروی کار ایرانی به قطر درجهت تسهیل صدور ویزای کار برای نیروی کار مازاد ایرانی به وجود آمده است.

تسنیم: امید ملک، مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی  درباره نقش کاریابی ها در اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت:در همه جای دنیا مؤسسات کاریابی تکیه گاه خوبی برای دولت ها هستند. دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار که اخیراً بر اساس ساختار جدید شکل گرفته، در همین راستا برنامه های خود را دنبال نموده و ضمن حمایت از کاریابی ها، در تلاش است از مؤسسات کاریابی به عنوان بازوی خود برای پیشبرد اهداف خود در حوزه اشتغال استفاده نماید.

وی ادامه داد: به طور کلی سیاست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه نیز این است که از مؤسسات کاریابی خصوصی هم حمایت کند و هم از توان آن ها به نحو شایسته در توسعه سیاست های فعال بازار کار بهره برداری نماید. مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی، تسهیل کننده ارتباط کارجو و کارفرما هستند و کاریابی ها در استخدام و اشتغال نیروهای مهارت دیده در خارج از کشور به منظور کسب سهم از بازار کار جهانی نیز می توانند نقش مهمی را برعهده داشته باشند.

ملک بیان کرد: به منظور ساماندهی و ضابطه مند کردن فعالیت دفاتر کاریابی خارجی که در سنوات اخیر غالباً در حوزه های مهاجرت به قصد اقامت دایم و اخذ ویزاهای غیرکاری فعالیت می نمودند، به پیشنهاد این دفتر اصلاحیه آیین نامه اجرایی کاریابی ها در هیات دولت تصویب گردید.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار افزود:  بر اساس مفاد آیین نامه اجرایی جدید، حوزه فعالیت دفاتر کاریابی خارجی مختص و محدود به اخذ ویزای کار گردیده و دفاتر کاریابی خارجی حق فعالیت در امور نامرتبط با وظیفه اصلی خود همچون اخذ ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری، تجاری، استارت آپ و گردشگری را ندارند.

 وی بیان کرد: در راستای استفاده از فرصت های شغلی موجود در بازار کار بین الملل، موضوع اعزام نیروی کار ایرانی مازاد به خارج از کشور به طور ضابطه مند در دستور کار این دفتر قرار دارد. در همین ارتباط  دفاتر کاریابی خارجی به عنوان متولی امر اعزام نیروی کار نقش به سزایی در افزایش سهم کشور از مبادلات جهانی نیروی کار را بر عهده دارند، این دفاتر ضمن انجام راهنمایی و مشاوره های شغلی لازم با جویندگان کار و افزایش سطح مهارتی و فنی بیکاران از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مراکز آموزش زبان خارجه زمینه تسهیل و تسریع در حضور ضابطه مند و قانونی در بازار کار جهانی و بهره مندی از مزایای مترتب بر آن از جمله ارزآوری، انتقال دانش جدید و به روز جهان به داخل کشور و .... را فراهم می سازند.

ملک درپاسخ به اینکه درحوزه اعزام نیروی کار چه برنامه هایی از سوی دولت و دفاتر کاریابی دنبال می شود؟ گفت:برنامه های متعددی توسط وزارت در حال اجراست. از جمله می توان به فراهم نمودن بسترلازم  به منظور انعقاد تفاهم نامه با کشورهای نیروپذیر به منظور اعزام نیروی کار مازاد ایرانی از طریق دفاتر کاریابی خارجی اشاره کرد.

 وی گفت: همچنین ضابطه مند نمودن فعالیت دفاتر کاریابی غیر دولتی خارجی در چارچوب تصویب واصلاح آئین نامه و دستورالعمل های اجرایی صادره،نظارت و بازرسی مستمر از عملکرد دفاتر کاریابی غیر دولتی خارجی به منظور فعالیت در چهارچوب  ضوابط ابلاغی وبرخورد قانونی با موسسات و شرکت های غیر قانونی فعال در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور از جمله این برنامه ها است.

 مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کارادامه داد: در همین ارتباط و با عنایت به رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر فراهم نمودن زمینه اعزام نیروی کار مازاد ایرانی به خارج از کشور بالاخص حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه ایران، اقدامات اساسی با همکاری وزارت امور خارجه و دستگاه های اجرایی ذیربط در جهت حضور موثر و ضابطه مند در بازار کار بین الملل در دست اجرا می باشد که دراین راستا  مقدمات همکاری های مشترک با کشورهای قطر، ارمنستان، عراق و عمان فراهم گردیده و موجبات امضای صورتجلسه پنجمین نشست کمیته مشترک اعزام نیروی کار ایرانی به قطر در جهت تسهیل صدور ویزای کار برای نیروی کار مازاد ایرانی بوجود آمد و بر ادامه همکاری ها در خصوص تبادل اطلاعات و تجربیات در مورد روابط کار، اشتغال، کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای و به خصوص اعزام نیروی کار ایرانی به کشور قطر تاکید شد.

 مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کاربا بیان اینکهدفاتر کاریابی نیز با انجام اقداماتی در حوزه اعزام نیروی کار، زمینه تسهیل و بهبود فضای استفاده از بازار کار جهانی برای حضور موثر نیروی کار ایرانی را به وجود می آورند گفت:ثبت نام از متقاضیان اعزام نیروی کار به خارج از کشور بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکیل بانک اطلاعاتی مورد نیاز است. و از جمله این اقدامات ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی لازم به جویندگان کار متقاضی اعزام به خارج از کشور، شناسایی فرصت‌های شغلی کشورهای هدف و نیروپذیر و اخذ پیشنهاد شغلی، بررسی و آشنایی با قوانین مهاجرت و جذب نیروی کار کشورهای خارجی به منظور فراهم نمودن زمینه‌های اشتغال نیروی کار ایرانی در کشور‌های نیروپذیر, دریافت عناوین حرفه و مشاغل مورد نیاز کشور مقصد ومشاوره شغلی و تعیین سطح مهارتی و آموزش متقاضیان کار در خارج از کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      نمیشه یه کاری کنید ما هم از اینجا بریم برای همیشه

    • مهدی قموشی

      سلام خسته نباشی چه مدارکی برای اعزام نیرو
      لازم هست

    • ناشناس

      سلام چطوری میشه به عمان رفت ؟البته باخانواده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج