۱۳۲۸۸۱۷
۱۵۳۷
۱۵۳۷
پ

آغاز رقابت جدی در تولید خودروهای پرنده

در حالی که ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که تسلا در حال ساخت یک ماشین پرنده است، اما این شرکت تا به امروز بازاریابی یا فروش چنین وسیله‌ای را آغاز نکرده است. هم اکنون رقبای سوئدی و چینی تسلا را پشت سر گذاشته‌اند و یک رقیب جدی آمریکایی نیز در حال ظهور است.

همشهری آنلاین: به نقل از استریت، در سوئد و چین رقبایی زودتر از تسلا موفق به ساخت خودروهای پرنده عمود پرواز شده‌اند. شرکت «الف ائرونائوتیکز» نیز اصلی‌ترین رقیب آمریکایی تسلا در زمینه ساخت خودروهای پرنده است.

شرکت خودروهای برقی تازه تاسیس «الف ائرونائوتیکز» (Alef Aeronautics) اولین شرکتی است که گواهینامه فدرال را برای یک وسیله نقلیه منحصر به فرد عمود پرواز دریافت می‌کند این خودروی پرنده هم قابلیت رانندگی روی زمین و هم قبلیت پروازی دارد. برد رانندگی خودروی پرنده «الف ائرونائوتیکز» ۳۲۲ کیلومتر و برد پروازی آن ۱۷۷ کلومترخواهد بود.

جزئیاتی درباره رقبای پرنده تسلا

آغاز رقابت جدی در تولید خودروهای پرنده
خودروی برقی پرنده ساخت چین

به گزارش اسکوایر، ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که تسلا در حال ساخت یک ماشین پرنده است. سال گذشته، ماسک یک وسیله نقلیه پرنده تسلا را معرفی کرد، اما این شرکت هنوز بازاریابی یا فروش چنین وسیله‌ای را آغاز نکرده است. اما رقبای تسلا زودتر دست به کار شدند؛ در سال گذشته، شرکت سوئدی به نام «جتسون»، که نام خود را از یک کارتون ساخته شده در دهه ۱۹۶۰ گرفته که در آن وسایل نقلیه پرنده را نشان می‌داد، تصاویری از اولین وسیله نقلیه پرنده خود که یک خودروی »برخاست و فرود عمودی برقی»(eVTOL) است را منتشر کرد که به گفته مسوولان این شرکت به قیمت ۹۸.۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

این ماشین پرنده به عنوان یک هواپیمای آلومینیومی و فیبر کربنی با هشت موتور برقی، با حداکثر سرعت حدود۱۰۱ کیلومتر در ساعت و زمان پرواز حدود ۲۰ دقیقه توصیف می‌شود. این شرکت سوئدی اعلام کرده که برای پرواز با این وسیله نقلیه هوایی  در آمریکا به مجوز نیازی نیست.

واحد خودروی پرنده «ایکس پنگ ائروهت» (Xpeng Aeroht)  متعلق به کمپانی Xpeng's (XPEV)، رقیب چینی تسلا در ماه ژانویه مجوز پرواز ویژه‌ای را برای خودروی برقی پرنده X۲ خود در چین دریافت کرد که اولین بار در چین بود که چنین مجوزی در خواست می‌شد.

ماشین پرنده ۳۰۰.۰۰۰ دلاری «الف ائرونائو تیکز»

آغاز رقابت جدی در تولید خودروهای پرنده

در حالی که این سوال وجود دارد که آیا تسلا هرگز یک ماشین پرنده را به فروش خواهد رساند یا خیر، رقبایی که قصد فروش آنها را دارند همچنان ظاهر می شوند. «الف ائرونائو تیکز»  (Alef Aeronautics)مستقر در سن متئو، کالیفرنیا، آخرین سازنده خودروی پرنده است که قصد دارد قبل از تسلا، خودروی پرنده مدل A را با قیمت ۳۰۰.۰۰۰ دلار بفروشد.

«الف» در اکتبر سال ۲۰۲۲ از نمونه اولیه مدل A رونمایی کرد که می‌گوید برد رانندگی ۳۲۲ کیلومتر و برد پروازی ۱۷۷کیلومتر خواهد داشت. مدل A تماما برقی است و در جاده‌های عمومی قابل رانندگی است و دارای قابلیت «برخاست و فرود عمودی» (eVTOL) است. این خودرو می تواند یک یا دو سرنشین را حمل کند. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ سفارش‌ها را در وب‌سایت خود آغاز کرد. متقاضیان می‌توانند ۱۵۰ دلار ودیعه معمولی برای خرید یا ۱۵۰۰ دلار برای در اولویت قرار گرفتن در فهرست خرید  پرداخت کنند که  در این صورت این شرکت باید خودرو را زودتر از ودیعه با قیمت پایین‌تر تحویل دهد.

«جیم دوخونی»، مدیر عامل «الف ائرونائوتیکز»، گفت که این شرکت می تواند تا سال ۲۰۳۰ یک مدل Z داشته باشد که برد پرواز و رانندگی طولانی تری داشته باشد و به قیمت ۳۵.۰۰۰ دلار فروخته شود، اما فقط به مجوز هواپیمای بدون سرنشین نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج