۱۳۲۹۳۵۱
۳۰۶۲
۳۰۶۲
پ

ماجرای عجیب زندگی تنهاترین مرد ایران

عزیز نوروزی پرور همان مرد غارنشین، اهل شهرستان فومن در استان گیلان بود. مردی که شصت سال از عمرش را در کوهستان‌های این منطقه و در سرما و گرمای غارهایش سپری کرد و حالا در ۸۱ سالگی فوت کرده است.

فرارو: عزیز نوروزی پرور همان مرد غارنشین، اهل شهرستان فومن در استان گیلان بود. مردی که شصت سال از عمرش را در کوهستان‌های این منطقه و در سرما و گرمای غارهایش سپری کرد و حالا در ۸۱ سالگی فوت کرده است.

ماجرای عجیب زندگی تنهاترین مرد ایران

 

 رسانه‌های محلی در گیلان می‌گویند عزیز غارنشین را پس از ۶۰ سال و تنها ۲۴ ساعت پیش از مرگ اش به بهزیستی سپرده بودند، تا در این سن و سال کهنسالی از او مراقبت کنند. اما انگار  کوهستان و غار محل زندگی اش شیشه عمرش بود. شیشه عمری که با دور شدن مرد غار نشین فومنی شکست.

ماجرای عجیب زندگی تنهاترین مرد ایران

اهالی فومن در مورد علت غارنشین شدن عزیز، روایت‌های گوناگونی را نقل می‌کنند. بخش اعظم آن‌ها می‌گویند که عزیز در جوانی عاشق شد و، چون به عشق خود نرسید، غارنشین و تنها شد و از خانواده اش فاصله گرفت.

اما نزدیکان و اطرافیان عزیز نوروزی پرور داستان را به شکل دیگری نقل می‌کنند. آن‌ها گفته اند که فوت زودهنگام والدین و شرایط روحی بعد از آن باعث شده تا عزیز منزوی شود و به کوهستان‌های جیرده در روستای آلیان پناه ببرد. برخی از اقوام او هم می‌گویند که عزیز به‌دلیل حالت‌های مادرزادی راه غارنشینی را در پیش گرفته است.

ماجرای عجیب زندگی تنهاترین مرد ایران

جالب است بدانید که عزیز تا سال ۱۳۹۰ شناسنامه‌ای نداشت و پس از نیم قرن زندگی، اداره ثبت احوال فومن مدارک هویتی برای او صادر کرد. ۱۶ مهر همان سال همان مدیرکل ثبت و احوال استان گیلان به غار محل زندگی عزیز رفت و شناسنامه را در غار به او تحویل داد.

ماجرای عجیب زندگی تنهاترین مرد ایران

بررسی مدارک هویتی عزیز نوروزی پرور نشان می‌دهد که او متولد ۱۶ آذر ۱۳۲۰ در روستای آلیان از توابع بخش سردار جنگل شهرستان فومن بوده است.

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج