اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۰۱۲۲
۲۶۸۴
۲۶۸۴
پ

مذاکرات غیر مستقیم کاخ سفید با ایران!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از مذاکرات غیرمستقیم با ایران درباره آزادی زندانیان آمریکایی خبر داد.

صدا و سیما: مشاور امنیت ملی کاخ سفید از مذاکرات غیرمستقیم با ایران درباره آزادی زندانیان آمریکایی خبر داد.

مذاکرات غیر مستقیم کاخ سفید با ایران!

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از او درباره مذاکرات با ایران پرسید، از مذاکراتی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا درباره انرژی هسته‌ای و آزادی زندانیان آمریکایی خبر داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از او درباره مذاکرات با ایران پرسید، از مذاکراتی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا درباره انرژی هسته‌ای و آزادی زندانیان آمریکایی خبر داد.

این خبرنگار از سالیوان پرسید: «آیا دولت آمریکا به طور مستقیم یا غیرمستقیم در حال مذاکره با ایران است؟ و آیا این مذاکرات شامل مبادله زندانیان و مسدود کردن وجوه بانک‌های کره جنوبی متعلق به تهران است؟»

سالیوان در پاسخ با تاکید بر آنچه هیچ مذاکرات مستقیمی با ایران انجام نشده است، گفت: «ما به طور غیرمستقیم با ایران تماس داشتیم. ما آن مذاکرات غیرمستقیم را بر سر بازداشت شدگان داشتیم، زیرا این وظیفه ماست که تلاش کنیم شهروندان آمریکایی را به خانه بازگردانیم؛ بنابراین ما به هر طریقی که می‌توانیم با هر دولتی صحبت می‌کنیم، مانند کاری که با دولت روسیه در مورد آمریکایی‌هایی که به ناحق بازداشت شده‌اند، انجام دادیم، این در راستای تلاش برای یافتن راه‌حل بازگرداندن مردم به خانه خود است.»

این خبرنگار همچنین از سالیوان پرسید: «دولت برای برجام حاضر است چه کار دیگری انجام دهد؟ بندی در توافق برجام که درباره برنامه پهپادی و موشکی ایران است تا چندماه دیگر منقضی می‌شود، یا بند‌های دیگری هم در آستانه پایان یافتن هستند، منظورم این است که به غیر از فراخواندن آن‌ها به سازمان ملل و ارائه اطلاعات محرمانه‌ای درباره همکاری گسترده بین مسکو و تهران در مورد هواپیما‌های بدون سرنشین، چه کار دیگری در نظر دارید؟»

سالیوان در پاسخ به او گفت: «ما گام متعددی برای جلوگیری از تحویل پهپاد‌های ایران به روسیه برداشته‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. این اقدامات پیش از انقضای بند‌های برجام انجام شده است و بنابراین تا پس از این زمان هم موثر خواهد بود.» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه گفت بیشتر از این نظری نخواهد داد و در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ای درباره اینکه به یک نتیجه خاص رسیده باشند در دسترس نیست.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج