adexo3
۱۳۳۰۸۱۴
۳۸۵۹
۳۸۵۹
پ

قدیمی‌ترین «خانۀ انسان» در آمریکا کشف شد

محققان می‌گویند کاوش‌های اخیر در پناهگاه سنگی ریم‌راک درا (Rimrock Draw) نزدیک رایلی، اورگان منجر به کشف یافته‌های هیجان‌انگیزی شده است.

فرادید: باستان‌شناسان دندان‌های شتر و خراشنده‌هایی را پیدا کردند که روی آن‌ها اثر خون حیوانات به جا مانده است. 

قدیمی‌ترین «خانۀ انسان» در آمریکا کشف شد

بر اساس تاریخ‌گذاری پرتوکربنی، قدمت این مواد ۱۸۲۵۰ سال است که ثابت می‌کند تاریخ حضور انسان در این منطقه، بسیار قدیمی‌تر از تصورات قبلی است. 

یک تیم تحقیقات در اورگان معتقد است شواهدی را کشف کرده که نشان می‌دهد انسان‌ها دست‌کم ۱۸ هزار سال پیش در این ایالت می‌زیستند. یافته‌های این تیم تحقیقاتی، دلیلی است بر کشف قدیمی‌ترین مکان سکونت انسان در آمریکای شمالی.

قدیمی‌ترین «خانۀ انسان» در آمریکا کشف شد

از سال ۲۰۱۱، دفتر مدیریت زمین (BLM) و دانشکده باستان شناسیِ موزه تاریخ طبیعی و فرهنگی دانشگاه اورگان، برای حفاری پناهگاه سنگی ریم‌راک درا نزدیک رایلی، اورگان همکاری کردند. به گزارش BLM، پاتریک اوگریدی باستان‌شناس رهبری تیمی را برعهده داشت که سال ۲۰۱۲ یک اکتشاف بزرگ داشت. باستان‌شناسان قطعاتی از دندان شتر را که ابتدا در خاکسترهای آتشفشانی ناشی از فوران کوه سنت هلن حدود ۱۵۰۰۰ سال پیش پنهان شده بود، کشف کردند. 

قدیمی‌ترین «خانۀ انسان» در آمریکا کشف شد

نمای نزدیک از مینای دندان شتر

محققان سال ۲۰۱۲ یک خراش‌دهنده عقیق نارنجی با بقایای خون گاومیش کوهان‌دار و یک خراش‌دهنده اضافی را در سال ۲۰۱۵ پیدا کردند. کارشناسان BLM می‌گویند لایه‌بندی طبیعی رسوبات پناهگاه سنگی نشان می‌دهد قدمت این خراش‌دهنده‌ها حتی از خاکستر آتشفشانی و دندان شتر هم بیشتر است. 

محققان پس از انجام تحلیل تاریخ‌گذاری رادیوکربن در سال ۲۰۱۸ و دوباره در سال جاری، خبر از کشف جدیدتری دادند: قدمت دندان‌ها به ۱۸۲۵۰ سال پیش بازمی گردد. اوگریدی درباره این یافته گفته است: «شناسایی خاکستر آتشفشانی ۱۵۰۰۰ ساله شوک‌کننده بود.»

قدیمی‌ترین «خانۀ انسان» در آمریکا کشف شد

نمای نزدیک از سطح مقطع مینای دندان شتر

بر اساس گزارش BLM، تصور می‌شد سایت کوپرز فِری در آیداهوی غربی، قدیمی‌ترین مکان باستان‌شناسی ثبت‌شده در این منطقه باشد. «مردم کلوویس» که حدود ۱۳۵۰۰ سال پیش از آسیا و سیبری آمدند، نخستین آمریکاییان شمالی در نظر گرفته شده بود.

هدر اولریچ، سرپرست باستان‌شناسی اورگان/واشنگتن گفته است این شواهد جدید برای کسانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند، یک پیشرفت هیجان‌انگیز است: «به لطف مشارکت با دکتر اوگریدی و دانشگاه، این تاریخ‌های جدید، دانش باستان‌شناسی ما را در مورد سکونت انسان در آمریکای شمالی حتی قدیمی‌تر از تصورات پیشین می‌کند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج